تیر 14, 1403

6 مرحله + روش قرار دادن بک لینک nofollow در مقاله وردپرس برای جلوگیری از سوء استفاده رقبا؟ 22 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

برای قرار دادن بک لینک nofollow در مقاله وردپرس و جلوگیری از سوء استفاده رقبا از آن، می توانید مراحل و روش های ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: نصب افزونه سئوی وردپرس برای اینکه کنترل بیشتری بر تنظیمات سئوی وب سایت خود داشته باشید، توصیه می شود افزونه SEO مانند Yoast SEO یا All in One SEO Pack را نصب کنید. این پلاگین ها ویژگی های پیشرفته ای از جمله قابلیت افزودن ویژگی های nofollow به لینک های خاص را ارائه می دهند.

مرحله 2: ویرایشگر وردپرس را باز کنید با ورود به داشبورد وردپرس خود و انتخاب مقاله ای که می خواهید تغییر دهید، به ویرایشگر وردپرس بروید.

مرحله 3: پیوند را شناسایی کنید پیوندی را در مقاله خود که می‌خواهید nofollow کنید، شناسایی کنید. این می تواند یک پیوند خارجی باشد که به وب سایت دیگری اشاره می کند یا یک پیوند داخلی در سایت شما.

مرحله 4: به ویرایشگر پیوند دسترسی پیدا کنید متن لنگر پیوند را برجسته کنید یا روی آن کلیک کنید تا به ویرایشگر پیوند دسترسی پیدا کنید. این معمولا با یک نماد زنجیره ای در اکثر ویرایشگرهای وردپرس نشان داده می شود.

مرحله 5: افزودن ویژگی Nofollow در ویرایشگر پیوند، گزینه افزودن ویژگی‌ها یا ویرایش ویژگی‌های پیوند را پیدا کنید. به دنبال فیلدی با برچسب “rel” یا “link rel” باشید و ویژگی “nofollow” را به آن اضافه کنید. این ویژگی به موتورهای جستجو می‌گوید که هیچ مرجع یا ارزش رتبه‌بندی را از طریق این پیوند خاص منتقل نکنند.

مرحله ۶: ذخیره و به‌روزرسانی پس از افزودن ویژگی nofollow، تغییرات خود را ذخیره کرده و مقاله را به‌روزرسانی کنید. اکنون پیوند باید دارای ویژگی nofollow باشد که مانع از بهره مندی رقبا یا هر وب سایت خارجی دیگر از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو می شود.

توجه به این نکته مهم است که افزودن ویژگی nofollow محافظت کامل در برابر سوء استفاده را تضمین نمی کند. رقبا همچنان می توانند از وب سایت شما بازدید کنند و بدون کلیک بر روی پیوند، URL را به صورت دستی کپی کنند. با این حال، استفاده از nofollow کمک می‌کند تا موتورهای جستجو نتوانند آن لینک‌ها را دنبال کنند و ارزشی به آن‌ها اختصاص دهند.

در اینجا 22 نکته برای تقویت بیشتر استراتژی بک لینک و محافظت در برابر سوء استفاده وجود دارد:

  1. به طور منظم بک لینک های وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل یا ابزارهای سئو شخص ثالث نظارت کنید.
  2. بک لینک های سمی یا هرزنامه را از طریق ابزار Disavow Google حذف کنید.
  3. با ارائه محتوای ارزشمند و منحصر به فرد، رشد بک لینک طبیعی و ارگانیک را تشویق کنید.
  4. از مشارکت در طرح‌های پیوند یا خرید پیوندها خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند منجر به جریمه‌های موتورهای جستجو شود.
  5. یک ساختار پیوند داخلی قوی را در وب سایت خود برای توزیع موثر اختیارات اجرا کنید.
  6. برای شناسایی فرصت ها یا تهدیدهای بالقوه، مراقب بک لینک های رقبا باشید.
  7. با وب‌سایت‌های معتبر و تأثیرگذاران در صنعت خود ارتباط برقرار کنید تا بک لینک‌هایی با کیفیت بالا کسب کنید.
  8. وبلاگ نویسی مهمان در وب سایت های مرتبط و معتبر می تواند به تولید بک لینک های با کیفیت کمک کند.
  9. از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای خود و جذب بک لینک های طبیعی استفاده کنید.
  10. سرعت بارگذاری وب سایت خود را برای ارائه تجربه کاربری بهتری بهینه کنید، که می تواند به طور غیرمستقیم نمایه بک لینک شما را بهبود بخشد.
  11. اینفوگرافیک‌های بصری جذاب و قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید که می‌توانند در صورت استفاده به عنوان مرجع، بک لینک جذب کنند.
  12. در انجمن‌ها و بحث‌های صنعتی شرکت کنید و بینش‌های ارزشمندی را به اشتراک بگذارید که ممکن است منجر به بک لینک‌هایی از سایر شرکت‌کنندگان شود.
  13. تحقیقات یا نظرسنجی‌های اصلی را انجام دهید و یافته‌ها را منتشر کنید و احتمال اینکه دیگران به محتوای شما پیوند بزنند بیشتر می‌شود.
  14. از تکنیک های لینک سازی شکسته با شناسایی پیوندهای شکسته در سایر وب سایت ها و پیشنهاد محتوای مرتبط خود به عنوان جایگزین استفاده کنید.
  15. بر تنوع متن لنگر نظارت کنید تا مطمئن شوید که طبیعی به نظر می رسد و هیچ علامت قرمزی در موتورهای جستجو برافراشته نمی شود.
  16. محتوای موجود خود را مرتباً به‌روزرسانی و تازه‌سازی کنید تا مرتبط بماند و رشد بک‌لینک مداوم را تشویق کنید.
  17. از طریق نظرات و بازخوردها با مخاطبان خود در ارتباط باشید، آنها را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و احتمالاً به آن پیوند داده شوند.
  18. از دایرکتوری های آنلاین معتبر مرتبط با صنعت خود برای فهرست کردن وب سایت خود استفاده کنید و بک لینک های معتبر به دست آورید.
  19. از بیانیه‌های مطبوعاتی برای اعلام رویدادها یا به‌روزرسانی‌های ارزشمند استفاده کنید، و احتمالاً از رسانه‌های خبری و نشریات صنعتی بک لینک کسب کنید.
  20. یک استراتژی ایجاد پیوند جامع که بر کیفیت به جای کمیت تمرکز دارد، اجرا کنید.
  21. منابع ارزشمندی مانند راهنماها، آموزش‌ها یا کاغذهای سفید ایجاد کنید که برای دیگران مفید باشد و احتمال لینک دادن به آنها بیشتر باشد.
  22. به طور مستمر خود را در مورد آخرین روندهای سئو و بهترین شیوه ها آموزش دهید تا استراتژی بک لینک خود را مطابق با آن تطبیق دهید.

3 نویسنده برترانتشارات مرجع یا نام دامنه:

  1. Yoast SEO – Yoast یک افزونه شناخته شده و معتبر وردپرس است که ویژگی های جامع SEO از جمله امکان افزودن ویژگی های nofollow به لینک ها را ارائه می دهد. وب سایت آنها مستندات و راهنماهای دقیقی در مورد بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجو ارائه می دهد.
  2. Google Search Console – Google Search Console ابزار رایگان ارائه شده توسط Google است که به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا عملکرد سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت کنند. این اطلاعات بینش ارزشمندی در مورد بک لینک ها، قابلیت مشاهده جستجو و سایر داده های مرتبط با SEO ارائه می دهد.
  3. Moz – Moz یک مرجع معتبر در زمینه سئو است. وب سایت آنها منابع زیادی از جمله مقالات، راهنماها و ابزارهایی را برای کمک به بهبود رتبه بندی وب سایت و استراتژی های بک لینک ارائه می دهد.

این منابع برای ارائه اطلاعات دقیق و به روز در مورد افزودن بک لینک های nofollow در مقالات وردپرس و ایجاد یک استراتژی موثر بک لینک و در عین حال جلوگیری از سوء استفاده رقبا مورد استفاده قرار گرفت.