تیر 16, 1403

نحوه استفاده از ابزار Snipping: 5 نکته گام 30

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

نحوه استفاده از ابزار Snipping: 5 مرحله 30 نکته

ابزار snipping یک ابزار اسکرین شات داخلی در سیستم عامل‌های ویندوز است که به کاربران اجازه می‌دهد از صفحه نمایش کامپیوتر خود عکس بگیرند و ذخیره کنند. این ابزار برای اهداف مختلف مانند گرفتن تصاویر، متن یا بخش های خاصی از صفحه نمایش مفید است. در این راهنمای جامع، ما شما را با مراحل استفاده موثر از ابزار snipping همراه با 30 نکته مفید برای بهبود تجربه snipping آشنا خواهیم کرد.

مرحله ۱: دسترسی به ابزار Snipping

برای شروع استفاده از ابزار snipping، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. باز کردن منوی شروع: روی دکمه “شروع” واقع در پایین گوشه سمت چپ صفحه خود کلیک کنید.
  2. جستجوی ابزار Snipping: “ابزار snipping” را در نوار جستجو تایپ کنید.
  3. راه اندازی ابزار Snipping: روی برنامه “ابزار Snipping” از نتایج جستجو کلیک کنید.

همچنین، می‌توانید با فشار دادن کلید Windows + Shift + S روی صفحه‌کلید به ابزار snipping نیز دسترسی داشته باشید. این میانبر به شما این امکان را می دهد که مستقیماً بدون باز کردن برنامه شروع به بریدن کنید.

مرحله 2: درک انواع برش

ابزار snipping چهار نوع مختلف snips را ارائه می دهد:

  1. Snip فرم آزاد: به شما امکان می‌دهد هر شکلی را در اطراف یک شی یا ناحیه‌ای که می‌خواهید عکس بگیرید، بکشید.
  2. قطعات مستطیلی: به شما امکان می‌دهد بخش مستطیلی از صفحه نمایش خود را بگیرید.
  3. بریده شدن پنجره: به شما امکان می‌دهد با کلیک روی یک پنجره کامل یا کادر محاوره‌ای عکس بگیرید.
  4. قطعات تمام صفحه: کل صفحه را می گیرد.

درک این انواع اسنیپ به شما کمک می کند تا مناسب ترین روش را برای گرفتن محتوای مورد نظر خود انتخاب کنید.

مرحله 3: اجرای Snip

هنگامی که به ابزار snipping دسترسی پیدا کردید و نوع snip مورد نظر خود را انتخاب کردید، این مراحل را برای انجام یک snip دنبال کنید:

  1. نوع برش را انتخاب کنید: روی منوی کشویی کنار «جدید» کلیک کنید و نوع برش دلخواه خود را انتخاب کنید.
  2. گرفتن برش: از ماوس یا پد لمسی خود برای انتخاب ناحیه ای که می خواهید بر اساس نوع برش انتخاب شده انتخاب کنید، استفاده کنید. به عنوان مثال، برای یک برش مستطیلی، کلیک کنید و مکان نما را بکشید تا یک مستطیل در اطراف محتوای مورد نظر تشکیل شود.
  3. ذخیره یا حاشیه نویسی بریده: پس از گرفتن قطعه، می توانید انتخاب کنید که آن را مستقیماً ذخیره کنید یا با استفاده از ابزارهای مختلف موجود در ابزار برش، مانند قلم، هایلایت و پاک کن، آن را حاشیه نویسی کنید.< /li>
  4. ذخیره یا اشتراک‌گذاری Snip: هنگامی که از قطعه خود راضی شدید، روی “File” در گوشه سمت چپ بالای پنجره ابزار snipping کلیک کنید و “Save As” را انتخاب کنید تا آن را ذخیره کنید. مکان مورد نظر شما از طرف دیگر، می‌توانید از گزینه «کپی» برای چسباندن قطعه به طور مستقیم در برنامه یا سند دیگری استفاده کنید.

مرحله ۴: استفاده از نکات ابزار Snipping

برای ارتقاء تجربه snipping خود و استفاده حداکثری از ابزار، این 30 نکته را در نظر بگیرید:

  1. استفاده از میانبرهای صفحه کلید: برای دسترسی سریع به ابزار برش، میانبرهای صفحه کلید مانند کلید Windows + Shift + S را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.
  2. سفارشی کردن تنظیمات برگزیده ابزار برش: گزینه‌های موجود در منوی تنظیمات ابزار snipping را کاوش کنید تا رفتار آن را بر اساس تنظیمات برگزیده خود شخصی‌سازی کنید.
  3. استفاده از برش‌های تأخیری: با کلیک بر روی «تاخیر» در پنجره ابزار برش، یک تأخیر را قبل از گرفتن یک قطعه فعال کنید. این به شما امکان می دهد منوها یا نکات ابزاری را که به سرعت ناپدید می شوند، ضبط کنید.
  4. استفاده از ابزارهای قلم و برجسته‌کننده: از این ابزارهای موجود در ابزار برش برای حاشیه‌نویسی یا علامت‌گذاری مناطق خاصی از برش‌های گرفته شده استفاده کنید.
  5. گرفتن منوهای کشویی: برای گرفتن منوهای کشویی، منو را باز کنید، Ctrl + PrtScn را فشار دهید و سپس یک برش را انجام دهید.
  6. نکته‌های ابزار ضبط: از ویژگی بریدن با تأخیر برای گرفتن نکات ابزاری که هنگام نگه‌داشتن ماوس روی عناصر خاص ظاهر می‌شوند، استفاده کنید.
  7. Snip Multiple Screens: اگر چندین مانیتور دارید، ابزار snipping می تواند با انتخاب صفحه مورد نظر قبل از انجام یک برش، محتوا را از هر صفحه ای ضبط کند.
  8. از ابزار خط کش استفاده کنید: ابزار snipping ابزار خط کشی را ارائه می دهد که می تواند برای اندازه گیری فواصل یا ابعاد در برش های گرفته شده شما استفاده شود.
  9. ذخیره خودکار عکس‌ها: در تنظیمات ابزار snipping، گزینه ذخیره خودکار برش‌ها را در یک پوشه خاص برای دسترسی آسان فعال کنید.
  10. استفاده از Snipping Tool با OneNote: اگر Microsoft OneNote را نصب کرده‌اید، می‌توانید y را ارسال کنیدبرای ویرایش یا اشتراک‌گذاری بیشتر، مستقیماً به OneNote ارسال می‌کنیم.
  11. گرفتن اسکرول ویندوز: برخی از برنامه‌ها یا صفحات وب دارای محتوایی هستند که فراتر از صفحه قابل مشاهده است. برای گرفتن چنین محتوایی، یک برش تمام صفحه انجام دهید و گزینه “Capture Scrolling Window” را در نوار ابزار علامت بزنید.
  12. استفاده از قابلیت دسترسی به صفحه‌کلید: گزینه‌های دسترس‌پذیری صفحه‌کلید را در تنظیمات ابزار برش فعال کنید تا ابزار را فقط با استفاده از صفحه‌کلید خود کنترل کنید.
  13. تصویر صفحات وب: از گزینه «قطع کامل صفحه» برای گرفتن کل صفحه وب با اسکرول کردن به پایین و گرفتن هر بخش به صورت جداگانه استفاده کنید.
  14. ذخیره بریده‌ها به‌عنوان انواع فایل‌های مختلف: نوع فایل پیش‌فرض بریده‌های ذخیره‌شده خود را با کلیک بر روی «ذخیره به‌عنوان» و انتخاب فرمت فایل متفاوت از منوی کشویی تغییر دهید.
  15. از ابزار Snipping با Paint استفاده کنید: قبل از ذخیره، برش‌های گرفته شده را در Microsoft Paint برای ویرایش یا برش بیشتر باز کنید.
  16. گرفتن اسکرین شات با صدا: برخی از ابزارهای شخص ثالث به شما این امکان را می دهند که برای اهداف آموزشی، عکس های صفحه نمایش را همراه با تفسیر صوتی بگیرید.
  17. استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری: برای دسترسی آسان به چندین دستگاه، عکس‌های خود را مستقیماً در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند OneDrive یا Dropbox ذخیره کنید.
  18. گرفتن اسکرین‌شات با تاخیر زمانی: از نرم‌افزار شخص ثالثی استفاده کنید که گزینه‌های تأخیر زمانی را در صورت نیاز به عکس‌برداری از اعمال یا تغییرات خاصی در صفحه نمایش خود ارائه می‌دهد.
  19. استفاده از میانبرهای ابزار برش: برای دسترسی سریعتر، میانبرهای سفارشی را با استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث به ابزار برش اختصاص دهید.
  20. گرفتن اسکرین شات از یک ویدیو: ویدیو را در فریم مورد نظر متوقف کنید، ابزار snipping را باز کنید، و برای گرفتن اسکرین شات از فریم مکث شده، یک برش بردارید.
  21. استفاده از ابزار Snipping با ایمیل: برای اشتراک‌گذاری سریع یا اهداف عیب‌یابی، اسنپ‌های خود را مستقیماً به ایمیل‌ها ضمیمه کنید.
  22. گرفتن پیام‌های خطا: هنگام مواجهه با پیام‌های خطا، از ابزار snipping برای گرفتن و ذخیره آن‌ها برای مرجع هنگام جستجوی کمک فنی استفاده کنید.
  23. گرفتن اسکرین شات در بازی ها: از گزینه برش تمام صفحه ابزار snipping برای گرفتن اسکرین شات در حین بازی استفاده کنید.
  24. استفاده از ابزارهای عکس صفحه شخص ثالث: ابزارهای مختلف عکس صفحه شخص ثالث موجود را کاوش کنید که ویژگی‌های پیشرفته‌ای فراتر از عملکرد اصلی ابزار برش را ارائه می‌دهند.
  25. گرفتن اسکرین‌شات با پوشش وب‌کم: برخی از ابزارهای شخص ثالث به شما امکان می‌دهند عکس‌های صفحه‌نمایش را همراه با پوششی از فید وب‌کم خود بگیرید.
  26. استفاده از ابزار Snipping با پاورپوینت: برای کمک‌های بصری یا نمایش، بریده‌های گرفته شده را مستقیماً در ارائه‌های پاورپوینت قرار دهید.
  27. گرفتن اسکرین شات با مکان نما ماوس: برخی از ابزارهای شخص ثالث به شما امکان می دهند مکان نما ماوس را در اسکرین شات های گرفته شده برای اهداف آموزشی قرار دهید.
  28. استفاده از Snipping Tool با نرم افزار OCR: ابزار snipping را با نرم افزار Optical Character Recognition (OCR) ترکیب کنید تا متن را از تصاویر یا اسناد گرفته شده استخراج کنید.
  29. آزمایش با انواع مختلف برش: انواع مختلف برش را امتحان کنید تا مناسب ترین آنها را برای گرفتن محتوا یا مناطق خاصی از صفحه نمایش خود پیدا کنید.
  30. تمرین و کاوش: به طور منظم با استفاده از ابزار snipping تمرین کنید و ویژگی‌های آن را بررسی کنید تا مهارت بیشتری پیدا کنید و راه‌های جدیدی برای استفاده مؤثر از آن کشف کنید.

با دنبال کردن این مراحل و نکات، می‌توانید از ابزار snipping برای گرفتن اسکرین‌شات و افزایش بهره‌وری خود به‌طور موثر استفاده کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. پشتیبانی مایکروسافت – این وب‌سایت رسمی مایکروسافت، مستندات و دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد ویژگی‌های مختلف ویندوز، از جمله ابزار snipping ارائه می‌دهد.
  2. How-To Geek – How-To Geek یک وب سایت فناوری معتبر است که آموزش ها، راهنماها و نکاتی را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله استفاده از ابزار snipping ارائه می دهد.
  3. PCWorld – PCWorld یک نشریه آنلاین قابل اعتماد است که اخبار، بررسی ها و آموزش های مرتبط با فناوری را پوشش می دهد. مقالات آنها اغلب راهنماهای جامعی در مورد استفاده از ابزارهای نرم افزاری از جمله ابزار snipping ارائه می دهند.

لطفاً توجه داشته باشید که در حالی که از این منابع برای جمع‌آوری اطلاعات برای این پاسخ استفاده شده است، محتوا توسط یک مدل زبان هوش مصنوعی نوشته و تولید شده است تا پاسخی جامع به سؤال ارائه دهد.