تیر 15, 1403

7 مرحله + 4 راه برای استفاده از Google Analytics برای یافتن ایده های محتوا 25 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

7 مرحله برای استفاده از Google Analytics برای یافتن ایده های محتوا:

مرحله 1: راه اندازی Google Analytics – قبل از اینکه بتوانید از Google Analytics برای یافتن ایده های محتوا استفاده کنید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و آن را با وب سایت خود ادغام کنید. این شامل ایجاد یک حساب Google Analytics، دریافت کد رهگیری و نصب آن در وب سایت شما است.

مرحله 2: اهداف خود را مشخص کنید – تعیین کنید که می خواهید با محتوای خود به چه چیزی برسید. آیا به دنبال افزایش ترافیک وب سایت، تولید سرنخ، بهبود تعامل یا افزایش تبدیل هستید؟ تعریف اهدافتان به شما کمک می کند تا نوع محتوایی را که از آن اهداف پشتیبانی می کند شناسایی کنید.

مرحله 3: محتوای با عملکرد برتر را شناسایی کنید – از Google Analytics برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای موجود خود استفاده کنید. به دنبال صفحاتی باشید که بازدید از صفحه بالا، نرخ پرش پایین و میانگین زمان طولانی در صفحه دارند. اینها شاخص هایی هستند که نشان می دهد محتوا با مخاطبان شما طنین انداز می شود و می تواند به عنوان مبنایی برای تولید ایده های جدید باشد.

مرحله 4: کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید – از ویژگی “Search Console” در Google Analytics برای شناسایی کلمات کلیدی که ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما هدایت می کنند، استفاده کنید. این اطلاعات می تواند به شما بینشی در مورد موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبانتان بدهد.

مرحله 5: منابع ارجاع را کاوش کنید – منابع ارجاع را در Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید ترافیک وب سایت شما از کجا می آید. به دنبال وب سایت های خارجی یا پلت فرم های رسانه های اجتماعی باشید که ترافیک قابل توجهی را به سایت شما هدایت می کنند. این می تواند به شما کمک کند فرصت های مشارکت بالقوه یا موضوعاتی را که در جوامع خاص محبوب هستند شناسایی کنید.

مرحله 6: پرس و جوهای جستجوی سایت را نظارت کنید – اگر وب سایت شما دارای عملکرد جستجوی در سایت است، از Google Analytics برای ردیابی جستجوهای انجام شده توسط بازدیدکنندگان خود استفاده کنید. این داده ها می توانند نشان دهند که کاربران به طور فعال به دنبال چه اطلاعات یا موضوعاتی در سایت شما هستند و به شما ایده های محتوای ارزشمندی می دهد.

مرحله 7: از تجزیه و تحلیل جریان رفتار استفاده کنید – از ویژگی تجزیه و تحلیل جریان رفتار در Google Analytics استفاده کنید تا بفهمید کاربران چگونه در وب سایت شما حرکت می کنند. متداول ترین مسیرهایی که کاربران طی می کنند و صفحاتی که قبل و بعد از محتوای خاص بازدید می کنند را شناسایی کنید. این می تواند بینش هایی در مورد موضوعات مرتبط یا محتوایی که صفحات موجود شما را تکمیل می کند ارائه دهد.

4 روش برای استفاده از Google Analytics برای یافتن ایده های محتوا:

  1. تحلیل عملکرد محتوا – عملکرد محتوای موجود خود را از نظر بازدید از صفحه، معیارهای تعامل و نرخ تبدیل تجزیه و تحلیل کنید. قطعات با بهترین اجرا را شناسایی کنید و از آنها به عنوان الهام بخش ایده های محتوای جدید استفاده کنید.
  2. تحقیق کلمات کلیدی – از ویژگی کنسول جستجوی Google Analytics برای شناسایی کلمات کلیدی که ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما هدایت می کنند، استفاده کنید. به دنبال گرایش‌ها و الگوها در عبارت‌های جستجو بگردید تا موضوعات مرتبط برای ایجاد محتوای آینده را کشف کنید.
  3. تحلیل منبع ارجاع – منابع ارجاع را در Google Analytics کاوش کنید تا متوجه شوید ترافیک وب سایت شما از کجا می آید. وب‌سایت‌های خارجی یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی را که ترافیک قابل‌توجهی دارند شناسایی کنید و محتوایی ایجاد کنید که با علایق مخاطبانشان هماهنگ باشد.
  4. تحلیل رفتار کاربر – از تجزیه و تحلیل جریان رفتار گوگل آنالیتیکس برای به دست آوردن بینش در مورد نحوه حرکت کاربران در وب سایت شما استفاده کنید. مسیرها و صفحات محبوب بازدید شده قبل و بعد از محتوای خاص را شناسایی کنید، که می تواند به شما در کشف موضوعات مرتبط یا ایده های محتوای مکمل کمک کند.

25 نکته برای استفاده از Google Analytics برای یافتن ایده‌های محتوا:

  1. برای ردیابی اقدامات خاصی که کاربران در وب سایت شما انجام می دهند، اهدافی را در Google Analytics تنظیم کنید، مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید محصول. برای الهام گرفتن از محتوا، صفحاتی را که بیشترین سهم را در تکمیل اهداف دارند، تجزیه و تحلیل کنید.
  2. از گزارش “محتوای سایت” در Google Analytics برای شناسایی محبوب ترین صفحات در وب سایت خود استفاده کنید. در میان این صفحات به دنبال الگوها یا مضامینی بگردید که می توانند به ایجاد محتوای شما کمک کنند.
  3. از بخش «رفتار» در Google Analytics برای تجزیه و تحلیل معیارهای تعامل کاربر مانند نرخ پرش، میانگین زمان در صفحه و نرخ خروج استفاده کنید. صفحاتی با نرخ پرش پایین و میانگین زمان بالای صفحه را به عنوان منابع بالقوه برای ایده های محتوا شناسایی کنید.
  4. بخش «اکتساب» را در Google Analytics کاوش کنید تا بفهمید کدام کانال ها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می آورند. روی کانال‌هایی تمرکز کنید که ترافیک با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند و به فکر ایجاد محتوایی باشید که به آن مخاطبان پاسخ می‌دهد.
  5. از ویژگی “Search Console” در Google Analytics برای شناسایی کلمات کلیدی که ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت می کنند، استفاده کنید. به دنبال کلمات کلیدی بلند یا روندهای نوظهور باشید که می توانند ایده های محتوای جدید را الهام بخشند.
  6. جمعیت‌شناسی و علایق بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را با استفاده از «مخاطب» تجزیه و تحلیل کنیدبخش در گوگل آنالیتیکس. محتوای خود را متناسب با اولویت ها و ویژگی های مخاطب هدف خود تنظیم کنید.
  7. با استفاده از قابلیت جستجوی سایت Google Analytics، پرس و جوهای جستجوی داخل سایت را که توسط کاربران در وب سایت شما انجام می شود، نظارت کنید. موضوعاتی که مکرراً جستجو می‌شوند را شناسایی کنید و محتوایی ایجاد کنید که به آن سؤالات پاسخ دهد.
  8. از گزارش “جریان رفتار” در Google Analytics استفاده کنید تا بفهمید کاربران چگونه در وب سایت شما حرکت می کنند. مسیرها و صفحات محبوب بازدید شده قبل و بعد از محتوای خاص را شناسایی کنید، که می تواند ایده هایی برای موضوعات مرتبط یا مکمل ارائه دهد.
  9. از گزارش “رویدادها” در Google Analytics برای ردیابی تعاملات کاربر با عناصر خاص در وب سایت خود، مانند پخش ویدیو یا دانلود فایل استفاده کنید. رویدادهایی را که باعث ایجاد تعامل بالا می شوند، تجزیه و تحلیل کنید و به ایجاد محتوا پیرامون آن موضوعات فکر کنید.
  10. بخش‌های سفارشی را در Google Analytics تنظیم کنید تا زیرمجموعه‌های خاصی از مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید، مانند بازدیدکنندگان جدید یا مشتریان بازگشتی. ایده های محتوای خود را بر اساس رفتار و ترجیحات این بخش ها تنظیم کنید.
  11. از گزارش “Page Times” در Google Analytics برای شناسایی صفحات با زمان بارگذاری کند استفاده کنید. بهینه سازی این صفحات یا ایجاد محتوای جدیدی را در نظر بگیرید که ارزش مشابهی ارائه می دهد اما سریعتر بارگیری می شود.
  12. مسیرهای تبدیل کاربرانی را که یک اقدام دلخواه را در وب سایت شما انجام داده اند، مانند خرید یا پر کردن فرم تماس، تجزیه و تحلیل کنید. صفحاتی را که بیشترین سهم را در تبدیل ها دارند، شناسایی کنید و محتوای بیشتری پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید.
  13. گزارش “سرعت سایت” را در Google Analytics کاوش کنید تا صفحاتی را با نرخ پرش بالا به دلیل زمان بارگذاری کند شناسایی کنید. این صفحات را بهینه کنید یا محتوای جدیدی ایجاد کنید که به موضوعات مشابه با عملکرد بهبودیافته می پردازد.
  14. از گزارش “صفحات فرود” در Google Analytics برای شناسایی صفحاتی که کاربران در آن وارد وب سایت شما می شوند استفاده کنید. محتوا و عناصر طراحی این صفحات را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی بازدیدکنندگان را جذب می کند و محتوای بیشتری با جذابیت مشابه ایجاد کنید.
  15. صفحات خروجی را در Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که کاربران از کجا وب سایت شما را ترک می کنند. شکاف‌های احتمالی در محتوا یا تجربه کاربر در آن صفحات را شناسایی کنید و محتوایی ایجاد کنید که به آن مشکلات رسیدگی کند.
  16. نرخ کلیک عناصر مختلف در وب سایت خود را با استفاده از ویژگی Attribution پیوند پیشرفته Google Analytics کنترل کنید. عناصری را که باعث ایجاد تعامل بالا می‌شوند، شناسایی کنید و محتوای بیشتری را پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید.
  17. از گزارش «جستجوی سایت» در Google Analytics برای شناسایی هرگونه غلط املایی رایج یا تغییرات جستجویی که توسط کاربران در وب سایت شما انجام می شود، استفاده کنید. محتوایی ایجاد کنید که به این تغییرات بپردازد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.
  18. هشدارهای سفارشی را در Google Analytics تنظیم کنید تا زمانی که معیارهای خاص، مانند بازدید از صفحه یا تکمیل هدف، از آستانه های از پیش تعریف شده فراتر رفت، اعلان دریافت کنید. از این هشدارها به عنوان محرک هایی برای تولید ایده های محتوای جدید استفاده کنید.
  19. عملکرد پست‌های وبلاگ وب‌سایت خود را با استفاده از معیارهای «Pageviews» و «Average Time on Page» Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید. پست‌های وبلاگ با تعامل بالا را شناسایی کنید و به گسترش آن موضوعات یا ایجاد محتوای مشابه فکر کنید.
  20. از ویژگی “In-Page Analytics” در Google Analytics برای تجسم نحوه تعامل کاربران با عناصر مختلف در یک صفحه خاص استفاده کنید. عناصری را که جلب توجه می‌کنند شناسایی کنید و محتوای بیشتری در اطراف آن موضوعات ایجاد کنید.
  21. رفتار کاربرانی را که سبد خرید خود را رها می‌کنند با استفاده از ویژگی «تحلیل رفتار خرید» Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید. نقاط دردناک یا موانع احتمالی را در فرآیند پرداخت شناسایی کنید و محتوایی ایجاد کنید که به این نگرانی‌ها رسیدگی کند.
  22. از ویژگی “User Explorer” Google Analytics برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در وب سایت خود استفاده کنید. به دنبال الگوها یا ترجیحات در میان کاربران با ارزش باشید و محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند.
  23. عملکرد کمپین‌های ایمیل وب‌سایت خود را با استفاده از ویژگی «کمپین‌ها» Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید. کمپین‌های ایمیلی را که تعامل بالایی ایجاد می‌کنند، شناسایی کنید و محتوای بیشتر مرتبط با آن موضوعات ایجاد کنید.
  24. از گزارش‌های «اجتماعی» Google Analytics برای تجزیه و تحلیل عملکرد کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. پست‌های رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کنید که باعث ترافیک و تعامل قابل توجهی می‌شوند، و محتوای بیشتری را در مسیری مشابه ایجاد کنید.
  25. به طور منظم داده ها را در Google Analytics بررسی و تجزیه و تحلیل کنید تا روندهای نوظهور، تغییرات در رفتار کاربر یا فرصت های جدید برای ایجاد محتوا را شناسایی کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. مرکز راهنمای Google Analytics: مرکز راهنمایی رسمی ارائه شده توسط Google برای کاربران Google Analytics. مستندات، آموزش ها و راهنماهای جامعی در مورد ویژگی ها و عملکردهای مختلف Google Analytics ارائه می دهد.
  2. نیل پاتل: نیل پاتل یک متخصص مشهور بازاریابی دیجیتال است که بینش و استراتژی‌های عمیقی را در مورد جنبه‌های مختلف بازاریابی آنلاین، از جمله استفاده از Google Analytics برای ایده‌های محتوا ارائه می‌دهد. وب سایت او منابع و مقالات ارزشمندی در این زمینه ارائه می دهد.
  3. Moz: Moz یک شرکت معروف نرم افزار SEO است که ابزارها و منابع پیشرو در صنعت را برای بهینه سازی موتورهای جستجو فراهم می کند. وبلاگ و راهنماهای آنها طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد، از جمله استفاده از Google Analytics برای ایده پردازی محتوا.

از این منابع معتبر برای اطمینان از صحت و اعتبار اطلاعات ارائه شده در پاسخ به سوال استفاده شد.