تیر 16, 1403

:فرم اجازه والدین COPPA 30 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

پاسخ:

قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) یک قانون فدرال ایالات متحده است که الزامات خاصی را بر اپراتورهای وب سایت ها یا خدمات آنلاینی که برای کودکان زیر 13 سال ارسال می شود، یا اپراتورهایی که اطلاعات واقعی از جمع آوری اطلاعات شخصی از کودکان زیر 13 سال دارند، تحمیل می کند. یکی از الزامات کلیدی تحت COPPA، دریافت رضایت قابل تأیید والدین قبل از جمع‌آوری، استفاده یا افشای اطلاعات شخصی کودکان است.

برای پیروی از COPPA، اپراتورها باید یک فرم اجازه والدین ارائه دهند که حاوی اطلاعات خاصی باشد و از والدین یا قیم رضایت بگیرد. در اینجا 30 نکته وجود دارد که هنگام ایجاد فرم مجوز والدین COPPA باید در نظر بگیرید:

1. هدف را به وضوح بیان کنید: با بیان واضح هدف فرم، که کسب اجازه والدین برای جمع آوری اطلاعات شخصی از کودکان زیر 13 سال است، شروع کنید.

2. اپراتور را شناسایی کنید:نام و اطلاعات تماس اپراتور وب سایت یا سرویس آنلاین را به وضوح شناسایی کنید.

3. توضیح دهید چه اطلاعاتی جمع آوری خواهد شد:توضیحات مفصلی در مورد انواع اطلاعات شخصی که از کودکان جمع آوری می شود ارائه دهید.

4. نحوه استفاده از اطلاعات را شرح دهید: نحوه استفاده اپراتور از اطلاعات جمع آوری شده را توضیح دهید.

5. نشان دهید که آیا اطلاعات به اشتراک گذاشته خواهد شد: مشخص کنید که آیا اطلاعات جمع آوری شده با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته خواهد شد یا خیر و در این صورت، جزئیات مربوط به این اشخاص ثالث را ارائه دهید.

6. اقدامات امنیتی را توضیح دهید: اقدامات امنیتی موجود برای محافظت از اطلاعات جمع آوری شده را شرح دهید.

7. مثال‌هایی را ارائه کنید: نمونه‌هایی از انواع اطلاعات شخصی که ممکن است جمع‌آوری شود تا به والدین کمک کند تا آنچه را که درخواست می‌شود، ارائه دهید.

8. روش‌های مجموعه را مشخص کنید: نحوه جمع‌آوری اطلاعات شخصی را مشخص کنید (به عنوان مثال، از طریق فرم‌های آنلاین، حساب‌های کاربری).

9. مدت زمان نگهداری داده ها: به والدین اطلاع دهید که اطلاعات شخصی فرزندشان تا چه مدت توسط اپراتور حفظ می شود.

10. حقوق والدین را توضیح دهید: حقوقی را که والدین در رابطه با اطلاعات شخصی فرزندشان دارند، از جمله توانایی بررسی، درخواست تغییر یا حذف اطلاعات، مشخص کنید.

11. فرآیند لغو رضایت را شرح دهید: توضیح دهید که چگونه والدین می توانند رضایت خود را لغو کنند و اطلاعات فرزندشان را حذف کنند.

12. اطلاعات تماس را ارائه دهید:اطلاعات تماس را برای والدین درج کنید تا در صورت هرگونه سوال یا نگرانی با آنها ارتباط برقرار کنند.

13. از زبان ساده استفاده کنید:مطمئن شوید که فرم از زبان واضح و قابل فهم مناسب برای والدین استفاده می کند.

14. گزینه‌های چند زبانه را در نظر بگیرید:اگر وب‌سایت یا سرویس آنلاین مخاطبان متنوعی را ارائه می‌دهد، ترجمه‌های فرم را به چندین زبان ارائه دهید.

15. از قالب‌بندی ساده استفاده کنید:از قالب‌بندی پیچیده یا عناصر منحرف کننده که ممکن است خواندن فرم را دشوار کند، خودداری کنید.

16. رضایت را واضح و برجسته نشان دهید:به وضوح قسمتی را که والدین رضایت خود را ارائه می دهند برجسته کنید و آن را از سایر قسمت های فرم متمایز کنید.

17. از کادرهای تأیید استفاده کنید: برای والدین برای نشان دادن رضایت خود، کادرهای تأیید را اجرا کنید، و مطمئن شوید که آنها به طور فعال شرایط را تأیید کرده و با آن موافقت می کنند.

18. شامل فیلدهای تاریخ و امضا:برای والدین فضاهایی در نظر بگیرید تا تاریخ را وارد کرده و فرم را امضا کنند و رضایت آنها را نشان دهد.

19. رابطه والدین را مشخص کنید:از والدین بخواهید که رابطه خود را با کودک مشخص کنند (به عنوان مثال، والدین، قیم قانونی).

20. دریافت رضایت والدین قابل تأیید: اطمینان حاصل کنید که روش مورد استفاده برای کسب رضایت والدین قابل تأیید است و الزامات COPPA را برآورده می کند.

21. تأیید سن را در نظر بگیرید: اقداماتی را برای تأیید سن کاربران و اطمینان از اینکه زیر 13 سال سن دارند، اجرا کنید.

22. پیامدهای عدم رضایت را توضیح دهید:والدین را در مورد هر گونه محدودیت یا محدودیتی که ممکن است برای کودکانی که رضایت والدین ندارند، اعمال شود، آگاه کنید.

23. مطابق با الزامات ثبت سوابق: طبق الزامات COPPA، سوابق فرم‌های رضایت والدین را حفظ کنید.

24. به‌روزرسانی فرم در صورت نیاز: فرم مجوز والدین را به‌طور منظم بررسی و به‌روزرسانی کنید تا هرگونه تغییر در شیوه‌ها یا مقررات جمع‌آوری داده‌ها را منعکس کند.

25. یک خط‌مشی رازداری ارائه دهید: پیوندی به خط‌مشی رازداری اپراتور اضافه کنید که اطلاعات بیشتری درباره جمع‌آوری، استفاده و شیوه‌های افشای داده‌ها ارائه می‌دهد.

26. دریافت مشاوره حقوقی: برای اطمینان از رعایت with COPPA و سایر قوانین قابل اجرا.

27. فرم را آزمایش کنید: فرم مجوز والدین را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند و کاربر پسند است.

28. بازخورد کاربر را در نظر بگیرید: بازخورد والدین یا سرپرستان را در مورد تجربه آن‌ها از فرم جمع‌آوری کنید و بر اساس آن بهبودهایی را انجام دهید.

29. کپی‌های ارتباطات را نگه دارید:نسخه‌ای از هرگونه ارتباط ارسال شده به والدین در مورد جمع‌آوری اطلاعات شخصی را حفظ کنید.

30. دستورالعمل‌های COPPA را به طور منظم مرور کنید: از هرگونه به‌روزرسانی یا تغییر دستورالعمل‌های COPPA برای اطمینان از انطباق مداوم مطلع باشید.

این نکات راهنمای جامعی برای ایجاد یک فرم اجازه والدین COPPA ارائه می دهد. ضروری است که فرم را با الزامات خاص وب سایت یا خدمات آنلاین خود و در عین حال پیروی از مقررات COPPA تنظیم کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. کمیسیون تجارت فدرال (FTC): FTC آژانس دولتی مسئول اجرای COPPA در ایالات متحده است. وب‌سایت رسمی آن‌ها اطلاعات دقیق، دستورالعمل‌ها و منابع مربوط به انطباق با COPPA را ارائه می‌دهد.
  2. COPPA.org: این نام دامنه میزبان اطلاعاتی است که به طور خاص با COPPA مرتبط است، از جمله مروری بر قانون، الزامات انطباق، و سؤالات متداول.
  3. انجمن وکلای آمریکا (ABA): ABA رهنمودها و منابع قانونی را در مورد موضوعات مختلف از جمله مطابقت با COPPA ارائه می‌کند. انتشارات آنها اطلاعاتی در مورد ملاحظات قانونی هنگام اجرای الزامات COPPA ارائه می دهد.