تیر 13, 1403

نحوه رشد ریحان در فضای داخلی 35 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

پرورش ریحان در داخل خانه می تواند تجربه ای لذت بخش و لذت بخش باشد. با شرایط و مراقبت مناسب، می توانید برگ های تازه ریحان را در طول سال در دسترس داشته باشید. در اینجا 35 نکته برای کمک به رشد موفقیت آمیز ریحان در داخل خانه آورده شده است:

1. نوع مناسب ریحان را انتخاب کنید:انواع مختلفی از ریحان موجود است که هر کدام طعم و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از انواع پرطرفدار داخلی عبارتند از: Genovese، تایلندی، لیمو و ریحان بنفش. تنوعی را انتخاب کنید که با ترجیحات طعمی و شرایط رشد شما مطابقت دارد.

2. با بذر یا نهال با کیفیت بالا شروع کنید:چه تصمیم دارید از بذر شروع کنید یا نهال بخرید، مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارند. به دنبال منابع یا نهالستان های معتبر برای اطمینان از سلامت گیاهان باشید.

3. از مخلوط گلدانی با زهکشی خوب استفاده کنید:ریحان برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. از مخلوط گلدانی که به طور خاص برای باغبانی ظروف فرموله شده است استفاده کنید یا خودتان را با ترکیب قسمت های مساوی پیت ماس، پرلیت و ورمیکولیت درست کنید.

4. ظرف مناسب را انتخاب کنید:گلدان یا ظرفی را انتخاب کنید که سوراخ های زهکشی در پایین داشته باشد تا آب اضافی خارج شود. اندازه ای را انتخاب کنید که با سیستم ریشه گیاه ریحان سازگار باشد.

5. نور کافی را تامین کنید:ریحان برای رشد به حداقل ۶ تا ۸ ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارد. گیاهان خود را در نزدیکی یک پنجره رو به جنوب قرار دهید تا بتوانند نور کافی خورشید را دریافت کنند یا در صورت محدود بودن نور طبیعی از چراغ های رشد مصنوعی استفاده کنند.

6. حفظ دمای مطلوب:ریحان دمای بین 60-80 درجه فارنهایت (15-27 درجه سانتی گراد) را ترجیح می دهد. از قرار دادن گیاهان خود در مناطقی که دارای نوسانات شدید دما یا کشش هستند خودداری کنید.

7. به درستی آبیاری کنید:خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید اما غرقاب نکنید. زمانی که سطح خاک خشک شد آبیاری کنید و از آبیاری بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

8. اجتناب از خیس کردن شاخ و برگ:خاک را مستقیماً آبیاری کنید تا از خیس شدن برگ های ریحان جلوگیری کنید. شاخ و برگ مرطوب می تواند خطر ابتلا به بیماری های قارچی را افزایش دهد.

9. رطوبت مورد نیاز:ریحان سطوح رطوبت متوسط ​​را ترجیح می دهد. اگر محیط داخلی شما خشک است، می توانید با قرار دادن سینی پر از آب در نزدیکی گیاهان یا استفاده از یک مرطوب کننده رطوبت را افزایش دهید.

10. به طور منظم کود دهی کنید:در طول فصل رشد هر 2 تا 3 هفته یکبار به گیاهان ریحان خود با یک کود مایع متعادل تغذیه کنید. دستورالعمل های روی بسته کود را برای رقیق سازی و کاربرد مناسب دنبال کنید.

11. به طور منظم هرس کنید: هرس منظم رشد بوته ای را تشویق می کند و از ساق دار شدن گیاه ریحان جلوگیری می کند. دسته های بالای برگ ها را بچسبانید تا شاخه ها را تقویت کنید.

12. برداشت صحیح:برگ های ریحان را از بالا، درست بالای گره برگ، با استفاده از قیچی تمیز یا قیچی هرس برداشت کنید. این رشد جدید را تشویق می کند و از عرضه مداوم برگ های تازه اطمینان حاصل می کند.

13. از برگ های برداشت شده به سرعت استفاده کنید:برگ های تازه ریحان بهتر است بلافاصله پس از برداشت برای طعم مطلوب استفاده شوند. اگر برگ‌های اضافی دارید، می‌توانید آن‌ها را در ظروف دربسته نگهداری کنید یا برای استفاده بعدی فریز کنید.

14. جوانه‌های گل را بچسبانید:گیاه‌های ریحان تمایل دارند که جوانه‌های گل تولید کنند. این جوانه ها را به محض اینکه به نظر می رسد انرژی را به سمت تولید برگ منحرف می کنند، جدا کنید.

15. از ازدحام بیش از حد خودداری کنید:فضای کافی بین هر گیاه ریحان برای گردش مناسب هوا و جلوگیری از گسترش بیماری ها فراهم کنید.

16. گیاهان را بچرخانید:برای اطمینان از رشد یکنواخت، گیاهان ریحان خود را هر چند هفته یکبار بچرخانید تا همه طرف در معرض نور خورشید قرار گیرد.

17. نظارت بر آفات: آفات رایجی که می توانند بر ریحان داخلی تأثیر بگذارند عبارتند از شته ها، مگس های سفید و کنه های عنکبوتی. گیاهان خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت مشاهده علائم آلودگی اقدامات لازم را انجام دهید.

18. حشرات مفید را معرفی کنید:برای کنترل طبیعی جمعیت آفات، حشرات مفیدی مانند کفشدوزک یا کفشدوزک ها را معرفی کنید.

19. از آفت کش های شیمیایی اجتناب کنید:اگر نیاز به استفاده از آفت کش ها دارید، گزینه های ارگانیک و طبیعی را برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی انتخاب کنید.

20. از گیاهان همراه استفاده کنید:کاشت ریحان در کنار گیاهان همدم مانند گل همیشه بهار یا گل اطلسی می تواند به جلوگیری از آفات و جذب حشرات مفید کمک کند.

21. ارائه پشتیبانی (در صورت نیاز): برخی از گونه‌های ریحان ممکن است با افزایش قد، از چنگ زدن یا چوب‌بندی برای حمایت بیشتر بهره ببرند.

22. مراقب سطوح pH باشید:ریحان خاک کمی اسیدی با محدوده pH 6.0-7.5 را ترجیح می دهد. خاک را به صورت دوره ای آزمایش کنید و در صورت لزوم با استفاده از مواد آلی اصلاح کنید.

23. اجتناب از تغذیه بیش از حد:در حالی که کوددهی ضروری است، از تغذیه بیش از حد خودداری کنیدگیاه ریحان شما به عنوان مواد مغذی بیش از حد می تواند منجر به رشد ضعیف یا تغییر رنگ برگ شود.

24. از مالچ ارگانیک استفاده کنید:استفاده از یک لایه مالچ ارگانیک در اطراف پایه گیاه ریحان می تواند به حفظ رطوبت، سرکوب علف های هرز و ایجاد مقداری عایق کمک کند.

25. پیشگیری از بیماری ها:روش های بهداشتی مناسب، از جمله تمیز کردن ابزار و گلدان ها، می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری ها کمک کند. از آبیاری سربار خودداری کنید و هر گونه مواد گیاهی آلوده را فورا حذف کنید.

26. هیدروپونیک را در نظر بگیرید:اگر می خواهید رشد ریحان داخلی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید، سیستم های هیدروپونیک را که به طور خاص برای گیاهانی مانند ریحان طراحی شده اند در نظر بگیرید.

27. گردش هوا را فراهم کنید:گردش خوب هوا در پیشگیری از بیماری های قارچی بسیار مهم است. برای اطمینان از جریان هوای مناسب در اطراف گیاهان ریحان خود از پنکه ها یا پنجره های باز استفاده کنید.

28. تنظیم آبیاری در طول زمستان:تکرار آبیاری را در زمستان که سرعت رشد کاهش می یابد، کاهش دهید. بین دو آبیاری اجازه دهید اینچ بالای خاک کمی خشک شود.

29. استفاده از حرارت پایین را در نظر بگیرید:دانه های ریحان با حرارت پایین بهترین جوانه می زنند. می توانید از تشک حرارتی نهال استفاده کنید یا سینی بذر را روی یک سطح گرم قرار دهید تا زمانی که جوانه زنی رخ دهد.

30. تکثیر ریحان:می توانید با برداشتن قلمه های ساقه و ریشه دار کردن آنها در آب یا مخلوط گلدانی که زهکشی مناسبی دارد، ریحان را به راحتی تکثیر کنید.

31. گیاهان ساق پا را جوان کنید:اگر گیاهان ریحان شما به مرور زمان ساق پا می شوند، می توانید با برش دادن آن ها تا حدود 4 تا 6 اینچ بالاتر از سطح خاک، آنها را جوان کنید. این باعث تشویق رشد جدید از پایه می شود.

32. از دست زدن زیاد بپرهیزید:برگ های ریحان ظریف هستند و به راحتی کبود می شوند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به شاخ و برگ با آنها به آرامی برخورد کنید.

33. به طور منظم برگ ها را تمیز کنید:گرد و غبار می تواند روی برگ های ریحان جمع شود و مانع فتوسنتز شود. برگ ها را به آرامی با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا تمیز بماند.

34. برداشت دانه ها (در صورت تمایل):اگر می خواهید برای کاشت بعدی ذخیره کنید، اجازه دهید برخی از گیاهان ریحان گل دهند و بذر تولید کنند.

35. از عطر و طعم لذت ببرید:در نهایت، عطر و طعم دلپذیر ریحان خانگی خود را در خلاقیت های آشپزی مختلف بچشید!

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. Bagardening Know How: یک وب سایت معتبر ارائه دهنده اطلاعات جامع در مورد موضوعات مختلف باغبانی، از جمله کشت گیاهان سرپوشیده.
  2. توسعه دانشگاه ایلینویز: منبع معتبری که اطلاعات مبتنی بر تحقیق در مورد باغبانی و شیوه های باغبانی ارائه می دهد.
  3. The Old Farmer’s Almanac: یک نشریه قابل اعتماد با سابقه طولانی در ارائه مشاوره و نکات باغبانی.