تیر 17, 1403

چگونه به والدین خود بگویید دوجنسه هستید 19 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه به والدین خود بگویید دوجنسه هستید: 19 نکته

گفتن به والدین خود که دوجنسه هستید می تواند تجربه ای چالش برانگیز و احساسی باشد، اما گام مهمی در جهت پذیرش خود و زندگی با حقیقت شماست. در اینجا 19 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند به والدین خود بگویید دوجنسه هستید:

  1. زمان و مکان مناسب را انتخاب کنید: زمانی را بیابید که بتوانید یک مکالمه خصوصی و بدون وقفه با والدین خود داشته باشید. مطمئن شوید که هم راحت هستید و هم در یک فضای امن.
  2. صادق و مستقیم باشید: با گفتن به والدینتان شروع کنید که چیز مهمی برای گفتن دارید. در مورد گرایش جنسی خود واضح و صریح صحبت کنید.
  3. از جملات “من” استفاده کنید: به جای گفتن “تو همیشه متفاوت بودی”، بگویید “من همیشه به افراد از هر جنسیت علاقه داشتم.” به این ترتیب، احساسات و تجربیات خود را بدون سرزنش یا قضاوت والدین خود بیان می کنید.
  4. برای واکنش های آنها آماده باشید: والدین شما ممکن است طیفی از واکنش ها را داشته باشند، از شوک و ناباوری گرفته تا عصبانیت و ناامیدی. برای احساسات آنها آماده باشید و به آنها فضایی بدهید تا احساساتشان را پردازش کنند.
  5. به آنها در مورد دوجنس گرایی آموزش دهید: بسیاری از والدین ممکن است معنی دوجنسه بودن را درک نکنند. از این فرصت استفاده کنید و به آنها در مورد دوجنس گرایی آموزش دهید و افسانه هایی که ممکن است داشته باشند را از بین ببرید.
  6. از مثال‌ها استفاده کنید: از مثال‌هایی از افرادی که می‌شناسند و دوجنس‌گرا هستند استفاده کنید تا به آنها کمک کنید بفهمند. شما همچنین می توانید تجربیات خود و چگونگی درک تمایلات جنسی خود را به اشتراک بگذارید.
  7. روی ارزش های خود تاکید کنید: به والدین خود اجازه دهید بدانند که گرایش جنسی شما شخصیت شما را تغییر نمی دهد. بر ارزش های خود، مانند تعهد به روابط و ارزش های خود به عنوان یک انسان، تأکید کنید.
  8. صبور باشید: ممکن است زمان ببرد تا والدین شما تمایلات جنسی شما را بپذیرند. صبور و فهمیده باشید و به آنها زمان و فضای لازم برای پردازش احساساتشان بدهید.
  9. پشتیبانی ارائه دهید: به والدین خود اجازه دهید بدانند که شما هنوز همان فردی هستید که قبل از بیرون آمدن بودید. از آنها حمایت کنید و به آنها اطمینان دهید که همیشه در کنار آنها خواهید بود.
  10. به سؤالات پاسخ دهید: والدین شما ممکن است سؤالاتی در مورد دوجنسیتی و تجربیات شما داشته باشند. برای پاسخ به سؤالات آنها آماده باشید و منابعی را برای اطلاعات بیشتر در اختیار آنها قرار دهید.
  11. به مرزهای آنها احترام بگذارید: به مرزهای والدین خود احترام بگذارید و آنها را مجبور به بحث در مورد موضوعاتی نکنید که با آنها راحت نیستند.
  12. قدردانی خود را نشان دهید: از والدین خود برای محبت و حمایت آنها تشکر کنید، حتی اگر آنها فوراً تمایلات جنسی شما را درک نکرده یا نپذیرند.
  13. برای واکنش آماده باشید: والدین شما ممکن است واکنش شدیدی به بیرون آمدن شما نشان دهند. برای این کار آماده باشید و برای اینکه چگونه از پس آن برآیید، برنامه ای داشته باشید.
  14. به دنبال حمایت دیگران باشید: اگر والدینتان حمایت نمی‌کنند، از سایر بزرگسالان مورد اعتماد زندگی‌تان مانند خاله‌ها، دایی‌ها یا دوستان نزدیک خانواده‌تان کمک بگیرید.
  15. مراقب خود باشید: بیرون آمدن می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد. مواظب خود باشید و سلامت روان و رفاه خود را در اولویت قرار دهید.
  16. درمان را در نظر بگیرید: اگر با بیرون آمدن خود مشکل دارید، به دنبال درمان باشید تا به شما کمک کند تا با تأثیرات عاطفی کنار بیایید.
  17. خطوط ارتباط را باز نگه دارید: خطوط ارتباطی را با والدین خود باز نگه دارید و به صحبت با آنها در مورد احساسات و تجربیات خود ادامه دهید.
  18. مصرف باشید: ممکن است زمان لازم باشد تا والدین شما بیایند و تمایلات جنسی شما را بپذیرند. پافشاری کنید و به خودتان بودن ادامه دهید، حتی اگر بلافاصله شما را نپذیرند.
  19. هویت خود را جشن بگیرید: هویت و شجاعت خود را در بیرون آمدن با والدین جشن بگیرید. این نقطه عطفی در سفر شما به سوی پذیرش خود و زندگی با حقیقت است.

عناوین مرجع معتبر:

  1. «راهنمای دوجنس گرا برای بیرون آمدن» نوشته رابین اوکس و مایکل دی. اسمیت
  2. «دوجنس گرایی: راهنمای کسانی که دوجنس گرا هستند و کسانی که آنها را دوست دارند» نوشته رابین اوکس
  3. «راهنمای دوجنس گرا برای تحقق جنسی و عاطفی» نوشته دکتر مایکل دی. اسمیت و رابین اوکس