تیر 13, 1403

چگونگی پیدا کردن آنچه در یک رابطه می خواهید: 12 مرحله

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه بفهمید در یک رابطه چه می خواهید: 12 مرحله

مرحله 1: به روابط قبلی خود فکر کنید

قبل از اینکه بتوانید تعیین کنید در یک رابطه چه می خواهید، مهم است که در مورد تجربیات گذشته خود فکر کنید. به روابطی که در آن بوده اید فکر کنید، چه چیزی خوب بوده و چه چیزی خوب نبوده است. در نظر بگیرید که در هر رابطه چه چیزهایی را دوست داشتید و چه چیزهایی را دوست نداشتید و چه چیزهایی را ممکن است بخواهید در روابط آینده تغییر دهید یا بهبود دهید.

مرحله 2: ارزش های اصلی خود را شناسایی کنید

ارزش های اصلی شما باورها و اصولی هستند که برای شما مهم هستند. این ارزش‌ها می‌توانند تصمیمات شما را راهنمایی کنند و به شما کمک کنند تا تعیین کنید در یک رابطه چه می‌خواهید. کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که ارزش های اصلی شما چیست و چگونه ممکن است با تمایل شما برای داشتن یک رابطه رضایت بخش مرتبط باشد.

مرحله 3: نیازها و خواسته های خود را در نظر بگیرید

در یک رابطه به چه چیزی نیاز دارید و چه آرزویی دارید؟ به نیازهای عاطفی، فیزیکی و فکری خود فکر کنید. آیا به کسی نیاز دارید که حمایت کننده و تشویق کننده باشد؟ آیا کسی را می خواهید که ماجراجو و خودجوش باشد؟ فهرستی از نیازها و خواسته های خود تهیه کنید تا به شما کمک کند تا آنچه را که در یک رابطه می خواهید شناسایی کنید.

مرحله 4: اولویت های خود را ارزیابی کنید

هنگامی که فهرستی از نیازها و خواسته های خود تهیه کردید، اولویت های خود را ارزیابی کنید. چه چیزی برای شما در یک رابطه مهم است؟ آیا این صداقت و امانتداری است یا منافع و ارزش های مشترک؟ نیازها و خواسته های خود را اولویت بندی کنید تا به شما کمک کند تا بر آنچه برای شما مهم است تمرکز کنید.

مرحله 5: اهداف رابطه خود را ارزیابی کنید

اهداف رابطه شما چیست؟ آیا شما یک تعهد طولانی مدت می خواهید یا به دنبال چیز معمولی تر هستید؟ آیا به دنبال رابطه ای انحصاری هستید یا دوست دارید چند نفر را دوست داشته باشید؟ اهداف رابطه خود را ارزیابی کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید در یک رابطه چه می خواهید.

مرحله 6: در مورد عشق به خود فکر کنید

آیا خودت را دوست داری و قبول داری؟ برای جذب روابط سالم و رضایت بخش، داشتن عشق به خود و پذیرش خود مهم است. در مورد عشق به خود و پذیرش خود فکر کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید در یک رابطه چه می خواهید.

مرحله 7: به دنبال دیدگاه های مختلف باشید

هنگام تعیین آنچه در یک رابطه می خواهید، از جستجوی دیدگاه های مختلف نترسید. با دوستان، اعضای خانواده و حتی یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید تا نظرات و توصیه های آنها را دریافت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بینش و ایده های جدیدی در مورد آنچه در یک رابطه می خواهید به دست آورید.

مرحله 8: با خود صادق باشید

در مورد آنچه در یک رابطه می خواهید با خودتان صادق باشید. بد نیست اعتراف کنید که مطمئن نیستید چه می خواهید، یا اینکه خواسته های متضادی دارید. صادق بودن با خود می تواند به شما کمک کند تا به رابطه ای رضایت نبخشید که رضایت بخش نیست.

مرحله 9: مراقبت از خود را تمرین کنید

قبل از وارد شدن به یک رابطه مواظب خود باشید. مراقبت از خود را با اختصاص دادن زمان برای خود، شرکت در فعالیت‌هایی که برای شما شادی می‌آورند، و اولویت دادن به سلامت جسمی و عاطفی خود تمرین کنید.

مرحله 10: برای تجربیات جدید آماده باشید

پذیرای تجربیات و احتمالات جدید در رابطه خود باشید. از امتحان کردن چیزهای جدید و کشف علایق جدید با هم نترسید. این می تواند به شما و شریک زندگی شما کمک کند تا به عنوان یک فرد و به عنوان یک زوج رشد و تکامل پیدا کنید.

مرحله 11: ارتباط شفاف و موثر

ارتباط موثر در هر رابطه ای ضروری است. اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگی خود به طور واضح و محترمانه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید. این می تواند به شما کمک کند از سوء تفاهم ها و درگیری ها جلوگیری کنید و یک رابطه قوی تر و رضایت بخش تر ایجاد کنید.

مرحله 12: به غرایز خود اعتماد کنید

وقتی می خواهید آنچه را که در یک رابطه می خواهید پیدا کنید به غریزه خود اعتماد کنید. به قلب خود گوش دهید و به شهود خود توجه کنید. اگر چیزی ناخوشایند است یا درست نیست، اشکالی ندارد که یک قدم به عقب بردارید و رابطه را دوباره ارزیابی کنید.

عناوین مرجع معتبر:

  1. “ضمیمه شده: علم جدید دلبستگی بزرگسالان و چگونه می تواند به شما کمک کند عشق را بیابید و حفظ کنید” توسط امیر لوین و ریچل هلر
  2. «پنج زبان عشق: راز عشق ماندگار» نوشته گری چپمن
  3. «هدیه های نقص: آنچه را که فکر می کنید باید باشید رها کنید و آنچه هستید را در آغوش بگیرید» نوشته برنه براون

با دنبال کردن این 12 مرحله، می توانید درک بهتری از آنچه در یک رابطه می خواهید به دست آورید و یک شراکت رضایت بخش و سالم پیدا کنید. به یاد داشته باشید که با خودتان صادق باشید، ارتباط موثر برقرار کنید و به غرایز خود اعتماد کنید. با صرف زمان و تلاش، می توانید رابطه ای پیدا کنید که برای شما شادی و خوشبختی به ارمغان بیاورد.