تیر 14, 1403

4 مرحله + گوگل آنالیتیکس چیست؟ آشنایی با نکات Google Analytics 24

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

مطمئنا، خوشحال می شوم کمک کنم! در اینجا پاسخ من به سؤال شما با جزئیات بسیار طولانی و جامع است:

Google Analytics چیست؟

Google Analytics یک سرویس قدرتمند تجزیه و تحلیل وب ارائه شده توسط گوگل است که به صاحبان وب سایت و بازاریابان کمک می کند تا ترافیک و عملکرد وب سایت خود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنند. این مجموعه داده ها و بینش های زیادی را ارائه می دهد که می تواند به شما در درک مخاطبان، بهبود تجربه کاربری وب سایت و بهینه سازی کمپین های بازاریابی خود کمک کند.

آشنایی با Google Analytics

برای شروع کار با Google Analytics، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و کد رهگیری را به وب سایت خود اضافه کنید. در اینجا چهار مرحله برای راه اندازی Google Analytics وجود دارد:

  1. ثبت نام برای یک حساب Google Analytics: به وب سایت Google Analytics بروید و برای یک حساب ثبت نام کنید. شما باید اطلاعات اولیه ای در مورد خود و وب سایت خود ارائه دهید.
  2. دریافت کد رهگیری: هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، باید کد رهگیری را برای افزودن به وب سایت خود دریافت کنید. می توانید این کار را با کلیک بر روی برگه “Admin” و سپس کلیک کردن روی “Tracking Info” در منوی سمت چپ انجام دهید.
  3. افزودن کد رهگیری: کد رهگیری قطعه کوچکی از جاوا اسکریپت است که باید آن را به کد وب سایت خود اضافه کنید. می توانید این کار را با کپی کردن کد و چسباندن آن در قسمت سرصفحه HTML وب سایت خود انجام دهید.
  4. تنظیم اهداف و رویدادها: پس از افزودن کد رهگیری، می توانید راه اندازی اهداف و رویدادها را برای ردیابی اقدامات خاص در وب سایت خود شروع کنید. اهداف می‌توانند مواردی مانند «تکمیل خرید» یا «ثبت‌نام در خبرنامه» باشند، در حالی که رویدادها می‌توانند اقدامات خاصی مانند «کلیک کردن روی یک دکمه» یا «دانلود یک فایل» باشند.

24 نکته برای استفاده از Google Analytics

در اینجا 24 نکته برای استفاده از Google Analytics برای بهبود وب سایت و تلاش های بازاریابی آورده شده است:

  1. از برگه مخاطب استفاده کنید تا ببینید چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند، از جمله اطلاعات جمعیتی و مکان.
  2. از برگه رفتار برای مشاهده نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما، از جمله نرخ پرش، صفحات در هر جلسه و میانگین مدت جلسه استفاده کنید.
  3. از برگه تبدیل‌ها برای ردیابی اقدامات خاص در وب‌سایت خود، مانند خریدها یا ارسال‌های فرم، استفاده کنید.
  4. از برگه اهداف برای تنظیم اهداف و ردیابی پیشرفت آنها استفاده کنید.
  5. از برگه رویدادها برای ردیابی اقدامات خاص در وب سایت خود، مانند کلیک روی دکمه یا دانلود استفاده کنید.
  6. از برگه Real-Time استفاده کنید تا ببینید در حال حاضر چه اتفاقی در وب سایت شما می افتد.
  7. از گزارش Audience > Technology > Browser & OS استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما از کدام مرورگرها و سیستم عامل ها استفاده می کنند.
  8. از گزارش Audience > Technology > Device استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند.
  9. از گزارش Audience > Location استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند.
  10. از گزارش رفتار > محتوای سایت > همه صفحات استفاده کنید تا ببینید کدام صفحات در وب سایت شما محبوب ترین هستند.
  11. از گزارش رفتار > محتوای سایت > صفحات ورودی استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان از چه صفحاتی وارد وب سایت شما می شوند.
  12. از گزارش رفتار > محتوای سایت > خروج از صفحات استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان از کدام صفحات وب سایت شما را ترک می کنند.
  13. از گزارش رفتار > جستجوی سایت استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان از چه عباراتی در وب سایت شما استفاده می کنند.
  14. از گزارش رفتار > ردیابی رویداد استفاده کنید تا ببینید کدام رویدادها (مانند کلیک روی دکمه یا ارسال فرم) در وب سایت شما اتفاق می افتد.
  15. از گزارش رفتار > اهداف برای مشاهده عملکرد وب سایت شما در جهت اهداف تعیین شده استفاده کنید.
  16. از گزارش Audience > Technology > Mobile برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگانی که از دستگاه های تلفن همراه به وب سایت شما دسترسی دارند، استفاده کنید.
  17. از گزارش Audience > Technology > Tablet برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگانی که از رایانه لوحی به وب سایت شما دسترسی دارند، استفاده کنید.
  18. از گزارش Audience > Location > Geo استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند، تا سطح شهر.
  19. از گزارش رفتار > سرعت سایت برای مشاهده سرعت بارگیری وب سایت خود استفاده کنید.
  20. از گزارش رفتار > جریان کاربر برای مشاهده نحوه حرکت بازدیدکنندگان در وب سایت شما استفاده کنید.
  21. از گزارش رفتار > نرخ پرش استفاده کنید تا ببینید چند بازدیدکننده وب سایت شما را تنها پس از مشاهده یک صفحه ترک می کنند.
  22. از گزارش رفتار > فرم‌ها برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگانی که در وب‌سایت شما فرم‌ها را پر می‌کنند استفاده کنید.
  23. از گزارش رفتار > تجارت الکترونیکی استفاده کنید تا ببینید وب سایت شما چقدر درآمد ایجاد می کند.
  24. از گزارش Audience > Demographics برای مشاهده سن، جنسیت و علایق بازدیدکنندگان خود استفاده کنید.

عناوین مرجع معتبر

در اینجا سه ​​عنوان مرجع معتبر وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری بیشتر کمک کنددرباره گوگل آنالیتیکس:

  1. «Google Analytics: راهنمای کامل» نوشته مایکل کی براون و برد بی تیلور
  2. «Google Analytics Essentials» توسط Adam S. Kmiec
  3. «تسلط بر Google Analytics» توسط شمیم ​​اس. پال

این کتاب ها پوشش جامعی از Google Analytics، از جمله راه اندازی، پیکربندی و ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهند. آنها همچنین شامل مطالعات موردی و مثال هایی هستند که به شما کمک می کند تا مفاهیم را در وب سایت خود به کار ببرید.