تیر 13, 1403

6 مرحله + سئو و نگهداری 22 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

6 مرحله برای سئو و نگهداری:

  1. تحقیق کلمات کلیدی: با انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی برای شناسایی عبارات و عباراتی که مخاطب هدف شما برای جستجوی محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می کند، شروع کنید. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، SEMrush یا Moz Keyword Explorer برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا و رقابت کم استفاده کنید.
  2. بهینه‌سازی روی صفحه: عناصر درون صفحه وب‌سایت خود را بهینه کنید تا آن را برای موتورهای جستجو دوست‌تر کنید. این شامل بهینه‌سازی متا تگ‌ها (تگ‌های عنوان، توضیحات متا)، سرفصل‌ها، ساختار URL، تگ‌های جایگزین تصویر و پیوند داخلی است. مطمئن شوید که محتوای شما به خوبی ساختار یافته، مرتبط است و حاوی کلمات کلیدی هدف‌گذاری شده و بدون پر کردن بیش از حد است.
  3. ایجاد محتوا: محتوایی با کیفیت بالا و جذاب ایجاد کنید که با علایق و نیازهای مخاطب هدف شما همسو باشد. به طور منظم پست های وبلاگ، مقالات، ویدئوها یا اینفوگرافیک هایی را منتشر کنید که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند و به سوالات رایج در صنعت شما پاسخ می دهند. به خاطر داشته باشید که محتوای خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید و اشتراک گذاری اجتماعی را برای افزایش دیده شدن تبلیغ کنید.
  4. لینک سازی: با به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر در صنعت خود، یک نمایه بک لینک قوی ایجاد کنید. روی تکنیک‌های ایجاد لینک طبیعی مانند وبلاگ‌نویسی مهمان، گسترش نفوذ، ارتقای محتوا و شرکت در انجمن‌ها یا انجمن‌های صنعتی تمرکز کنید. از شیوه های ایجاد پیوند هرزنامه که می تواند به شهرت وب سایت شما آسیب برساند اجتناب کنید.
  5. سئوی فنی: بازرسی های فنی منظم وب سایت خود را برای شناسایی هر گونه مشکلی که ممکن است بر عملکرد آن در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای ساختار کد تمیز، سرعت بارگذاری سریع، سازگاری با موبایل، متعارف سازی URL مناسب، نقشه سایت XML و فایل robots.txt است. هرگونه پیوند یا خطای شکسته را برطرف کنید و برای خزیدن و فهرست‌پذیری بهینه‌سازی کنید.
  6. تجزیه و تحلیل و نظارت: با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics یا Google Search Console به طور مداوم بر عملکرد تلاش‌های SEO خود نظارت کنید. معیارهای مهم مانند ترافیک ارگانیک، رتبه بندی کلمات کلیدی، نرخ تبدیل و نرخ پرش را دنبال کنید. تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی زمینه های بهبود و تصمیم گیری مبتنی بر داده برای بهینه سازی استراتژی SEO خود.

22 نکته برای SEO و نگهداری:

  1. محتوای وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید: محتوای جدید و به روز شده به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما فعال و مرتبط است.
  2. سرعت بارگذاری صفحه را بهینه کنید: یک وب سایت با بارگذاری آهسته می تواند بر تجربه کاربر و رتبه بندی موتور جستجو تأثیر منفی بگذارد. تصاویر را بهینه کنید، از تکنیک های کش استفاده کنید و زمان پاسخ سرور را به حداقل برسانید.
  3. اطمینان از سازگاری با موبایل: با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، داشتن یک طراحی وب سایت واکنش گرا برای سئو بسیار مهم است. با استفاده از Google’s Mobile Friendly Test دوستی تلفن همراه وب سایت خود را آزمایش کنید.
  4. تگ های متا قانع کننده ایجاد کنید: تگ های عنوان و توضیحات فریبنده ایجاد کنید که به طور دقیق محتوای هر صفحه را توصیف می کند و در عین حال کلمات کلیدی مرتبط را در خود جای می دهد.
  5. بهینه سازی تصاویر: از نام فایل های توصیفی و برچسب های جایگزین برای تصاویر استفاده کنید تا زمینه را برای موتورهای جستجو فراهم کنید و دسترسی را بهبود ببخشید.
  6. پیاده‌گذاری نشانه‌گذاری داده‌های ساخت‌یافته: از نشانه‌گذاری طرح‌واره برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید، و نمایان شدن قطعه‌های غنی در نتایج جستجو را افزایش دهید.
  7. اشتراک‌گذاری اجتماعی را تبلیغ کنید: با قرار دادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی در وب‌سایت خود، اشتراک‌گذاری محتوای خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای کاربران آسان کنید.
  8. ساختار پیوند داخلی قوی بسازید: صفحات مرتبط را در وب‌سایت خود پیوند دهید تا پیمایش را بهبود ببخشید، اعتبار پیوند را توزیع کنید و فهرست‌بندی را بهبود ببخشید.
  9. بررسی‌های آنلاین و پاسخ به آن‌ها: مشتریان را تشویق کنید تا در پلت‌فرم‌هایی مانند Google My Business یا Yelp نظرات خود را ارائه کنند و فوراً به نظرات مثبت و منفی پاسخ دهند.
  10. بهینه سازی برای سئوی محلی: اگر موقعیت مکانی فیزیکی دارید، فهرست کسب و کار خود را در «Google برای کسب و کار من» ادعا کنید، آن را با اطلاعات دقیق بهینه کنید و مشتریان را تشویق کنید که نظرات خود را بنویسند.
  11. استفاده از کلیدواژه های بلند مدت: هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند می تواند به شما کمک کند به مخاطب خاص تری دست پیدا کنید و شانس تبدیل را افزایش دهید.
  12. به طور منظم پیوندهای شکسته را بررسی کنید: پیوندهای شکسته می توانند بر تجربه کاربر و خزنده های موتور جستجو تأثیر منفی بگذارند. از ابزارهایی مانند Screaming Frog یا Google Search Consol استفاده کنیدe برای شناسایی و رفع لینک های خراب.
  13. نمایه بک لینک وب سایت خود را کنترل کنید: به طور مرتب بک لینک های خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Moz تجزیه و تحلیل کنید تا هر پیوند سمی یا هرزنامه ای را که ممکن است به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برساند، شناسایی کنید.
  14. بهینه سازی برای گزیده های ویژه: محتوای خود را به گونه ای ساختار دهید که پاسخ های مختصری به سؤالات رایج ارائه دهد و شانس برجسته شدن در قطعه های ویژه Google را افزایش دهد.
  15. پیاده سازی HTTPS: با پیاده سازی گواهی SSL، وب سایت خود را ایمن کنید، که نه تنها از داده های کاربر محافظت می کند، بلکه به عنوان سیگنال رتبه بندی نیز عمل می کند.
  16. بهینه سازی برای جستجوی صوتی: با ظهور دستیارهای صوتی، محتوای خود را برای هدف قرار دادن پرسش های مکالمه طولانی بهینه کنید.
  17. نظارت منظم خطاهای خزیدن وب سایت: از کنسول جستجوی Google برای شناسایی و رفع هر گونه خطای خزیدن که ممکن است مانع از فهرست بندی صحیح وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شود، استفاده کنید.
  18. از رسانه های اجتماعی برای سئو استفاده کنید: حضور فعال خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک، تعامل با مخاطبان خود و ایجاد اعتبار برند حفظ کنید.
  19. به طور منظم نقشه سایت XML را به روز رسانی و بهینه کنید: مطمئن شوید که نقشه سایت XML شما به روز است و برای تسهیل روند خزیدن و نمایه سازی آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید.
  20. استراتژی‌های سئوی رقبا را رصد کنید: مراقب تاکتیک‌های سئوی رقبا، کلمات کلیدی مورد نظر و بک لینک‌هایی که برای به دست آوردن بینش و رقابت ماندن به دست می‌آورند، باشید.
  21. اجرای داده‌های ساختاریافته برای کسب‌وکارهای محلی: اگر کسب‌وکار محلی دارید، نشانه‌گذاری طرح‌واره کسب‌وکار محلی را پیاده‌سازی کنید تا به موتورهای جستجو اطلاعات خاصی درباره کسب‌وکارتان، مانند آدرس، شماره تلفن، و ساعات کاری ارائه دهید. .
  22. از روندهای سئو به روز بمانید: سئو به طور مداوم در حال پیشرفت است، بنابراین ضروری است که از آخرین به روز رسانی الگوریتم ها، روندهای صنعت و بهترین شیوه ها مطلع باشید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. Moz: Moz یک شرکت معروف و معتبر نرم افزار سئو است که منابع، راهنماها و بینش های ارزشمندی در زمینه صنعت ارائه می دهد. آنها ابزارهایی مانند Moz Keyword Explorer ارائه می دهند و اطلاعات به روزی را در مورد بهترین شیوه های SEO ارائه می دهند.
  2. ژورنال موتورهای جستجو: مجله موتورهای جستجو یک نشریه آنلاین معتبر است که طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی دیجیتال و اخبار صنعت را پوشش می دهد. آنها مقالات عمیق، راهنماها و بینش های تخصصی را از متخصصان صنعت ارائه می دهند.
  3. وبلاگ مرکزی Google Webmaster: وبلاگ مرکزی Google Webmaster یک وبلاگ رسمی است که توسط تیم وب مستر Google نگهداری می شود. به‌روزرسانی‌هایی در مورد الگوریتم‌ها، دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌های Google برای صاحبان وب‌سایت فراهم می‌کند تا دید خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند.