براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:
مطمئنا، خوشحال می شوم کمک کنم! در اینجا 6 مرحله برای تبلیغ موثر آنلاین به همراه 25 نکته برای هر مرحله و تاریخچه مختصری از تبلیغات آنلاین آورده شده است.
مرحله 1: مخاطب هدف خود را تعریف کنید
- مشتری ایده آل خود را بر اساس جمعیت شناسی، علایق و رفتارها شناسایی کنید.
- از ابزارهای آنلاین مانند Google Analytics و بینش رسانه های اجتماعی برای جمع آوری داده ها در مورد مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
- شخصیت های خریدار را برای هدایت تلاش های تبلیغاتی خود ایجاد کنید.
- برای دستیابی به مخاطبان جدیدی که مشابه مشتریان فعلی شما هستند، از هدفیابی مشابه استفاده کنید.
- استراتژی هدف خود را در طول زمان برای بهبود نتایج آزمایش و بهینه کنید.
مرحله ۲: بسترهای تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید
- از ترکیبی از تبلیغات نمایشی، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات جستجو برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
- استفاده از تبلیغات بومی، محتوای حمایتشده، و بازاریابی تأثیرگذار را در نظر بگیرید تا به روشی ارگانیکتر به مخاطبان هدف خود برسید.
- برای دسترسی به کاربرانی که از وبسایت شما بازدید کردهاند اما هنوز تبدیل نکردهاند، از تبلیغات هدفگیری مجدد استفاده کنید.
- جایگاههای تبلیغاتی خود را آزمایش و بهینه کنید تا مطمئن شوید که آنها مؤثر و مرتبط با مخاطبان هدف شما هستند.
مرحله 3: ایجاد کپی و تصاویر تبلیغاتی جذاب
- از زبان واضح و مختصر در نسخه تبلیغاتی خود برای انتقال پیام خود استفاده کنید.
- از عناوین جذاب و تصاویر چشم نواز برای جلب توجه کاربر استفاده کنید.
- برای ایجاد اعتماد و اعتبار از شواهد اجتماعی، مانند نظرات و نظرات مشتریان استفاده کنید.
- از تاکتیکهای فوریت و کمیاب، مانند پیشنهادات با زمان محدود و تایمرهای شمارش معکوس، برای تشویق اقدام فوری استفاده کنید.
- کپی و تصاویر تبلیغاتی خود را در طول زمان برای بهبود نتایج آزمایش و بهینه کنید.
مرحله 4: کمپین های تبلیغاتی خود را تنظیم و بهینه کنید
- از یک رویکرد ساختاریافته برای راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی خود، از جمله تعیین اهداف، هدفگذاری، خلاقیت تبلیغات و استراتژی پیشنهاد استفاده کنید.
- از ابزارهای برنامه ریزی تبلیغات و بودجه بندی برای اطمینان از اجرای کارآمد و مؤثر کمپین های خود استفاده کنید.
- از چرخش و آزمایش تبلیغات برای بهینه سازی خلاقیت و پیام رسانی تبلیغات خود در طول زمان استفاده کنید.
- از ردیابی تبدیل و تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری عملکرد کمپین های خود و تصمیم گیری های مبتنی بر داده استفاده کنید.
مرحله 5: عملکرد تبلیغات خود را نظارت و بهینه کنید
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش بلادرنگ برای نظارت بر عملکرد کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید.
- از تست A/B برای مقایسه نسخههای مختلف تبلیغات و پیامرسانی خود استفاده کنید.
- از کلیدواژههای منفی و استثناهای قرار دادن آگهی برای جلوگیری از هزینههای هدر رفته و بهبود عملکرد استفاده کنید.
- از بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد برای دسترسی به کاربرانی که قبلاً با نام تجاری شما درگیر شده اند استفاده کنید.
مرحله ۶: استراتژی تبلیغات خود را به طور مداوم آزمایش و بهینه کنید
- برای بهبود عملکرد، به طور مستمر استراتژی خلاقانه، هدفیابی و پیشنهاد تبلیغات خود را آزمایش و بهینه کنید.
- از دادهها و بینشها برای اطلاع از استراتژی تبلیغاتی خود و تصمیمگیری مبتنی بر داده استفاده کنید.
- برای رقابتی ماندن از آخرین روندهای تبلیغاتی و بهترین شیوه ها به روز باشید.
تاریخچه تبلیغات آنلاین:
- اولین بنر تبلیغاتی در سال 1994 در HotWired.com، یک مجله اینترنتی که اکنون منقرض شده است، نمایش داده شد.
- Google AdWords در سال 2000 راهاندازی شد و به کسبوکارها این امکان را میدهد تا تبلیغات متنی ایجاد کنند که در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر میشوند.
- فیسبوک پلتفرم تبلیغاتی خود را در سال 2008 راهاندازی کرد و به کسبوکارها اجازه میداد تا تبلیغات هدفمندی که در شبکه اجتماعی ظاهر میشوند ایجاد کنند.
عناوین مرجع معتبر:
- “راهنمای نهایی برای تبلیغات آنلاین” توسط WordStream
- “تبلیغات آنلاین: راهنمای بقا” توسط AdAge
- “راه حل تبلیغات: نحوه استفاده از Adwords، تبلیغات فیس بوک، و موارد دیگر برای رسیدن به اهداف تجاری خود” توسط Perry Marshall
امیدوارم کمک کند! اگر سوال دیگری داشتید من را در جریان بگذارید.