تیر 16, 1403

5 مرحله + آموزش کنسول جستجوی گوگل (وبمستر) 23 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

مطمئنا، خوشحال می شوم کمک کنم! در اینجا 5 مرحله برای آموزش کنسول جستجوی گوگل (وب مستر) در 23 نکته با استفاده از فرمت Markdown آورده شده است:

مرحله 1: راه اندازی و تأیید وب سایت خود

نکات 1-5

  1. حساب کنسول جستجوی Google خود را تنظیم کنید: به www.google.com/searchconsole و برای یک حساب جدید ثبت نام کنید.
  2. مالکیت وب‌سایت خود را تأیید کنید: Google یک کد تأیید به وب‌سایت شما ارسال می‌کند تا ثابت کند مالک آن هستید. می توانید این کار را با افزودن یک متا تگ به HTML وب سایت خود یا با استفاده از یک فایل ویژه ارائه شده توسط Google انجام دهید.
  3. وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید: هنگامی که مالکیت وب‌سایت خود را تأیید کردید، می‌توانید با رفتن به برگه «سایت‌ها» و کلیک کردن روی «افزودن دارایی» وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید. “
  4. تنظیمات وب‌سایت خود را تنظیم کنید: در برگه «سایت‌ها»، می‌توانید تنظیمات وب‌سایت خود مانند زبان و کشور هدف را تنظیم کنید.
  5. محتوای وب‌سایت خود را تنظیم کنید: در برگه «محتوا»، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را تنظیم کنید، مانند عنوان و توضیحات وب‌سایت خود.

مرحله 2: درک عملکرد وب سایت خود

نکات 6-10

  1. تحلیل‌های جستجوی وب‌سایت خود را بررسی کنید: در برگه «تجزیه و تحلیل جستجو»، می‌توانید ببینید که چند نفر وب‌سایت شما را جستجو می‌کنند و چند نفر روی وب‌سایت شما در نتایج جستجو کلیک می‌کنند. li>
  2. برداشت‌های وب‌سایت خود را بررسی کنید: در برگه «تجزیه و تحلیل جستجو»، می‌توانید ببینید که فهرست‌های جستجوی وب‌سایت شما چند بار در نتایج جستجو نشان داده شده است.
  3. نرخ کلیک وب سایت خود را بررسی کنید: در برگه «تجزیه و تحلیل جستجو»، می توانید ببینید چند درصد از افرادی که فهرست جستجوی وب سایت شما را می بینند، روی آن کلیک می کنند.
  4. میانگین موقعیت وب سایت خود را بررسی کنید: در برگه «تجزیه و تحلیل جستجو»، می توانید ببینید که وب سایت شما به طور متوسط ​​در چه رتبه ای در نتایج جستجو قرار دارد.
  5. عبارات جستجوی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید: در برگه «تجزیه و تحلیل جستجو»، می‌توانید ببینید چه عبارت‌های جستجو بیشترین ترافیک را به وب‌سایت شما وارد می‌کنند.

مرحله 3: بهینه سازی وب سایت برای جستجو

نکات 11-15

  1. از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت خود استفاده کنید: از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود در محتوای وب سایت خود استفاده کنید تا به Google کمک کنید تا بفهمد وب سایت شما چیست.
  2. استفاده از برچسب‌های سرصفحه: از برچسب‌های سرصفحه (H1، H2، و غیره) برای ساختاربندی محتوای وب‌سایت خود استفاده کنید و درک آن را برای Google آسان‌تر کنید.
  3. استفاده از متا تگ های توصیفی و منحصر به فرد: از متا تگ های توصیفی و منحصر به فرد، مانند عنوان و توضیحات، استفاده کنید تا به Google کمک کنید تا بفهمد وب سایت شما چیست.
  4. استفاده از متن جایگزین برای تصاویر: از متن جایگزین برای تصاویر وب سایت خود استفاده کنید تا به Google کمک کنید بفهمد آنها در مورد چه چیزی هستند.
  5. استفاده از پیوند داخلی: از پیوند داخلی برای کمک به Google برای درک ساختار وب سایت شما و کمک به کاربران برای یافتن محتوای مرتبط استفاده کنید.

مرحله 4: مدیریت مشکلات فنی وب سایت شما

نکات 16-20

  1. بررسی خطاهای خزیدن: در برگه «خزیدن»، می‌توانید ببینید که آیا خطاهای خزیدن در وب‌سایت شما وجود دارد که باید اصلاح شوند.
  2. مشکلات استفاده از تلفن همراه را بررسی کنید: در برگه «موبایل»، می‌توانید ببینید که آیا مشکلاتی در استفاده از تلفن همراه در وب‌سایت شما وجود دارد که باید برطرف شوند.
  3. مشکلات سرعت سایت را بررسی کنید: در برگه «سرعت»، می‌توانید ببینید آیا مشکلات سرعت سایت در وب‌سایت شما وجود دارد که باید برطرف شوند.
  4. مشکلات امنیتی را بررسی کنید: در برگه «امنیت»، می‌توانید ببینید آیا مشکلات امنیتی در وب‌سایت شما وجود دارد که باید برطرف شوند.
  5. مشکلات نقشه سایت را بررسی کنید: در برگه «نقشه‌های سایت»، می‌توانید ببینید آیا مشکلی در نقشه سایت شما وجود دارد که باید برطرف شود.

مرحله 5: نظارت و حفظ عملکرد وب سایت شما

نکات 21-23

  1. به طور منظم تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید: به طور مرتب تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه کار می کند و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.
  2. به طور منظم خطاهای خزیدن را بررسی کنید: به طور مرتب خطاهای خزیدن را بررسی کنید و آنها را برطرف کنید تا مطمئن شوید که Google می تواند وب سایت شما را به درستی بخزد.
  3. به طور منظم مشکلات استفاده از تلفن همراه را بررسی کنید: Rبه طور منظم مشکلات استفاده از تلفن همراه را بررسی کنید و آنها را برطرف کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است.

عناوین مرجع معتبر:

  1. «Google Search Console: The Ultimate Guide» توسط Moz
  2. «Google Search Console: نکات و ترفندهایی برای بهینه سازی وب سایت شما» توسط Hootsuite
  3. «تسلط بر کنسول جستجوی Google: راهنمای جامع» توسط SEMrush

توجه: این منابع تنها چند نمونه از منابع معتبر در موضوع کنسول جستجوی گوگل هستند. بسیاری از منابع دیگر به صورت آنلاین در دسترس هستند که می توانند اطلاعات و بینش های ارزشمندی را ارائه دهند.