تیر 15, 1403

8 مرحله + الگوریتم eat گوگل چیست؟ 20 نکته

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

الگوریتم EAT Google مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness است. این بخشی از الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل است که هدف آن ارزیابی کیفیت و اعتبار صفحات وب و وب سایت ها است. EAT مخصوصاً برای وب‌سایت‌هایی که اطلاعاتی در مورد موضوعاتی مانند سلامت، امور مالی، اخبار و سایر زمینه‌هایی که دقت و قابلیت اطمینان در آن‌ها حیاتی است، ارائه می‌کنند، مهم است.

الگوریتم EAT توسط گوگل معرفی شد تا اطمینان حاصل شود که محتوای با کیفیت بالا از منابع معتبر در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. با اولویت دادن به وب‌سایت‌هایی که تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را در زمینه‌های مربوطه خود نشان می‌دهند، به مبارزه با اطلاعات نادرست و محتوای بی‌کیفیت کمک می‌کند.

برای درک نحوه عملکرد الگوریتم EAT و نحوه بهینه سازی برای آن، در اینجا هشت مرحله وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

1. ایجاد محتوای باکیفیت: بر ایجاد محتوای آموزنده، دقیق و کاملاً تحقیق شده تمرکز کنید که ارزشی برای کاربران ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما جامع، جذاب و به روز است.

2. نشان دادن تخصص: خود یا برندتان را به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود با نشان دادن صلاحیت ها، گواهینامه ها یا تجربه های مربوطه تثبیت کنید. این را می توان از طریق بیوگرافی نویسنده، اعتبارنامه، یا با برجسته کردن تخصص تیم خود انجام داد.

3. معتبر بودن را به نمایش بگذارید: با به دست آوردن ذکر یا بک لینک از سایر وب سایت های معتبر در صنعت خود، اعتبار ایجاد کنید. این را می توان از طریق وبلاگ نویسی مهمان، همکاری، مشارکت یا با ایجاد محتوایی که به طور طبیعی لینک ها را جذب می کند، به دست آورد.

4. افزایش تجربه کاربری: با بهینه سازی عملکرد وب سایت، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، اطمینان از سازگاری با موبایل و ارائه یک تجربه ناوبری یکپارچه، تجربه کاربر را در اولویت قرار دهید.

5. نظرات مثبت را به دست آورید: مشتریان یا کاربران راضی را تشویق کنید تا نظرات مثبتی را در مورد کسب و کار یا وب سایت شما در پلتفرم های معتبر بررسی بگذارند. این به ایجاد اعتماد و نشان دادن کیفیت محصولات یا خدمات شما کمک می کند.

6. اهرم اثبات اجتماعی: شواهد اجتماعی مانند گواهینامه ها، مطالعات موردی، یا تأییدیه های افراد یا سازمان های معتبر را برجسته کنید. این می تواند اعتبار و اعتماد شما را بیشتر کند.

7. بهینه سازی سیگنال های E-A-T: به عوامل روی صفحه که بر EAT تأثیر می گذارند، توجه کنید، مانند بیوگرافی نویسنده، درباره صفحات، اطلاعات تماس، سیاست های حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات. اطمینان حاصل کنید که آنها به راحتی در دسترس هستند و به وضوح نمایش داده می شوند.

8. به طور منظم به روز رسانی و بهبود: به طور مداوم محتوای خود را به روز کنید تا آن را دقیق و مرتبط نگه دارید. روندهای صنعت را رصد کنید و استراتژی خود را بر این اساس تطبیق دهید تا تخصص و اختیار خود را حفظ کنید.

علاوه بر این مراحل، در اینجا 20 نکته برای بهینه سازی بیشتر الگوریتم EAT Google وجود دارد:

  1. تحقیقات اصلی یا مطالعات عمیقی که تخصص را نشان می‌دهند منتشر کنید.
  2. اشاره‌ها یا ویژگی‌ها را در نشریات خبری معتبر یا مجلات خاص صنعت دریافت کنید.
  3. به عنوان سخنران یا میزگرد در رویدادهای صنعتی مرتبط، کنفرانس ها یا وبینارها شرکت کنید.
  4. از طریق رسانه‌های اجتماعی با مخاطبان خود درگیر شوید و به نظرات و سؤالات پاسخ دهید.
  5. بررسی و رسیدگی به هرگونه بررسی یا بازخورد منفی به‌سرعت و حرفه‌ای.
  6. روابط خود را با تأثیرگذاران یا متخصصان حوزه خود ایجاد کنید که می توانند اعتبار شما را تضمین کنند.
  7. نشانه‌گذاری طرحواره را در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید تا داده‌های ساختاری ارائه کنید که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای شما را بهتر درک کنند.
  8. برای حفظ دقت، محتوای قدیمی را به طور منظم بررسی و به روز کنید.
  9. اطلاعات واضح و شفاف در مورد منابع و مراجع خود در محتوای خود ارائه دهید.
  10. یک استراتژی پیوند داخلی قوی برای نشان دادن عمق محتوای خود و برجسته کردن موضوعات مرتبط اجرا کنید.
  11. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای یک اتصال HTTPS ایمن برای ایجاد اعتماد با کاربران است.
  12. از منابع معتبر برای پیوندهای خارجی در محتوای خود برای پشتیبانی از ادعاها و ارائه زمینه اضافی استفاده کنید.
  13. برای نشان دادن قابل اعتماد بودن، محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات، توصیفات یا نظرات را وارد کنید.
  14. به طور منظم هر گونه مشکل فنی SEO را در وب سایت خود که ممکن است بر تجربه کاربر یا خزیدن تأثیر بگذارد نظارت کنید و به آنها رسیدگی کنید.
  15. با سایر وب سایت ها یا کارشناسان معتبر در پروژه های محتوای مشترک یا مطالعات تحقیقاتی همکاری کنید.
  16. وب‌سایت خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید تا تعداد رو به رشد کاربران تلفن همراه را برآورده کنید.
  17. اطلاعات واضح و مختصر در مورد تخصص، اعتبار، یا صلاحیت های خود در وب سایت خود ارائه دهید.
  18. یک نکته مثبت را حفظ کنیداستنت و حضور فعال در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مرتبط با صنعت شما.
  19. درگیری و تعامل کاربر را از طریق نظرات، اشتراک‌گذاری یا لایک کردن در محتوای خود تشویق کنید.
  20. به طور مداوم عملکرد، رفتار کاربر، و رتبه بندی جستجوی وب سایت خود را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید.

در نتیجه، الگوریتم EAT گوگل برای اولویت بندی محتوای با کیفیت بالا و معتبر در نتایج جستجو طراحی شده است. با دنبال کردن هشت مرحله و اجرای 20 نکته ذکر شده در بالا، می توانید سیگنال های EAT وب سایت خود را بهینه کنید و شانس آن را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید.

3 انتشارات مرجع معتبر/نام دامنه:

  1. وبلاگ مرکزی Google Webmaster: وبلاگ رسمی که توسط تیم وب مستر Google نگهداری می‌شود، بینش‌هایی را درباره الگوریتم‌های موتور جستجو، به‌روزرسانی‌ها و بهترین شیوه‌ها ارائه می‌دهد.
  2. ژورنال موتور جستجو: یک نشریه آنلاین معتبر که اخبار، روندها و استراتژی های سئو را با مشارکت کارشناسان صنعت پوشش می دهد.
  3. Moz: یک شرکت معروف نرم افزار SEO که منابع ارزشمندی از جمله راهنماها، مقالات و تحقیقات در مورد جنبه های مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو را ارائه می دهد.

توجه: پاسخ ارائه شده بر اساس به‌روزترین اطلاعات موجود در زمان نگارش مقاله است و ممکن است با به‌روزرسانی الگوریتم‌های Google تغییر کند.