تیر 10, 1403

نحوه افزودن برنامه های افزودنی در گوگل کروم 23 نکته

طبق www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

نحوه افزودن برنامه های افزودنی در Google Chrome: 23 نکته

افزودن برنامه‌های افزودنی به Google Chrome می‌تواند تجربه مرور شما را با افزودن قابلیت‌های اضافی و گزینه‌های سفارشی‌سازی افزایش دهد. در اینجا 23 نکته برای کمک به اضافه کردن افزونه در Google Chrome وجود دارد:

1. Google Chrome را باز کنید: مرورگر Google Chrome را در رایانه خود راه اندازی کنید.

2. دسترسی به فروشگاه وب Chrome: روی نماد منوی سه نقطه واقع در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید. از منوی کشویی، «ابزارهای بیشتر» را انتخاب کنید و سپس روی «افزونه‌ها» کلیک کنید. با این کار فروشگاه وب کروم باز می شود.

3. فروشگاه وب Chrome را کاوش کنید: فروشگاه وب Chrome، بازار رسمی برنامه‌های افزودنی، طرح‌های زمینه و برنامه‌های Google Chrome است. می‌توانید با استفاده از نوار جستجو به جستجوی برنامه‌های افزودنی بپردازید یا دسته‌های مختلف را مرور کنید.

4. یک برنامه افزودنی پیدا کنید: از نوار جستجو در فروشگاه وب Chrome برای پیدا کردن یک برنامه افزودنی خاص یا کاوش دسته‌های مختلف برای کشف موارد جدید استفاده کنید. همچنین می‌توانید افزونه‌های محبوب و آنهایی که توسط Google توصیه می‌شود را بررسی کنید.

5. خواندن نظرات و رتبه‌بندی‌ها: قبل از نصب برنامه افزودنی، بهتر است نظرات کاربران را بخوانید و رتبه‌بندی‌ها را بررسی کنید تا از کیفیت و قابلیت اطمینان آن مطلع شوید. به دنبال برنامه‌های افزودنی با نظرات مثبت و رتبه‌بندی بالا باشید.

6. روی یک برنامه افزودنی کلیک کنید: وقتی افزونه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید پیدا کردید، روی آن کلیک کنید تا به صفحه جزئیات آن دسترسی پیدا کنید.

7. بررسی جزئیات برنامه افزودنی: در صفحه جزئیات برنامه افزودنی، اطلاعاتی درباره ویژگی‌ها، سازگاری، نظرات کاربران و موارد دیگر خواهید یافت. قبل از ادامه، چند لحظه وقت بگذارید و این اطلاعات را مرور کنید.

8. روی «افزودن به Chrome» کلیک کنید: اگر تصمیم به نصب برنامه افزودنی دارید، روی دکمه «افزودن به Chrome» واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه جزئیات کلیک کنید.

9. تأیید نصب: یک کادر گفتگوی تأیید ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید افزونه را اضافه کنید. هر گونه مجوز یا هشدار را با دقت بخوانید و اگر با آنها راحت هستید، برای ادامه روی “افزودن افزونه” کلیک کنید.

10. منتظر نصب باشید: Chrome دانلود و نصب برنامه افزودنی را آغاز می کند. بسته به اندازه برنامه افزودنی و اتصال اینترنت شما، ممکن است چند ثانیه یا بیشتر طول بکشد.

11. نماد برنامه افزودنی: پس از اتمام نصب، نماد جدیدی برای برنامه افزودنی در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر، در کنار نوار آدرس خواهید دید. برخی از برنامه‌های افزودنی نیز ممکن است نمادهایی را به نوار ابزار Chrome یا منوهای زمینه اضافه کنند.

12. دسترسی به گزینه‌های برنامه افزودنی: برای دسترسی به گزینه‌ها یا تنظیمات یک برنامه افزودنی، روی نماد آن کلیک راست کرده و «Options» یا «Settings» را از منوی زمینه انتخاب کنید. این بسته به پسوند خاص متفاوت خواهد بود.

13. مدیریت برنامه‌های افزودنی: برای مدیریت برنامه‌های افزودنی نصب شده، روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید، «ابزارهای بیشتر» را انتخاب کنید و سپس روی «افزونه‌ها» کلیک کنید. در اینجا می‌توانید افزونه‌ها را فعال/غیرفعال کنید، آنها را حذف کنید یا به تنظیمات آن‌ها دسترسی داشته باشید.

14. به‌روزرسانی برنامه‌های افزودنی: Google Chrome به‌طور خودکار برنامه‌های افزودنی را به‌روزرسانی می‌کند تا از عملکرد روان و ایمن آن‌ها مطمئن شود. با این حال، اگر می‌خواهید به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت دستی بررسی کنید یا یک برنامه افزودنی خاص را به‌روزرسانی کنید، می‌توانید این کار را از صفحه برنامه‌های افزودنی انجام دهید.

15. غیرفعال کردن/فعال کردن برنامه‌های افزودنی: اگر می‌خواهید یک برنامه افزودنی را بدون حذف نصب موقتاً غیرفعال کنید، می‌توانید این کار را با خاموش کردن سوئیچ آن در صفحه برنامه‌های افزودنی انجام دهید. اگر می خواهید مشکلات را عیب یابی کنید یا عملکرد مرورگر را بهبود بخشید، می تواند مفید باشد.

16. حذف برنامه‌های افزودنی: اگر دیگر به برنامه افزودنی نیاز ندارید، می‌توانید آن را از Chrome حذف کنید. برای انجام این کار، به صفحه افزونه ها بروید، افزونه ای را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید و روی نماد سطل زباله در کنار آن کلیک کنید. وقتی از شما خواسته شد حذف را تایید کنید.

17. همگام‌سازی برنامه‌های افزودنی در سراسر دستگاه‌ها: اگر با حساب Google خود وارد Google Chrome شده‌اید، برنامه‌های افزودنی نصب شده شما می‌توانند در چندین دستگاه همگام‌سازی شوند. این به شما امکان می‌دهد تا افزونه‌های یکسانی را در همه دستگاه‌های خود در دسترس داشته باشید.

18. حالت برنامه‌نویس: کاربران یا توسعه‌دهندگان پیشرفته ممکن است نیاز داشته باشند که حالت برنامه‌نویس را در Chrome فعال کنند تا افزونه‌های بسته‌بندی نشده را بارگیری کنند یا ساخته‌های خود را آزمایش کنند. برای فعال کردن حالت برنامه‌نویس، به صفحه افزونه‌ها بروید و سوئیچ «حالت توسعه‌دهنده» را که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد تغییر دهید.

19. محتاط باشید: در حالی که برنامه‌های افزودنی می‌توانند مفید باشند، مهم است که هنگام نصب آنها محتاط باشید. به منابع معتبر مانند فروشگاه وب Chrome پایبند باشید و نظرات را بخوانید تا مطمئن شوید که برنامه افزودنی ایمن و قابل اعتماد است.

20. مجوزها را بررسی کنید: Befoمجدداً یک برنامه افزودنی را نصب کنید، مجوزهای درخواستی آن را بررسی کنید. مراقب برنامه های افزودنی باشید که بدون دلیل موجه مجوزهای بیش از حد یا دسترسی به اطلاعات حساس را درخواست می کنند.

21. برنامه های افزودنی نصب شده را به طور مرتب مرور کنید: به طور دوره ای افزونه های نصب شده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همچنان به آنها نیاز دارید و فعالانه نگهداری می شوند. برای تمیز و ایمن نگه داشتن مرورگر خود، افزونه های استفاده نشده یا قدیمی را حذف کنید.

22. مراقب عملکرد باشید: نصب برنامه های افزودنی زیاد می تواند بر عملکرد مرورگر تأثیر بگذارد و تجربه مرور شما را کاهش دهد. برای بهینه‌سازی عملکرد Chrome، هر گونه برنامه افزودنی غیر ضروری یا نیازمند منابع را حذف کنید.

23. به روز بمانید: مرورگر Google Chrome خود را به روز نگه دارید تا از آخرین وصله های امنیتی، رفع اشکالات و بهبودها بهره مند شوید. به روز رسانی های منظم به اطمینان از تجربه مرور ایمن و روان کمک می کند.


3 انتشارات مرجع معتبر/نام دامنه استفاده شده:

  1. فروشگاه وب Google Chrome: بازار رسمی برنامه‌های افزودنی، تم‌ها و برنامه‌های Google Chrome. طیف گسترده‌ای از برنامه‌های افزودنی قابل اعتماد را برای کاربران فراهم می‌کند تا تجربه مرور خود را افزایش دهند.
  2. پشتیبانی Google: وب‌سایت پشتیبانی رسمی ارائه شده توسط Google دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های دقیقی را در مورد موضوعات مختلف مرتبط با Google Chrome، از جمله افزودن و مدیریت برنامه‌های افزودنی ارائه می‌دهد.
  3. How-To Geek: یک وب‌سایت فناوری معتبر که راهنماها، آموزش‌ها و نکات گام به گام را در مورد موضوعات مختلف مرتبط با فناوری از جمله افزودن برنامه‌های افزودنی در Google Chrome ارائه می‌دهد.