تیر 14, 1403

نیکول لوین، نویسنده فناوری MFA 20 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

مطمئنا، خوشحال می شوم کمک کنم! در اینجا 20 نکته برای استفاده از فناوری برای بهبود زندگی شما وجود دارد که با فرمت برجسته و مختصر با استفاده از Markdown نوشته شده است:

  1. از یک مدیر رمز عبور برای ایمن سازی حساب های آنلاین خود استفاده کنید: به جای تلاش برای به خاطر سپردن چندین رمز عبور، از یک مدیر رمز عبور مانند LastPass یا 1Password برای ذخیره و ایجاد گذرواژه های قوی و منحصر به فرد برای همه حساب های آنلاین خود استفاده کنید. .
  2. تا حد امکان احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را تنظیم کنید: 2FA یک لایه امنیتی اضافی به حساب‌های شما اضافه می‌کند و از شما می‌خواهد علاوه بر رمز عبور، کدی را که به تلفن یا ایمیلتان ارسال می‌شود وارد کنید. .
  3. از VPN برای محافظت از حریم خصوصی خود هنگام مرور اینترنت استفاده کنید: یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می کند و آدرس IP شما را پنهان می کند و رهگیری یا ردیابی داده های شما را برای هکرها دشوارتر می کند. فعالیت های آنلاین شما.
  4. به طور منظم از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید: از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، Dropbox یا OneDrive برای پشتیبان‌گیری از اسناد، عکس‌ها و ویدیوهای مهم خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که فایل های شما ایمن باشند حتی اگر رایانه یا هارد دیسک شما از کار بیفتد.
  5. از یک برنامه آنتی ویروس معتبر برای محافظت از رایانه خود در برابر بدافزارها استفاده کنید: یک برنامه آنتی ویروس مانند Norton Antivirus، McAfee Antivirus یا Kaspersky Antivirus را نصب کنید تا رایانه خود را از نظر بدافزار اسکن کنید و در برابر ویروس ها، تروجان ها و محافظت کنید. سایر تهدیدات آنلاین.
  6. سیستم عامل و نرم افزار خود را به روز نگه دارید: سیستم عامل و نرم افزار خود را به طور منظم به روز کنید تا مطمئن شوید که آخرین وصله های امنیتی و ویژگی ها را دارید.
  7. از یک پوشه محافظت شده با رمز عبور برای ذخیره اسناد حساس استفاده کنید: یک پوشه محافظت شده با رمز عبور در رایانه خود ایجاد کنید تا اسناد حساس مانند اظهارنامه مالیاتی، صورت های مالی یا اسناد شناسایی شخصی را ذخیره کنید. li>
  8. از یک مرورگر امن برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید: از یک مرورگر وب امن مانند Chrome، Firefox، یا Edge برای محافظت از خود در برابر تهدیدات آنلاین، مانند کلاهبرداری های فیشینگ و بدافزار استفاده کنید.
  9. هنگام کلیک بر روی پیوندها یا دانلود فایل‌ها محتاط باشید: روی پیوندها کلیک نکنید یا فایل‌ها را از منابع ناآشنا دانلود نکنید، زیرا ممکن است حاوی بدافزار یا ویروس باشند.
  10. استفاده از دیوار آتش برای مسدود کردن ترافیک شبکه ناخواسته: فایروال را در رایانه و شبکه خود فعال کنید تا ترافیک ورودی و خروجی ناخواسته را مسدود کند.
  11. از رمزگذاری سرتاسر برای ایمن سازی ارتباطات آنلاین خود استفاده کنید: از برنامه های پیام رسانی مانند سیگنال، واتس اپ یا تلگرام استفاده کنید که رمزگذاری سرتاسر را برای محافظت از ارتباطات آنلاین شما در برابر استراق سمع ارائه می دهند.< /li>
  12. از یک ارائه دهنده ایمیل امن استفاده کنید: از یک ارائه دهنده ایمیل امن مانند ProtonMail یا Tutanota استفاده کنید که رمزگذاری سرتاسری را برای محافظت از ایمیل های شما در برابر رهگیری ارائه می دهد.
  13. از افزونه مرورگر برای مسدود کردن ردیاب‌ها استفاده کنید: از افزونه مرورگر مانند uBlock Origin یا Privacy Badger برای مسدود کردن ردیاب‌های آنلاینی که اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کنند و فعالیت‌های آنلاین شما را ردیابی می‌کنند، استفاده کنید.
  14. استفاده از روش پرداخت آنلاین امن: از یک روش پرداخت آنلاین امن مانند PayPal یا Apple Pay برای محافظت از اطلاعات مالی خود در طول تراکنش‌های آنلاین استفاده کنید.
  15. استفاده از سرویس ذخیره سازی ابری محافظت شده با رمز عبور: از یک سرویس ذخیره سازی ابری محافظت شده با رمز عبور مانند Dropbox یا Google Drive برای ذخیره و به اشتراک گذاری اسناد حساس با دیگران استفاده کنید.
  16. از یک برنامه پیام‌رسانی ایمن برای مکالمات حساس استفاده کنید: از یک برنامه پیام‌رسانی ایمن مانند Signal یا Wickr برای محافظت از مکالمات حساس خود در برابر شنود استفاده کنید.
  17. استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) هنگام استفاده از WiFi عمومی: از VPN برای رمزگذاری ترافیک اینترنت خود هنگام استفاده از شبکه‌های WiFi عمومی استفاده کنید، زیرا ممکن است ایمن نباشند.
  18. از افزونه مرورگر برای مسدود کردن تبلیغات استفاده کنید: از افزونه مرورگر مانند AdBlock Plus یا Ghostery برای مسدود کردن تبلیغات مزاحم و محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کنید.
  19. استفاده از سرویس پشتیبان ابری محافظت شده با رمز عبور: از یک سرویس پشتیبان ابری محافظت شده با رمز عبور مانند Backblaze یا Carbonite برای پشتیبان گیری از فایل های مهم خود و محافظت از آنها در برابر از دست رفتن داده استفاده کنید.
  20. گزارش اعتباری خود را به طور منظم بررسی کنید: گزارش اعتباری خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که خطا یا فعالیت کلاهبرداری وجود ندارد. می‌توانید سالی یک‌بار گزارش اعتباری رایگان از هر یک از سه آژانس اصلی گزارش‌دهی اعتباری (Experian، Equifax، و TransUnion) درخواست کنید.

این نکات می تواند به شما کمک کند از حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود محافظت کنید و فناوری خود را به خوبی اجرا کنید.

عناوین مرجع معتبر:

  1. “امنیت کامپیوتر: هنر و علمce” نوشته مت بیشاپ
  2. «پارادوکس حریم خصوصی: چرا آمریکایی‌ها نگران حریم خصوصی هستند اما به کلیک کردن ادامه می‌دهند» اثر الساندرو آکوئیستی و رالف جی نادر
  3. «امنیت دیجیتال و حریم خصوصی: راهنمای قرن بیست و یکم» نوشته جان آر وی بارکر و مایکل ای. ویتمن