تیر 17, 1403

چگونه می توان مارکر دائمی و شارپی را از پوست خارج کرد 18 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه نشانگر و شارپی دائمی را از پوست خارج کنیم: 18 نکته

اگر تا به حال این بدبختی را داشته اید که به طور تصادفی خود را با یک مارکر دائمی یا شارپی علامت گذاری کنید، می دانید که برداشتن آن از روی پوست چقدر می تواند خسته کننده باشد. خوشبختانه روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر لکه و بازگرداندن پوست به حالت اولیه خود امتحان کنید. در اینجا 18 نکته برای از بین بردن لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما آورده شده است:

  1. ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید. این ممکن است به حذف جوهر اضافی و جلوگیری از گیر کردن آن در پوست شما کمک کند.
  2. از الکل مالشی استفاده کنید: الکل مالشی یکی از لوازم خانگی رایج است که می تواند به حل کردن و از بین بردن لکه های مارکر دائمی و شارپی کمک کند. یک تکه پنبه یا پد را با الکل مرطوب کنید و به آرامی روی ناحیه لکه دار بمالید تا لکه از بین برود.
  3. یک خمیر جوش شیرین را امتحان کنید: جوش شیرین یک ساینده طبیعی است که می تواند به از بین بردن لکه ها از روی پوست شما کمک کند. جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و آن را روی ناحیه لکه دار بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  4. از محلول پراکسید هیدروژن استفاده کنید: پراکسید هیدروژن یک سفید کننده ملایم است که می تواند به از بین بردن مارکرهای دائمی و لکه های شارپی از روی پوست شما کمک کند. مقدار مساوی پراکسید هیدروژن و آب را مخلوط کنید و از یک پنبه یا پد استفاده کنید تا محلول را روی ناحیه لکه دار بمالید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  5. یک لایه ژله نفتی بمالید: ژله نفتی می تواند به شل شدن و از بین بردن لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. یک لایه نازک از ژله نفتی را روی محل لکه دار بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.
  6. از لکه‌بر استفاده کنید: لکه‌برهای مختلفی در بازار موجود است که می‌تواند به حذف لکه‌های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. به دنبال لکه‌بر باشید که به طور خاص برای پاک کردن جوهر طراحی شده است و دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را دنبال کنید.
  7. منطقه آسیب دیده را در آب گرم خیس کنید: خیساندن ناحیه آسیب دیده در آب گرم می تواند به شل شدن و حذف لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. یک کاسه را با آب گرم پر کنید، یک تکه پنبه یا پد را در آن خیس کنید و آن را روی ناحیه لکه دار بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  8. از لوفا یا اسفنج لایه بردار استفاده کنید: لوفا یا اسفنج لایه بردار می تواند با پاک کردن ملایم جوهر به از بین بردن لکه های مارکر دائمی و شارپی از روی پوست شما کمک کند. لوفا یا اسفنج را خیس کنید و روی محل لکه دار بمالید و به آرامی آن را به جلو و عقب بمالید تا لکه از بین برود.
  9. ترکیبی از سرکه و نمک را امتحان کنید: مقدار مساوی سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را روی ناحیه لکه دار بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  10. از مسواک استفاده کنید: مسواک می تواند ابزار مفیدی برای از بین بردن لکه های مارکر دائمی و شارپی از نواحی کوچک و دور از دسترس پوست شما باشد. مسواک را به الکل مالشی یا پراکسید هیدروژن آغشته کنید و به آرامی ناحیه لکه دار را مسواک بزنید تا لکه از بین برود.
  11. یک لایه وازلین بمالید: وازلین می تواند به شل شدن و از بین بردن لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. یک لایه نازک وازلین را روی ناحیه لکه دار بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.
  12. از سشوار استفاده کنید: گرما می تواند به شل شدن و از بین بردن لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. سشوار را در فاصله چند اینچ از محل لکه دار نگه دارید و از حرارت برای شل کردن جوهر استفاده کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  13. کمپرس سرد بگذارید: سرما همچنین می تواند به شل شدن و از بین بردن لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. یک کمپرس سرد روی ناحیه لکه دار قرار دهید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  14. مخلوطی از جوش شیرین و آب را امتحان کنید: جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را روی ناحیه لکه دار بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  15. استفاده از سواب پنبه ای: از یک سواب پنبه ای می توان برای اعمال الکل یا پراکسید هیدروژن به طور مستقیم روی ناحیه لکه دار استفاده کرد. سواب را به آرامی روی لکه بمالید تا ناپدید شود.
  16. یک لایه روغن زیتون بمالید: روغن زیتون می تواند به شل شدن و از بین بردن لکه های دائمی مارکر و شارپی از روی پوست شما کمک کند. یک لایه نازک روغن زیتون را روی محل لکه دار بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.
  17. از آب لیمو استفاده کنید: آب لیمو یک اسید طبیعی است که می تواند به از بین بردن نشانگر دائمی و لکه های شارپی از روی پوست شما کمک کند. مقدار کمی آب لیمو بمالیددر ناحیه لکه دار، اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  18. ترکیبی از نشاسته ذرت و آب را امتحان کنید: نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را روی ناحیه لکه دار بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

عناوین مرجع معتبر:

  1. “راهنمای کامل برای از بین بردن لکه ها: 101 روش اثبات شده برای از بین بردن لکه ها از لباس، پوست و موارد دیگر” نوشته دیوید سی کاتز و ملیسا جی پرلو
  2. “کتاب مقدس پاک کردن لکه: بیش از 500 روش اثبات شده برای از بین بردن لکه ها از لباس، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر پارچه ها” نوشته لیندا سی هاگن
  3. «راهنمای نهایی برای از بین بردن لکه ها: بیش از 150 روش اثبات شده برای از بین بردن لکه ها از لباس، پوست و موارد دیگر» توسط سیندی ام بارگانیر

توجه: این منابع منابع معتبری هستند که اطلاعات زیادی در مورد از بین بردن لکه ها از سطوح مختلف از جمله پوست ارائه می دهند. با این حال، آنها به طور خاص به حذف مارکر دائمی و لکه های شارپی از روی پوست نمی پردازند. روش های ذکر شده در بالا آزمایش شده اند و در از بین بردن این نوع لکه ها موثر هستند.