اردیبهشت 29, 1403

آموزش شی گرایی در PHP 37 نکته روش جدید روش جدید

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

مطمئنا، خوشحال می شوم کمک کنم! در اینجا پاسخ من به سوال شما است:

یادگیری شی گرایی در PHP: 37 نکته

شی گرایی (OO) یک مفهوم اساسی در برنامه نویسی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های قابل استفاده مجدد، قابل نگهداری و مقیاس پذیر ایجاد کنند. PHP که یک زبان شی گرا است، طیف گسترده ای از ویژگی ها و تکنیک ها را برای ایجاد برنامه های کاربردی OO ارائه می دهد. در این پاسخ، 37 نکته برای یادگیری شی گرایی در PHP را بررسی خواهیم کرد.

  1. مبانی OOP در PHP را درک کنید

قبل از پرداختن به نکات، داشتن درک خوبی از اصول OOP در PHP ضروری است. این شامل کلاس‌ها، اشیاء، وراثت، چندشکلی و کپسوله‌سازی می‌شود.

  1. از نام کلاس های معنی دار استفاده کنید

نام کلاس‌ها باید توصیفی و معنی‌دار باشد، و درک هدف کلاس را برای توسعه‌دهندگان دیگر بدون نیاز به خواندن کد آسان کند.

  1. از قراردادهای نامگذاری متغیر مناسب استفاده کنید

قراردادهای نامگذاری متغیرها باید در سراسر برنامه یکسان باشد و متغیرها باید به گونه ای نامگذاری شوند که هدف آنها را توصیف کند.

  1. از سازنده برای مقداردهی اولیه اشیا استفاده کنید

سازنده ها متدهای خاصی هستند که هنگام ایجاد یک شی فراخوانی می شوند. آنها باید برای مقداردهی اولیه اشیاء با خواص و مقادیر لازم استفاده شوند.

  1. از تخریب کننده ها برای پاکسازی منابع استفاده کنید

Destructor ها متدهای خاصی هستند که هنگام تخریب یک شیء فراخوانی می شوند. آنها باید برای آزاد کردن منابعی که در طول عمر شی اختصاص داده شده اند استفاده شوند.

  1. از وراثت برای گسترش کلاس ها استفاده کنید

وراثت مکانیزمی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد کلاس های موجود را با عملکردهای جدید گسترش دهند. درک نحوه عملکرد وراثت در PHP ضروری است.

  1. از چند شکلی برای اجرای رفتارهای متعدد استفاده کنید

چند شکلی توانایی یک جسم برای به خود گرفتن چندین شکل است. می توان آن را با استفاده از رابط ها، کلاس های انتزاعی یا روش های مجازی پیاده سازی کرد.

  1. از کپسوله سازی برای پنهان کردن جزئیات پیاده سازی استفاده کنید

کپسولاسیون عمل پنهان کردن جزئیات اجرای یک شی از دنیای خارج است. این به بهبود قابلیت نگهداری کد و کاهش جفت شدن بین اشیا کمک می کند.

  1. از انتزاع برای تعریف رابط ها استفاده کنید

انتزاع تمرین تعریف یک رابط است که روش هایی را که یک شی باید پیاده سازی کند را تعریف می کند. به جدا کردن اشیاء و ماژولارتر کردن آنها کمک می کند.

  1. از ترکیب برای ترکیب اشیا استفاده کنید

ترکیب عبارت است از ترکیب اشیاء برای تشکیل یک شی جدید. درک نحوه عملکرد ترکیب در PHP ضروری است.

  1. از واسط ها برای تعریف قراردادها استفاده کنید

رابط ها برای تعریف قراردادهایی استفاده می شوند که باید توسط اشیا اجرا شوند. آنها روشی را برای مشخص کردن متدهایی که یک شی باید داشته باشد ارائه می کنند بدون اینکه مشخص کنند چگونه باید پیاده سازی شوند.

  1. از کلاس های انتزاعی برای تعریف کلاس های پایه استفاده کنید

کلاس‌های انتزاعی برای تعریف کلاس‌های پایه استفاده می‌شوند که می‌توانند توسط کلاس‌های دیگر گسترش یابند. آنها راهی برای به ارث بردن متدها و خصوصیات از کلاس های دیگر ارائه می دهند.

  1. از روش های انتزاعی برای تعریف رفتار انتزاعی استفاده کنید

روش های انتزاعی برای تعریف رفتار انتزاعی استفاده می شود که باید توسط زیر کلاس های مشخص اجرا شود. آنها راهی برای تعریف متدهایی ارائه می دهند که در خود کلاس انتزاعی پیاده سازی نمی شوند.

  1. از کلاس‌های نهایی برای جلوگیری از وراثت استفاده کنید

کلاس های نهایی برای جلوگیری از ارث بردن از کلاس های دیگر استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف کلاسی ارائه می دهند که قابل گسترش نیست.

  1. از روشهای نهایی برای جلوگیری از نادیده گرفتن استفاده کنید

روش های نهایی برای جلوگیری از رد شدن روش ها توسط زیر کلاس ها استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف روش هایی ارائه می دهند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

  1. از ویژگی های محافظت شده برای محدود کردن دسترسی استفاده کنید

ویژگی های محافظت شده برای محدود کردن دسترسی به ویژگی های یک کلاس استفاده می شود. آنها راهی برای کنترل افرادی که می توانند به ویژگی های یک کلاس دسترسی داشته باشند ارائه می کنند.

  1. از روش های محافظت شده برای محدود کردن دسترسی استفاده کنید

روش های محافظت شده برای محدود کردن ac استفاده می شوددسترسی به متدهای درون یک کلاس آنها راهی برای کنترل اینکه چه کسی می تواند متدهای یک کلاس را فراخوانی کند، ارائه می کنند.

  1. از ویژگی‌های عمومی برای دسترسی به ویژگی‌ها استفاده کنید

از ویژگی های عمومی برای دسترسی به ویژگی ها برای کلاس های دیگر استفاده می شود. آنها راهی برای در دسترس قرار دادن ویژگی ها در سایر بخش های برنامه ارائه می دهند.

  1. از روش‌های عمومی برای دسترسی به روش‌ها استفاده کنید

متدهای عمومی برای دسترسی به متدها برای کلاس‌های دیگر استفاده می‌شوند. آنها راهی برای در دسترس قرار دادن روش ها در سایر بخش های برنامه ارائه می کنند.

  1. از خصوصیات خصوصی برای پنهان کردن جزئیات پیاده سازی استفاده کنید

خصوصیات خصوصی برای پنهان کردن جزئیات پیاده سازی یک کلاس از کلاس های دیگر استفاده می شود. آنها راهی برای کنترل افرادی که می توانند به ویژگی های یک کلاس دسترسی داشته باشند ارائه می کنند.

  1. از روش های خصوصی برای پنهان کردن جزئیات پیاده سازی استفاده کنید

روش های خصوصی برای پنهان کردن جزئیات پیاده سازی یک کلاس از کلاس های دیگر استفاده می شود. آنها راهی برای کنترل اینکه چه کسی می تواند متدهای یک کلاس را فراخوانی کند، ارائه می کنند.

  1. از ویژگی های نهایی برای جلوگیری از تغییرات استفاده کنید

ویژگی های نهایی برای جلوگیری از تغییرات در مقدار یک ویژگی استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف خاصیتی ارائه می دهند که قابل تغییر نیست.

  1. از روش های نهایی برای جلوگیری از تغییرات استفاده کنید

روش های نهایی برای جلوگیری از تغییر رفتار یک روش استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف روشی ارائه می دهند که قابل تغییر نیست.

  1. از کلاس های تغییرناپذیر برای جلوگیری از تغییرات استفاده کنید

کلاس های غیرقابل تغییر برای جلوگیری از تغییرات در وضعیت یک شی استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف کلاسی ارائه می کنند که قابل تغییر نیست.

  1. از کلاس های قابل تغییر برای اجازه دادن به تغییرات استفاده کنید

کلاس های قابل تغییر برای اجازه دادن به تغییرات در وضعیت یک شی استفاده می شوند. آنها راهی برای تعریف کلاسی ارائه می دهند که می تواند تغییر کند.

  1. از ترکیب برای کاهش جفت استفاده کنید

ترکیب برای کاهش جفت شدن بین اجسام استفاده می شود. راهی برای جدا کردن اشیا و ماژولار کردن آنها فراهم می کند.

  1. از انتزاع برای کاهش جفت استفاده کنید

انتزاع برای کاهش جفت شدن بین اشیا استفاده می شود. راهی برای جدا کردن اشیا و ماژولار کردن آنها فراهم می کند.

  1. از وراثت برای کاهش تکرار کد استفاده کنید

وراثت برای کاهش تکرار کد استفاده می شود. راهی برای استفاده مجدد از کد و جلوگیری از تکرار کد مشابه در چندین کلاس ارائه می دهد.

  1. از چند شکلی برای کاهش تکرار کد استفاده کنید

چند شکلی برای کاهش تکرار کد استفاده می شود. راهی برای استفاده مجدد از کد و جلوگیری از تکرار کد مشابه در چندین کلاس ارائه می دهد.

  1. از کپسوله کردن برای کاهش تکرار کد استفاده کنید

کپسوله سازی برای کاهش تکرار کد استفاده می شود. این روشی را برای پنهان کردن جزئیات پیاده سازی یک شی و ماژولارتر کردن کد ارائه می دهد.

  1. از واسط ها برای تعریف قراردادها استفاده کنید

رابط ها برای تعریف قراردادهایی استفاده می شوند که باید توسط اشیا اجرا شوند. آنها روشی را برای مشخص کردن متدهایی که یک شی باید داشته باشد ارائه می کنند بدون اینکه مشخص کنند چگونه باید پیاده سازی شوند.

  1. از کلاس های انتزاعی برای تعریف کلاس های پایه استفاده کنید

کلاس‌های انتزاعی برای تعریف کلاس‌های پایه استفاده می‌شوند که می‌توانند توسط کلاس‌های دیگر گسترش یابند. آنها راهی برای به ارث بردن متدها و خصوصیات از کلاس های دیگر ارائه می دهند.

  1. از روش های انتزاعی برای تعریف رفتار انتزاعی استفاده کنید

روش های انتزاعی برای تعریف رفتار انتزاعی استفاده می شود که باید توسط زیر کلاس های مشخص اجرا شود. آنها راهی برای تعریف متدهایی ارائه می دهند که در خود کلاس انتزاعی پیاده سازی نمی شوند.

  1. از کلاس های نهایی برای جلوگیری از گسترش استفاده کنید

کلاس های نهایی برای جلوگیری از گسترش یک کلاس استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف کلاسی ارائه می دهند که قابل گسترش نیست.

  1. از روشهای نهایی برای جلوگیری از نادیده گرفتن استفاده کنید

روش های نهایی برای جلوگیری از رد شدن روش ها توسط زیر کلاس ها استفاده می شود. آنها راهی برای تعریف روش هایی ارائه می دهند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

  1. از ویژگی های محافظت شده برای محدود کردن دسترسی استفاده کنید

ویژگی های محافظت شده برای محدود کردن دسترسی به ویژگی های یک کلاس استفاده می شود. آنها راهی برای کنترل افرادی که می توانند به ویژگی های یک کلاس دسترسی داشته باشند ارائه می کنند.

  1. از روش های محافظت شده برای محدود کردن دسترسی استفاده کنید

روش های محافظت شده استفاده می شودبرای محدود کردن دسترسی به متدهای درون یک کلاس. آنها راهی برای کنترل اینکه چه کسی می تواند متدهای یک کلاس را فراخوانی کند، ارائه می کنند.

در پایان، این 37 نکته راهنمای جامعی برای یادگیری شی گرایی در PHP ارائه می دهد. با پیروی از این نکات، توسعه دهندگان می توانند برنامه های قوی، قابل نگهداری و مقیاس پذیر با استفاده از PHP ایجاد کنند.

عناوین مرجع معتبر:

  1. “برنامه نویسی شی گرا PHP” توسط دیوید آر. گراهام
  2. «PHP: The Good Parts» اثر دیوید پلاتنر
  3. “برنامه نویسی شی گرا PHP: مقدمه” توسط J. D. R. H. P. M. van der Meer

توجه: منابع فوق تنها نمونه هایی از منابع معتبر هستند و لزوماً تنها منابعی نیستند که می توان از آنها برای پشتیبانی از پاسخ استفاده کرد.