تیر 17, 1403

تفاوت بین برچسب و کلمه کلیدی چیست؟ 37 نکته روش جدید

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

تفاوت بین برچسب و کلمه کلیدی

برچسب ها و کلمات کلیدی معمولاً در زمینه های مختلفی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و رسانه های اجتماعی استفاده می شوند. در حالی که آنها اهداف مشابهی را دنبال می کنند، تفاوت های مشخصی بین برچسب ها و کلمات کلیدی وجود دارد.

1. تعریف:

  • برچسب برچسب یا شناسه‌ای است که به یک اطلاعات یا محتوا اختصاص داده می‌شود تا آن را دسته‌بندی کند یا به راحتی قابل جستجو باشد.
  • یک کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که ایده یا موضوع اصلی یک سند، صفحه وب یا بخشی از محتوا را نشان می‌دهد.

2. عملکرد:

  • تگ ها در درجه اول برای سازماندهی و دسته بندی محتوا استفاده می شوند. آن‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا با گروه‌بندی موارد مرتبط با هم در میان مقادیر زیادی اطلاعات حرکت کنند.
  • از سوی دیگر، کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) دارند. آنها برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و بهبود دید آن در نتایج جستجو استفاده می شوند.

3. زمینه:

  • تگ ها معمولاً در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، سیستم های مدیریت محتوا و پایگاه های داده آنلاین برای سازماندهی و طبقه بندی محتوا استفاده می شوند. آنها راهی را برای گروه بندی موارد مشابه با هم فراهم می کنند و یافتن اطلاعات مرتبط را برای کاربران آسان تر می کند.
  • کلمات کلیدی عمدتاً در زمینه موتورهای جستجو استفاده می شوند. صاحبان وب‌سایت‌ها و بازاریابان برای شناسایی عباراتی که کاربران در جستجوی آن‌ها هستند و مرتبط با محصولات، خدمات یا موضوعات خود هستند، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می‌دهند. سپس این کلمات کلیدی به صورت استراتژیک در محتوای وب سایت گنجانده می شوند تا رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود یابد.

4. انعطاف پذیری:

  • برچسب ها در مقایسه با کلمات کلیدی انعطاف پذیری بیشتری دارند. برچسب‌های متعددی را می‌توان به یک محتوا اختصاص داد و به آن اجازه می‌دهد در دسته‌ها یا موضوعات مختلف طبقه‌بندی شود.
  • کلمات کلیدی ساختار سفت تری دارند زیرا باید بر اساس ارتباط، حجم جستجو، رقابت و قصد کاربر با دقت انتخاب شوند. استفاده از کلمات کلیدی زیاد یا نامربوط می تواند بر سئو تاثیر منفی بگذارد.

5. استفاده:

  • برچسب ها برای کاربران قابل مشاهده هستند و اغلب به صورت پیوندها یا برچسب های قابل کلیک نمایش داده می شوند. از آنها برای فیلتر کردن محتوا، کاوش موارد مرتبط یا پیمایش در یک وب سایت استفاده می شود.
  • از طرف دیگر، کلمات کلیدی معمولاً برای کاربران قابل مشاهده نیستند. آنها در کد یا ابرداده وب سایت تعبیه شده اند و توسط موتورهای جستجو برای درک محتوا و رتبه بندی بر اساس آن استفاده می شوند.

6. اهمیت:

  • برچسب ها برای سازماندهی و طبقه بندی محتوا در یک سیستم یا پلتفرم خاص مهم هستند. آن‌ها به کاربران کمک می‌کنند محتوای مرتبط را به راحتی پیدا کنند و راهی برای گروه‌بندی موارد مشابه با هم فراهم می‌کنند.
  • کلمات کلیدی برای سئو و بهبود دید وب سایت در نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط، صاحبان وب سایت می توانند ترافیک ارگانیک را جذب کنند و شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو افزایش دهند.

7. ویژگی:

  • برچسب‌ها ماهیت کلی‌تری دارند. آنها دسته بندی گسترده ای از محتوا را ارائه می دهند، اما ممکن است جزئیات خاصی را در مورد موضوع یا موضوع آن بیان نکنند.
  • از سوی دیگر، کلمات کلیدی به گونه ای انتخاب می شوند که خاص تر و معرف ایده اصلی یا تمرکز محتوا باشند. هدف آنها این است که ماهیت محتوای مربوط به آن را به تصویر بکشند.

8. قابلیت جستجو:

  • برچسب‌ها معمولاً در یک سیستم یا پلتفرم خاص برای کمک به کاربران در یافتن محتوای مرتبط استفاده می‌شوند. آنها جستجوی داخلی و ناوبری را تسهیل می کنند.
  • از سوی دیگر، کلمات کلیدی عمدتاً برای جستجوی خارجی از طریق موتورهای جستجو استفاده می‌شوند. کاربران برای یافتن اطلاعات مرتبط در وب‌سایت‌های مختلف، کلمات کلیدی را در عبارت‌های جستجو وارد می‌کنند.

در نتیجه، در حالی که برچسب‌ها و کلیدواژه‌ها شباهت‌هایی در هدف سازمان‌دهی و طبقه‌بندی اطلاعات دارند، اما از نظر زمینه، عملکرد، کاربرد، انعطاف‌پذیری و اهمیت متفاوت هستند. برچسب ها در درجه اول برای سازماندهی داخلی در یک سیستم یا پلت فرم استفاده می شوند، در حالی که کلمات کلیدی نقش مهمی در SEO و دیده شدن موتورهای جستجوی خارجی دارند.

3 انتشارات مرجع معتبر/نام دامنه استفاده شده:

  1. Moz: Moz یک مرجع شناخته شده در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال است. وب سایت آنها منابع، راهنماها و ابزارهای جامعی را در رابطه با کلمات کلیدی، بهترین شیوه های سئو و بهینه سازی موتور جستجو ارائه می دهد.
  2. HubSpot: HubSpot یک پلتفرم بازاریابی و فروش ورودی پیشرو است که بینش و منابع ارزشمندی را در مورد موضوعات مختلف از جمله کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو ارائه می دهد.
  3. ژورنال موتور جستجو: ژورنال موتور جستجو یک منبع قابل اعتماد برای اخبار، نکات و بینش های مرتبط با بازاریابی و بهینه سازی موتورهای جستجو است. آنها طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله کلمات کلیدی، برچسب ها، و استراتژی های SEO را پوشش می دهند.