تیر 15, 1403

چگونه با استفاده از خمیر دندان از شر جوش خلاص شویم 20 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه با استفاده از خمیر دندان از شر جوش خلاص شویم

جوش می تواند یک مشکل پوستی ناامید کننده و ناخوشایند باشد که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. در حالی که درمان‌های بدون نسخه متعددی وجود دارد، برخی از افراد برای کمک به کاهش ظاهر و التهاب جوش‌ها به درمان‌های خانگی مانند خمیر دندان روی می‌آورند. اگرچه خمیر دندان به طور خاص برای درمان آکنه طراحی نشده است، اما حاوی موادی است که ممکن است خاصیت خشک کنندگی و ضد التهابی داشته باشد. در اینجا 20 نکته در مورد نحوه استفاده موثر از خمیر دندان برای خلاص شدن از شر جوش آورده شده است:

1. خمیر دندان مناسب را انتخاب کنید:هنگام استفاده از خمیردندان به عنوان درمان لکه‌های جوش، مهم است که خمیردندانی را انتخاب کنید که رنگ اصلی آن سفید باشد، نه ژل‌دار یا حاوی نوارهای رنگی. از خمیردندان هایی که دارای مواد سفید کننده یا طعم دهنده هستند خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست را بیشتر تحریک کنند.

2. صورت خود را بشویید:قبل از مالیدن خمیر دندان روی جوش صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم کاملاً تمیز کنید. پوست خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

3. از دست‌های تمیز استفاده کنید:قبل از دست زدن به صورت یا استفاده از خمیر دندان روی جوش، مطمئن شوید که دست‌هایتان تمیز هستند. این به جلوگیری از گسترش باکتری ها و عفونت بیشتر کمک می کند.

4. خمیر دندان را مستقیماً بمالید:مقدار کمی از خمیر دندان (به اندازه یک نخود) را روی نوک انگشت خود یا یک سواب پنبه ای بردارید. به آرامی خمیر دندان را مستقیماً روی جوش بمالید و آن را کاملاً بپوشانید.

5. از پوست اطراف خودداری کنید: احتیاط کنید که خمیر دندان را روی پوست سالم اطراف نمالید، زیرا ممکن است باعث تحریک یا خشکی شود.

6. بگذارید یک شبه بماند:اجازه دهید خمیر دندان در طول شب هنگام خواب روی جوش بنشیند. این به آن زمان کافی می دهد تا جادوی خود را انجام دهد و التهاب را کاهش دهد.

7. صبح بشویید:صبح، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم بشویید تا خمیر دندان پاک شود. پوست خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

8. پوست خود را مرطوب کنید:پس از شستشوی خمیر دندان، از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. این به جلوگیری از خشکی و تحریک بیش از حد کمک می کند.

9. ابتدا تست نقطه ای:اگر پوست حساسی دارید یا قبلاً هرگز از خمیر دندان روی صورت خود استفاده نکرده اید، توصیه می شود ابتدا روی ناحیه کوچکی از پوست خود یک پچ تست انجام دهید. این به تشخیص اینکه آیا شما هر گونه واکنش نامطلوب به خمیردندان دارید کمک می کند.

10. یخ را از قبل بمالید:برای کاهش تورم و قرمزی جوش، یک کیسه یخ یا تکه یخ را که در یک پارچه تمیز پیچیده شده است، چند دقیقه قبل از استفاده از خمیر دندان استفاده کنید.

11. از خمیر دندان غیر ژلی استفاده کنید:خمیر دندان بدون ژل برای درمان جوش ها بهتر عمل می کند، زیرا حاوی مواد افزودنی کمتری است و کمتر باعث تحریک پوست می شود.

12. از خمیر دندان حاوی فلوراید پرهیز کنید:خمیر دندان حاوی فلوراید ممکن است باعث تحریک یا خشکی بیشتر پوست شود، بنابراین بهتر است هنگام استفاده از خمیردندان فلوراید به عنوان درمان آکنه، خمیر دندان بدون فلوراید را انتخاب کنید.

13. خمیر دندان طبیعی را در نظر بگیرید: گزینه های خمیر دندان طبیعی که حاوی مواد شیمیایی و افزودنی های کمتری هستند ممکن است برای پوست ملایم تر باشند و کمتر باعث تحریک شوند.

14. فقط روی جوش های فعال استفاده شود:خمیر دندان را فقط باید مستقیماً روی جوش های فعال بمالید و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده نشود. در جلوگیری از جوش های بعدی موثر نیست.

15. فقط درمان لکه:استفاده از خمیردندان به عنوان یک درمان لکه بر روی تک تک جوش ها به جای استفاده از آن در تمام صورت توصیه می شود. این به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست کمک می کند.

16. بیش از حد از خمیر دندان استفاده نکنید: استفاده مکرر از خمیر دندان یا ماندن آن برای مدت طولانی می تواند منجر به خشکی، تحریک و لایه برداری پوست شود. استفاده از خمیر دندان را به عنوان درمان جوش به درمان های گاه به گاه لکه ها محدود کنید.

17. از خمیر دندان ساینده پرهیز کنید:خمیر دندان با ذرات ساینده یا موادی مانند جوش شیرین ممکن است برای پوست حساس خیلی خشن باشد و باعث تحریک بیشتر شود.

18. انتظار نتایج فوری را نداشته باشید:در حالی که برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از خمیر دندان متوجه کاهش اندازه جوش و قرمزی آن شوند، این راه حل یک شبه تضمینی نیست. نتایج ممکن است متفاوت باشد، و ممکن است چندین برنامه برای مشاهده بهبود نیاز داشته باشند.

19. در صورت نیاز با یک متخصص پوست مشورت کنید:اگر آکنه مداوم یا جوش های شدید دارید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید که می تواند مشاوره شخصی ارائه دهد و درمان های مناسب را توصیه کند.

20. سایر درمان‌های آکنه را امتحان کنید:اگر خمیردندان نتایج دلخواه را ارائه نمی‌دهد یا باعث تحریک پوست می‌شود، سایر درمان‌های آکنه اثبات‌شده مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک یا روغن درخت چای را امتحان کنید.

لطفا nتوجه داشته باشید که در حالی که خمیردندان ممکن است به کاهش ظاهر جوش برای برخی افراد کمک کند، این یک روش علمی اثبات شده نیست و ممکن است برای همه مفید نباشد. همیشه بهتر است برای مشاوره شخصی و راهنمایی در مورد درمان آکنه با یک متخصص پوست مشورت کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. Mayo Clinic: یک سازمان پزشکی معتبر که اطلاعات مبتنی بر شواهد را در مورد موضوعات مختلف سلامت، از جمله مراقبت از پوست و درمان آکنه ارائه می‌کند.
  2. آکادمی پوست آمریکا: انجمن حرفه ای متخصصان پوست که اطلاعات قابل اعتمادی در مورد بیماری های پوستی و درمان های آن ارائه می دهد.
  3. WebMD: منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات پزشکی که مقالات جامعی در مورد مراقبت از پوست، آکنه و درمان های خانگی ارائه می دهد.