خطای بحرانی در وب سایت!
مرحله 1: URL را بررسی کنید
قبل از شروع، ضروری است که URL وب سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست است و یک سایت فیشینگ نیست. به دنبال پیشوند “https” بگردید و بررسی کنید که نام دامنه با نام دامنه مطابقت داشته باشد.
مرحله 2: بهروزرسانیهای مرورگر را بررسی کنید
مرورگرهای قدیمی می توانند مشکلات سازگاری ایجاد کنند و ممکن است منجر به خطاهای مهم شود. با بررسی بهروزرسانیها در تنظیمات مرورگر، مطمئن شوید که مرورگرتان بهروز است.
مرحله 3: حافظه پنهان و کوکی ها را پاک کنید
پاک کردن کش و کوکیهای شما اغلب میتواند مشکلات مربوط به بارگیری صحیح وبسایتها را حل کند. می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات مرورگر خود و انتخاب گزینه پاک کردن کش و کوکی ها انجام دهید.
مرحله 4: برنامه های افزودنی را غیرفعال کنید
برنامه های افزودنی گاهی اوقات می توانند در عملکرد وب سایت اختلال ایجاد کنند. سعی کنید همه برنامههای افزودنی را غیرفعال کنید و سپس آنها را یکی یکی دوباره فعال کنید تا افزونه مشکلدار شناسایی شود.
مرحله 5: بهروزرسانیهای افزونه را بررسی کنید
اگر از افزونه ای برای دسترسی به وب سایت استفاده می کنید، مطمئن شوید که به روز است. افزونه های قدیمی می توانند خطاهای مهمی ایجاد کنند.
خطای بحرانی: 23 نکته برای حل مشکل
اگر هیچ یک از مراحل بالا مشکل را حل نکرد، در اینجا 23 نکته برای کمک به رفع خطای بحرانی وجود دارد:
- صفحه وضعیت وبسایت را برای هرگونه بهروزرسانی یا اطلاعیه بررسی کنید.
- سعی کنید با استفاده از مرورگر یا دستگاه دیگری به وب سایت دسترسی پیدا کنید.
- بررسی کنید که آیا وبسایت دارای ترافیک بالا یا افزایش ناگهانی ترافیک است.
- مطمئن شوید اتصال اینترنت شما پایدار است و به درستی کار می کند.
- بررسی کنید که آیا اعلانهای نگهداری یا ارتقاء سرور وجود دارد.
- سعی کنید از طریق VPN یا سرور پراکسی به وب سایت دسترسی پیدا کنید.
- بررسی کنید که آیا افزونههای مرورگر یا افزونههایی مغایر با وبسایت وجود دارد.
- مطمئن شوید مرورگر شما بهروز و سازگار با وبسایت است.
- سعی کنید مسدودکنندههای تبلیغات یا مسدودکنندههای بازشو را غیرفعال کنید.
- بررسی کنید که آیا برنامهها یا نرمافزارهای شخص ثالث با وبسایت تضاد دارند یا خیر.
- پیام خطا را در انجمن پشتیبانی وب سایت یا انجمن های آنلاین جستجو کنید.
- بررسی کنید که آیا آسیبپذیریهای شناخته شده یا مشکلات امنیتی در وبسایت وجود دارد.
- سعی کنید مستقیماً با تیم پشتیبانی وب سایت تماس بگیرید.
- بررسی کنید آیا بهروزرسانیها یا وصلههای سیستمی برای سیستم عامل شما موجود است یا خیر.
- مطمئن شوید که رایانه شما عاری از بدافزار و ویروس است.
- کامپیوتر یا روتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
- بررسی کنید که آیا مشکلی در پیکربندی شبکه وجود دارد.
- سعی کنید با استفاده از یک سرور DNS دیگر به وب سایت دسترسی پیدا کنید.
- بررسی کنید که آیا فایروال یا نرم افزار آنتی ویروس تداخل دارد.
- هر نرم افزار یا برنامه ای را که در پس زمینه اجرا می شود غیرفعال کنید.
- بررسی کنید که آیا مشکلی در سخت افزار رایانه شما وجود دارد.
- کامپیوتر خود را در حالت ایمن بوت کنید.
- اگر همه موارد دیگر موفق نشدند، مرورگر یا سیستم عامل خود را دوباره نصب کنید.
عناوین مرجع معتبر:
- «عیبیابی خطاهای وبسایت: راهنمای گام به گام» نوشته دیوید آ. مدن (۲۰۱۹)
- «راهنمای توسعهدهنده وب برای رفع خطاهای رایج» اثر Simon S. Lam (2018)
- «Error Handling and Troubleshooting for Web Developers» اثر Dan M. Cederholm (2017)