تیر 14, 1403

تکنیک های افزایش فروش برای فروشگاه های اینترنتی 37 نکته روش جدید

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

مقدمه

افزایش فروش برای فروشگاه های آنلاین یک جنبه حیاتی در راه اندازی یک تجارت الکترونیک موفق است. با افزایش رقابت در بازار آنلاین، استفاده از تکنیک های موثر برای جذب و حفظ مشتریان ضروری است. در این راهنمای جامع، ما 37 نکته و روش جدید برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما را در اختیار شما قرار می دهیم.

1. بهبود طراحی وب سایت و تجربه کاربری

  • مطمئن شوید که وب سایت شما دارای طراحی جذابی است که هویت برند شما را منعکس می کند.
  • وب‌سایت خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید تا تعداد فزاینده کاربران تلفن همراه را در خود جای دهد.
  • فرآیند پیمایش را ساده کنید و پیدا کردن محصولات را برای مشتریان آسان کنید.
  • سرعت بارگذاری صفحه را برای به حداقل رساندن نرخ پرش افزایش دهید.
  • عملکرد جستجوی بصری را برای کمک به مشتریان برای یافتن سریع آنچه به دنبال آن هستند، اجرا کنید.

2. از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)استفاده کنید

  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و محتوای وب سایت خود را بر این اساس بهینه کنید.
  • توضیحات منحصر به فرد و آموزنده محصول ایجاد کنید.
  • متا تگ ها، URL ها و متن جایگزین تصویر را بهینه کنید.
  • برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، بک لینک های با کیفیت بالا بسازید.
  • به طور منظم محتوای جدید را به وب سایت خود به روز کنید و اضافه کنید.

3. اهرم بازاریابی رسانه های اجتماعی

  • نمایه هایی را در پلتفرم های رسانه اجتماعی محبوب مرتبط با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
  • محتوای جذاب مرتبط با محصولات یا صنعت خود را به اشتراک بگذارید.
  • کمپین های تبلیغاتی هدفمند را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی اجرا کنید.
  • محتوا و نظرات تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید.
  • با اینفلوئنسرها یا سفیران برند همکاری کنید.

4. ارائه تخفیف و تبلیغات

  • تخفیفات انحصاری یا پیشنهادهای تبلیغاتی را به مشتریانی که برای اولین بار می‌آیند ارائه دهید.
  • برنامه های ارجاع را برای تشویق مشتریان فعلی به ارجاع دیگران اجرا کنید.
  • فروش فلش با زمان محدود یا تبلیغات فصلی را اجرا کنید.
  • محصولات را با هم برای قیمت‌های تخفیف‌دار دسته‌بندی کنید.
  • ارسال رایگان ارائه دهید یا تخفیف هایی در هزینه های حمل و نقل ارائه دهید.

5. شخصی سازی تجربه مشتری

  • اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید و از آن برای شخصی سازی توصیه ها و پیشنهادات استفاده کنید.
  • ارسال ایمیل‌های شخصی‌شده بر اساس اولویت‌های مشتری و سابقه خرید.
  • قیمت گذاری پویا را بر اساس رفتار مشتری فردی اجرا کنید.
  • از چت ربات ها یا چت زنده برای ارائه پشتیبانی شخصی مشتری استفاده کنید.

6. بهبود توضیحات و تصاویر محصول

  • توضیحات دقیق و دقیق محصول را بنویسید.
  • از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا برای نمایش محصولات استفاده کنید.
  • برای ایجاد اعتماد، نظرات و تجربیات مشتریان را لحاظ کنید.
  • نقاط منحصر به فرد فروش و مزایای محصولات را برجسته کنید.

7. بهینه سازی فرآیند پرداخت

  • فرآیند پرداخت را برای به حداقل رساندن رها شدن سبد خرید ساده کنید.
  • گزینه‌های تسویه حساب مهمان را برای مشتریانی که نمی‌خواهند حسابی ایجاد کنند، ارائه دهید.
  • گزینه های پرداخت متعدد، از جمله کیف پول های دیجیتال محبوب را ارائه دهید.
  • نشان های اعتماد و مهرهای امنیتی را برای القای اعتماد به مشتریان نشان دهید.

8. اجرای استراتژی های افزایش فروش و فروش متقابل

  • محصولات یا لوازم جانبی مرتبط را در طول فرآیند خرید توصیه کنید.
  • به‌روزرسانی‌ها یا نسخه‌های برتر محصولات را ارائه دهید.
  • بخش‌های «مشتریان نیز خرید کرده‌اند» یا «مرتب خرید با هم» را نمایش دهید.

9. افزایش پشتیبانی از مشتری

  • چند کانال را برای پشتیبانی مشتری فراهم کنید، مانند ایمیل، تلفن و چت زنده.
  • به سؤالات و شکایات مشتری فوراً پاسخ دهید.
  • پشتیبانی و پیگیری پس از خرید را ارائه دهید.
  • بخش پرسش‌های متداول جامع را در وب‌سایت خود اجرا کنید.

10. از بازاریابی ایمیلیاستفاده کنید

  • با ارائه مشوق هایی برای اشتراک، یک لیست ایمیل بسازید.
  • خبرنامه‌های منظم با به‌روزرسانی‌های محصول، تبلیغات و اخبار صنعت ارسال کنید.
  • لیست ایمیل خود را بر اساس ترجیحات مشتری یا سابقه خرید تقسیم بندی کنید.
  • محتوای ایمیل را بر اساس اطلاعات مشتری شخصی کنید.

11. پیاده سازی بازیابی سبد خرید رها شده

  • برای یادآوری سبدهای رها شده به مشتریان، ایمیل‌های خودکار ارسال کنید.
  • تخفیف یا مشوق هایی را برای تشویق مشتریان برای تکمیل خرید خود ارائه دهید.
  • فرآیند تسویه‌حساب یکپارچه را با عملکرد سبد خرید ذخیره‌شده ارائه دهید.

12. بهینه سازی صفحه بندی محصول

  • دکمه های فراخوان برجسته را قرار دهید fیا شروع خرید آسان.
  • اطلاعات قیمتی واضح، از جمله هرگونه تخفیف یا پیشنهاد را نمایش دهید.
  • عناصر اثبات اجتماعی مانند نظرات و رتبه‌بندی‌های مشتریان را لحاظ کنید.

13. گزینه های چند زبانی را ارائه دهید

  • محتوای وب‌سایت خود را به چندین زبان ترجمه کنید تا مخاطبان بیشتری را برآورده کنید.
  • گزینه‌های انتخاب زبان را برای بازدیدکنندگان برای جابجایی بین زبان‌ها فراهم کنید.
  • کمپین های بازاریابی خود را برای مناطق مختلف بومی سازی کنید.

14. پشتیبانی چت زندهرا اجرا کنید

  • از طریق چت زنده به مشتریان کمک بلادرنگ ارائه دهید.
  • سوالات یا نگرانی های مشتری را فوراً حل کنید.
  • از ربات‌های چت برای پرسش‌های اساسی استفاده کنید و مسائل پیچیده را به پشتیبانی انسانی افزایش دهید.

15. بهینه سازی عملکرد جستجوی محصول

  • فیلترهای جستجوی پیشرفته و گزینه‌های مرتب‌سازی را پیاده‌سازی کنید.
  • برای کمک به مشتریان در یافتن محصولات، پیشنهادهای تکمیل خودکار را اضافه کنید.
  • نتایج جستجوی مرتبط را برای گسترش یافتن محصول نمایش دهید.

16. اهرم اینفلوئنسر مارکتینگ

  • با اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان مرتبط با تخصص خود همکاری کنید.
  • از آنها بخواهید محصولات شما را از طریق بررسی، آموزش یا محتوای حمایت شده تبلیغ کنند.
  • از فالوورهای رسانه های اجتماعی آنها برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری استفاده کنید.

17. اجرای برنامه های وفاداری مشتری

  • به مشتریان وفادار با تخفیف‌های انحصاری، هزینه‌های رایگان یا دسترسی زودهنگام به محصولات جدید پاداش دهید.
  • بر اساس سطوح مخارج مشتری، برنامه های وفاداری چندسطحی ارائه دهید.
  • برای مشتریان انگیزه ارائه دهید تا دوستان خود را معرفی کنند یا نظرات خود را بنویسند.

18. بهینه سازی توصیه های محصول

  • از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیشنهاد توصیه‌های شخصی‌شده محصول استفاده کنید.
  • محصولات مرتبط یا مکمل را در صفحات محصول و هنگام تسویه‌حساب نمایش دهید.
  • رفتار مشتری و سابقه خرید را برای بهبود دقت توصیه ها تجزیه و تحلیل کنید.

19. از محتوای تاثیرگذار تولید شده توسط کاربراستفاده کنید

  • مشتریان را تشویق کنید تا تجربیات و عکس های خود را با محصولات شما به اشتراک بگذارند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر را در وب‌سایت یا پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خود به نمایش بگذارید.
  • مسابقه یا هدایایی را اجرا کنید که مشتریان را تشویق به ایجاد و اشتراک گذاری محتوا می کند.

20. پاپ آپ های خروجی را پیاده سازی کنید

  • هنگامی که بازدیدکنندگان قصد خروج از وب‌سایت شما را دارند، پنجره‌های بازشوی هدفمند را نمایش دهید.
  • تخفیف‌ها یا مشوق‌های ویژه را در پنجره‌های بازشو ارائه دهید تا مشتریان را به ماندن ترغیب کنید.

21. بهینه سازی بسته بندی محصول

  • بسته بندی محصولات جذاب و مارک دار طراحی کنید.
  • یادداشت‌های تشکر شخصی یا هدایای کوچک را در بسته‌ها قرار دهید.
  • یک تجربه جعبه گشایی ایجاد کنید که مشتریان بخواهند در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

22. اهرم تصاحب اینفلوئنسرها

  • به اینفلوئنسرها اجازه دهید تا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را برای مدت محدودی کنترل کنند.
  • از آنها بخواهید محتوا ایجاد کنند یا جلسات زنده را برای تعامل با مخاطبان خود میزبانی کنند.
  • تسلط اینفلوئنسرها را برای ایجاد هیجان و جذب دنبال کنندگان جدید تبلیغ کنید.

23. بررسی ها و رتبه بندی های تولید شده توسط کاربررا اجرا کنید

  • به مشتریان اجازه دهید نظرات و رتبه‌بندی‌ها را در صفحات محصول بگذارند.
  • برای ایجاد اعتماد و اثبات اجتماعی، این نظرات را به‌طور برجسته نشان دهید.
  • به نظرات مشتریان، چه مثبت و چه منفی، برای نشان دادن مشارکت پاسخ دهید.

24. بهینه سازی فیلتر و مرتب سازی محصول

  • گزینه های فیلتر پیشرفته را بر اساس ویژگی های مختلف ارائه دهید.
  • به مشتریان اجازه دهید محصولات را بر اساس قیمت، محبوبیت یا سایر معیارهای مرتبط مرتب کنند.
  • تصحیح نتایج جستجوی خود را برای مشتریان آسان کنید.

25. اهرم خودکارسازی ایمیل

  • توالی های ایمیل خودکار را برای اقدامات یا نقاط عطف مختلف مشتری تنظیم کنید.
  • توصیه‌های شخصی‌شده را بر اساس مرور مشتری یا سابقه خرید ارسال کنید.
  • از اتوماسیون ایمیل برای پرورش سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتری استفاده کنید.

26. پیاده سازی تکنیک های گیمیفیکیشن

  • عناصر تعاملی مانند آزمون‌ها، مسابقه‌ها یا چرخ‌های چرخش به برد را معرفی کنید.
  • برای انجام فعالیت‌های گیمیفی‌شده، پاداش یا تخفیف ارائه دهید.
  • از گیمیفیکیشن برای افزایش تعامل و ایجاد حس سرگرمی استفاده کنید.

27. بهینه سازی تجربه موبایل

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاملاً واکنش گرا و سازگار با موبایل است.
  • فرآیند تسویه حساب تلفن همراه را با گزینه های تکمیل خودکار ساده کنید.
  • ویژگی‌های خاص تلفن همراه مانند پیشنهادات کلیک برای تماس یا موقعیت مکانی را اجرا کنید.

28. از محتوای ویدیویی تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

  • مشتریان را تشویق کنید تا کرنظرات یا توصیفات ویدیویی را بخورید.
  • ویدیوهای تولید شده توسط کاربر را در وب سایت یا پلتفرم های رسانه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
  • مسابقات ویدیویی یا چالش‌های مرتبط با محصولات خود را میزبانی کنید.

29. اجرای عناصر اثبات اجتماعی

  • توصیه‌ها، نظرات یا مطالعات موردی مشتری را به‌طور برجسته نشان دهید.
  • تعداد مشتریان راضی یا تراکنش های موفق را در وب سایت خود نشان دهید.
  • هر جوایز یا گواهینامه هایی را که کسب و کار شما دریافت کرده است برجسته کنید.

30. بهینه سازی در دسترس بودن و موجودی محصول

  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق و به روز موجود بودن محصول را تضمین کنید.
  • سطوح سهام را برای ایجاد حس فوریت نمایش دهید.
  • اعلان‌های بازگشت به انبار را برای محصولات خارج از انبار اجرا کنید.

31. برنامه های وابسته به اینفلوئنسرهای اهرمی

  • یک برنامه وابسته ایجاد کنید که به اینفلوئنسرها اجازه می دهد از فروش های ارجاع شده کمیسیون دریافت کنند.
  • اینفلوئنسرها را با کدهای تخفیف منحصر به فرد یا پیوندهای وابسته ارائه دهید.
  • فروش‌های ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها را از طریق یک پلتفرم وابسته پیگیری و پاداش دهید.

32. پیاده سازی ویژگی های تجارت اجتماعی

  • به مشتریان امکان دهید مستقیماً در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خرید کنند.
  • از پست‌ها یا برچسب‌های قابل خرید برای نمایش محصولات در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • فرآیند خرید را در محیط رسانه اجتماعی ساده کنید.

33. بهینه سازی استراتژی قیمت گذاری

  • به طور مرتب قیمت گذاری خود را بر اساس روند بازار و رقابت تحلیل و تنظیم کنید.
  • قیمت گذاری پویا را بر اساس رفتار یا تقاضای مشتری ارائه دهید.
  • راهبردهای قیمت‌گذاری مانند قیمت‌گذاری بسته‌ای یا قیمت‌گذاری سطحی را آزمایش کنید.

34. اهرم واقعیت افزوده (AR)

  • به مشتریان اجازه دهید با استفاده از فناوری AR، محصولات را در محیط خود تجسم کنند.
  • ویژگی‌های آزمایشی AR را برای محصولات مد، لوازم آرایشی یا دکوراسیون منزل اجرا کنید.
  • تجربه خرید کلی را از طریق عناصر تعاملی AR افزایش دهید.

35. بهینه سازی سئو صفحه محصول

  • تحقیق کلمات کلیدی مختص هر صفحه محصول را انجام دهید.
  • عناوین، سرفصل‌ها و توضیحات محصول را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید.
  • شامل نشان‌گذاری داده‌های ساختاریافته برای دید بهتر در موتور جستجو.

36. از پرسش و پاسخهای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

  • به مشتریان اجازه دهید درباره محصولات در وب سایت شما سؤال بپرسند.
  • مشتریان قبلی را تشویق کنید به این سوالات پاسخ دهند.
  • بخش‌های پرسش و پاسخ مفید یا محبوب را در صفحات محصول نمایش دهید.

37. توصیه های شخصی سازی شده را در ایمیلها پیاده سازی کنید

  • توصیه‌های محصول شخصی‌شده را در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی بگنجانید.
  • تجزیه و تحلیل داده های مشتری و سابقه خرید برای پیشنهاد محصولات مرتبط.
  • از بلوک‌های محتوای پویا برای سفارشی کردن توصیه‌ها برای هر گیرنده استفاده کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. Shopify – Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک پیشرو است که بینش ها و منابع ارزشمندی را برای صاحبان فروشگاه های آنلاین فراهم می کند. وبلاگ و راهنماهای آنها مشاوره تخصصی در مورد جنبه های مختلف اداره یک کسب و کار آنلاین ارائه می دهد.
  2. HubSpot – HubSpot یک پلت فرم بازاریابی و فروش معتبر است که منابع جامعی را برای افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری ارائه می دهد. وبلاگ آنها دارای مقالاتی از کارشناسان و متخصصان صنعت است.
  3. نیل پاتل – نیل پاتل یک متخصص مشهور بازاریابی دیجیتال است که بینش های ارزشمندی را از طریق وبلاگ، پادکست ها و ویدیوهای خود به اشتراک می گذارد. تخصص او در تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین نکات عملی را برای افزایش فروش ارائه می دهد.

از این منابع معتبر برای جمع آوری اطلاعات و ارائه به روزترین و معتبرترین نکات برای افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی استفاده شد.