تیر 14, 1403

چگونه یک کلاهبردار متنی را بترسانیم: گزارش دادن آنها و ایمن ماندن

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه یک کلاهبردار متنی را بترسانیم: گزارش دادن آنها و ایمن ماندن

اگر پیام متنی مشکوکی از یک کلاهبردار بالقوه دریافت کرده اید، مهم است که بدانید چگونه آنها را گزارش دهید و از آسیب احتمالی محافظت کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای ترساندن یک کلاهبردار متنی و ایمن ماندن انجام دهید:

  1. به پیامک پاسخ ندهید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پیامک پاسخ ندهید. کلاهبرداران به دنبال پاسخی برای تأیید فعال بودن شماره تلفن شما و اینکه شما یک هدف بالقوه هستید، هستند. با پاسخ ندادن، انگیزه آنها را برای ادامه تماس با شما از بین می برید.
  2. مسدود کردن شماره: اکثر تلفن‌ها دارای یک ویژگی داخلی برای مسدود کردن شماره‌ها هستند. به تنظیمات گوشی خود بروید و شماره ای که پیام متنی مشکوک را ارسال کرده است را مسدود کنید. با این کار کلاهبردار نتواند دوباره با شما تماس بگیرد.
  3. تعداد را به شرکت مخابراتی خود گزارش دهید: شرکت مخابراتی شما یک تیم اختصاصی برای مدیریت و مسدود کردن پیام‌های هرزنامه و کلاهبرداری دارد. پیام متنی مشکوک را به بخش هرزنامه یا سوء استفاده شرکت مخابراتی خود فوروارد کنید. آنها بررسی کرده و اقدامات لازم را برای مسدود کردن شماره و جلوگیری از دریافت پیام مشابه توسط دیگران انجام خواهند داد.
  4. گزارش کلاهبردار به کمیسیون تجارت فدرال (FTC): FTC مسئول اجرای قوانینی است که از مصرف کنندگان در برابر اقدامات تجاری ناعادلانه و فریبنده محافظت می کند. می‌توانید به‌صورت آنلاین یا با تماس با شماره 1-877-FTC-HELP (4357-877-382-1-877-382) شکایت کنید.
  5. اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارید: کلاهبرداران همیشه به دنبال اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و اطلاعات مالی شما هستند. هیچ اطلاعات شخصی را در اختیار کلاهبردار قرار ندهید. کسب و کارها و سازمان های قانونی هرگز از طریق پیامک اطلاعات شخصی را نمی خواهند.
  6. مراقب پیام‌های فوری یا تهدیدآمیز باشید: کلاهبرداران اغلب از پیام‌های فوری یا تهدیدآمیز استفاده می‌کنند تا شما را وادار به اقدام سریع کنند. گرفتار این تاکتیک ها نشوید. کسب و کارها و سازمان های قانونی از این تاکتیک ها برای برقراری ارتباط با شما استفاده نخواهند کرد.
  7. استفاده از یک برنامه آنتی ویروس معتبر: برای محافظت در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات آنلاین، یک برنامه آنتی ویروس معتبر را روی تلفن خود نصب کنید.
  8. سیستم عامل و برنامه های تلفن خود را به روز نگه دارید: سیستم عامل و برنامه های تلفن خود را به روز نگه دارید تا مطمئن شوید که جدیدترین وصله های امنیتی و ویژگی ها را دارید.
  9. از یک رمز عبور یا رمز عبور قوی استفاده کنید: برای محافظت از تلفن و اطلاعات شخصی خود از یک رمز عبور یا رمز عبور قوی استفاده کنید.
  10. صورت‌حساب‌های بانکی و کارت اعتباری خود را زیر نظر بگیرید: کلاهبرداران ممکن است پس از ارائه اطلاعات مالی خود، از کارت اعتباری یا حساب بانکی شما هزینه بگیرند. اظهارات خود را به طور منظم کنترل کنید تا مطمئن شوید که هزینه های غیرمجاز وجود ندارد.

عناوین مرجع معتبر:

  1. “نحوه گزارش پیام های متنی هرزنامه به شرکت مخابراتی خود” توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC)
  2. «کلاهبرداری‌های پیامک: نحوه شناسایی و اجتناب از آنها» توسط Better Business Bureau (BBB)
  3. “امنیت تلفن هوشمند: چگونه از دستگاه و اطلاعات شخصی خود محافظت کنیم” توسط اداره تحقیقات فدرال (FBI)

با دنبال کردن این مراحل و آگاهی از این منابع، می توانید از خود در برابر کلاهبرداران متنی محافظت کنید و در فضای آنلاین ایمن بمانید. به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از اطلاعات شخصی و امنیت مالی شما می شود، همیشه بهتر است که در امان باشید تا متاسف باشید.