تیر 13, 1403

چگونه از قلدر بودن خودداری کنیم 35 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه از قلدر بودن دست برداریم: 35 نکته

قلدری یک رفتار مضر است که می تواند اثرات طولانی مدتی هم بر قربانی و هم بر خود قلدر داشته باشد. اگر متوجه می‌شوید که درگیر رفتار قلدرانه هستید و می‌خواهید تغییر کنید، در اینجا 35 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند دیگر قلدر نباشید:

1. رفتار خود را بشناسید:اولین گام برای جلوگیری از قلدری این است که بپذیرید که در حال انجام این رفتار هستید.

2. تاثیر آن را درک کنید:خود را در مورد پیامدهای منفی قلدری بر دیگران، از جمله آسیب های فیزیکی، عاطفی و روانی که ایجاد می کند، آموزش دهید.

3. مسئولیت بپذیرید:بپذیرید که شما مسئول اعمال خود هستید و متعهد به ایجاد تغییر باشید.

4. در مورد انگیزه های خود فکر کنید: علت انجام رفتارهای قلدری را بررسی کنید. آیا این به دلیل ناامنی، نیاز به قدرت یا سایر مسائل اساسی است؟

5. با دیگران همدلی کنید:با قرار دادن خود به جای کسانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید، همدلی را توسعه دهید. در نظر بگیرید که آنها چه احساسی دارند و اعمال شما چه تأثیری بر آنها داشته است.

6. به دنبال کمک حرفه ای باشید:اگر با کنترل رفتار خود یا رسیدگی به مسائل اساسی مشکل دارید، به دنبال درمان یا مشاوره باشید.

7. صمیمانه عذرخواهی کنید:از کسانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید عذرخواهی واقعی کنید. بدون بهانه جویی به اشتباه خود اعتراف کنید.

8. جبران کنید:در صورت امکان، اقداماتی را برای ترمیم آسیب های ناشی از اعمال خود انجام دهید. این ممکن است شامل حمایت فعال از فردی باشد که مورد آزار و اذیت قرار داده اید یا در برنامه های عدالت ترمیمی شرکت کنید.

9. انعکاس خود را تمرین کنید:به طور منظم در مورد افکار، احساسات و اعمال خود فکر کنید تا از هرگونه تمایلات قلدری آگاه تر شوید.

10. افکار منفی را به چالش بکشید:به افکار یا باورهای منفی که به رفتار قلدرانه شما کمک می کند توجه کنید و فعالانه آنها را به چالش بکشید.

11. مکانیسم‌های مقابله‌ای مثبت را ایجاد کنید: راه‌های سالمی برای مقابله با استرس، ناامیدی یا خشم بیابید که مستلزم حذف آن بر روی دیگران نیست.

12. ایجاد عزت نفس:روی ایجاد یک تصویر مثبت از خود و ایجاد اعتماد به نفس کار کنید. قلدری اغلب از احساس بی کفایتی یا کم ارزشی ناشی می شود.

13. اطراف خود را با تأثیرات مثبت احاطه کنید:به دنبال دوستان و الگوهایی باشید که مهربانی، همدلی و احترام به دیگران را نشان می دهند.

14. گوش دادن فعال را تمرین کنید:مهارت های ارتباطی خود را با گوش دادن فعالانه به صحبت های دیگران، بدون وقفه یا تحقیر آنها، بهبود بخشید.

15. همدلی را پرورش دهید:در فعالیت هایی شرکت کنید که همدلی را ترویج می کنند، مانند داوطلب شدن یا شرکت در پروژه های خدمات اجتماعی.

16. خود را در مورد قلدری آموزش دهید:درباره انواع مختلف قلدری، تأثیر آن و راهبردهای پیشگیری بیاموزید.

17. محیط مدرسه یا محیط کار مثبتی را تقویت کنید:با ترویج کمپین های آگاهی بخشی و حمایت از طرح های ضد قلدری، مشمولیت، احترام و مهربانی را در مدرسه یا محل کار خود تشویق کنید.

18. متحد باشید:وقتی شاهد وقوع آن برای دیگران هستید، در برابر قلدری بایستید. از قربانیان حمایت کنید و به ایجاد یک محیط امن کمک کنید.

19. قاطعیت را تمرین کنید:به جای متوسل شدن به قلدری، مهارت های ارتباطی قاطعانه را بیاموزید تا نیازها و نگرانی های خود را بدون آسیب رساندن به دیگران بیان کنید.

20. مهارت های حل مسئله را توسعه دهید:به جای متوسل شدن به پرخاشگری یا ارعاب، راه های سازنده ای را برای رسیدگی به درگیری ها و حل مشکلات بیاموزید.

21. ایجاد روابط سالم:روی ایجاد روابط سالم مبتنی بر اعتماد، احترام و ارتباطات باز تمرکز کنید.

22. تعیین حد و مرز:به مرزهای شخصی دیگران احترام بگذارید و برای جلوگیری از درگیری، حد و مرزهای خود را تعیین کنید.

23. از تأثیرات منفی بپرهیزید:از افراد یا گروه هایی که رفتار قلدری را تشویق می کنند یا درگیر آن هستند، فاصله بگیرید.

24. از افراد مورد اعتماد حمایت بخواهید: با دوستان، اعضای خانواده، معلمان یا مربیانی که می توانند راهنمایی و پشتیبانی کنند، تماس بگیرید.

25. صبر را تمرین کنید:تغییر رفتار ریشه ای زمان و تلاش می خواهد. وقتی به سمت تبدیل شدن به یک فرد بهتر پیشرفت می کنید، با خودتان صبور باشید.

26. راهبردهای حل تعارض را بیاموزید:مهارت هایی را برای حل و فصل مسالمت آمیز و سازنده تعارض به دست آورید.

27. الگوی خود باشید:با احترام و مهربانی با همه، الگوی مثبتی برای دیگران باشید.

28. پاسخگو باشید:خود را مسئول اعمال و عواقب آن بدانید. مسئولیت هر آسیبی که به شما وارد شود را بپذیریدباعث شده.

29. در فعالیت های مثبت شرکت کنید:انرژی خود را به سمت فعالیت هایی هدایت کنید که باعث شادی، رضایت و رشد شخصی می شوند.

30. در جریان باشید: با تحقیقات، اخبار و اطلاعات در مورد پیشگیری از قلدری به‌روز باشید تا از بهترین شیوه‌ها مطلع شوید.

31. تمرکز حواس را تمرین کنید:ذهن‌آگاهی را برای آگاهی بیشتر از افکار، احساسات و رفتارهای خود در لحظه حال پرورش دهید.

32. تنوع را جشن بگیرید:از تفاوت‌های بین افراد استقبال کنید و از آنها قدردانی کنید و یک ذهنیت فراگیر را تقویت کنید.

33. گفتگوی باز را تشویق کنید:محیطی ایجاد کنید که در آن افراد احساس راحتی کنند و درباره تجارب و نگرانی های خود در مورد قلدری صحبت کنند.

34. به دیگران آموزش دهید:تجارب و بینش خود را برای افزایش آگاهی در مورد تأثیر قلدری و ترویج همدلی به اشتراک بگذارید.

35. هرگز از یادگیری و رشد دست نکشید:به طور مداوم به خود آموزش دهید که چگونه نسبت به دیگران مهربان تر، دلسوزتر و محترمانه رفتار کنید.

با اجرای این نکات، می توانید در جهت توقف رفتار قلدری و ایجاد یک محیط مثبت تر و فراگیر برای همه تلاش کنید.


3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. StopBullying.gov: این وب‌سایت توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده مدیریت می‌شود و اطلاعات ارزشمندی در مورد استراتژی‌های پیشگیری از قلدری، منابع، تحقیقات و پشتیبانی برای افراد درگیر در موقعیت‌های قلدری ارائه می‌کند.< /li>
  2. مرکز ملی پیشگیری از قلدری پیسر: مرکز ملی پیشگیری از قلدری پیسر یک سازمان پیشرو است که از طریق آموزش، منابع و حمایت از قلدری جلوگیری می‌کند. وب سایت آنها اطلاعات جامعی در مورد درک، پیشگیری و پاسخ به حوادث قلدری ارائه می دهد.
  3. انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA): APA یک سازمان معتبر است که تحقیقات و منابع مبتنی بر شواهد مرتبط با موضوعات مختلف روان‌شناختی از جمله قلدری را ارائه می‌کند. نشریات و وب‌سایت آن‌ها بینش‌های ارزشمندی را درباره درک علل و اثرات قلدری و همچنین راهبردهای پیشگیری و مداخله ارائه می‌دهد.