اردیبهشت 14, 1403

نحوه وارد کردن مختصات GPS در Google Maps: 2 راه آسان

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

نحوه وارد کردن مختصات GPS در Google Maps: 2 راه آسان

Google Maps یک سرویس نقشه برداری وب محبوب است که اطلاعات دقیقی در مورد مکان ها و مسیرهای جغرافیایی ارائه می دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا آدرس های خاص، نقاط عطف یا حتی مختصات GPS را برای یافتن مکان مورد نظر خود جستجو کنند. وارد کردن مختصات GPS در Google Maps از طریق دو روش ساده انجام می شود: با استفاده از نوار جستجو یا انداختن پین. بیایید هر دو روش را با جزئیات بررسی کنیم.

روش 1: استفاده از نوار جستجو

  1. باز کردن Google Maps: مرورگر وب دلخواه خود را راه اندازی کنید و به وب سایت Google Maps (maps.google.com) بروید یا برنامه تلفن همراه Google Maps را در دستگاه خود باز کنید.
  2. دسترسی به نوار جستجو: نوار جستجو را در بالای رابط Google Maps قرار دهید. معمولاً برچسب “در اینجا جستجو کنید” یا نماد ذره بین را نشان می دهد.
  3. مختصات را وارد کنید: در نوار جستجو، مختصات GPS را که می خواهید پیدا کنید وارد کنید. قالب مختصات عموماً عرض جغرافیایی و به دنبال آن طول جغرافیایی است که با کاما یا فاصله از هم جدا می شوند. برای مثال، می‌توانید «40.7128° N, 74.0060° W» را برای مختصات شهر نیویورک وارد کنید.
  4. Enter یا Search را فشار دهید: پس از وارد کردن مختصات، Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید یا برای شروع جستجو، روی نماد/دکمه جستجو ضربه بزنید.
  5. مشاهده موقعیت مکانی: Google Maps نشانگری را نشان می دهد که مکان مربوط به مختصات GPS وارد شده را نشان می دهد. می‌توانید در صورت لزوم بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید.

روش 2: انداختن پین

  1. باز کردن Google Maps: مرورگر وب دلخواه خود را راه اندازی کنید و به وب سایت Google Maps (maps.google.com) بروید یا برنامه تلفن همراه Google Maps را در دستگاه خود باز کنید.
  2. فعال کردن حالت “Dropped Pin”: در نسخه دسکتاپ Google Maps، روی مکان مورد نظر روی نقشه کلیک راست کرده و از منوی زمینه ظاهر شده، “Drop a pin” را انتخاب کنید. در برنامه تلفن همراه، روی مکان مورد نظر ضربه بزنید و نگه دارید تا پین قرمز ظاهر شود.
  3. مشاهده مختصات: هنگامی که پین ​​را رها کردید، Google Maps یک کارت اطلاعات را در پایین صفحه (در تلفن همراه) یا در نوار کناری سمت چپ (روی دسکتاپ) نمایش می‌دهد. مختصات GPS مکان پین شده در قالب طول و عرض جغرافیایی نشان داده می شود.
  4. کپی یا اشتراک گذاری مختصات: برای استفاده یا اشتراک گذاری مختصات، می توانید آنها را به صورت دستی یادداشت کنید یا روی مختصات کلیک کنید/ ضربه بزنید تا آنها را در کلیپ بورد خود کپی کنید. سپس می توانید آنها را در هر برنامه دلخواه جایگذاری کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.
  5. مختصات جستجو: اگر می خواهید مکان دیگری را با استفاده از مختصات کپی شده جستجو کنید، می توانید به نوار جستجو برگردید و مختصات را جایگذاری کنید. برای یافتن مکان جدید، Enter یا Search را فشار دهید.

با استفاده از هر یک از این روش ها می توانید به راحتی مختصات GPS را در نقشه گوگل وارد کنید و مکان های خاص را به طور دقیق پیدا کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر/نام دامنه استفاده شده:

  1. پشتیبانی Google – اسناد پشتیبانی رسمی ارائه شده توسط Google دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد ویژگی‌ها و عملکردهای مختلف Google Maps، از جمله وارد کردن مختصات GPS ارائه می‌دهد.
  2. مرکز راهنمای Google Maps – مرکز راهنمای Google Maps راهنماها و آموزش‌های جامعی را در مورد نحوه استفاده مؤثر از Google Maps، از جمله دستورالعمل‌های خاص در مورد وارد کردن مختصات GPS ارائه می‌دهد.
  3. Lifehacker – Lifehacker یک وبلاگ فناوری معتبر است که اغلب نکات و ترفندهای مربوط به نرم افزارها و خدمات مختلف را پوشش می دهد. مقاله آنها در مورد وارد کردن مختصات GPS در Google Maps به عنوان منبع قابل اعتماد اضافی اطلاعات عمل می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که در حالی که از این منابع برای ارائه اطلاعات موثق استفاده می شود، این پاسخ توسط یک هوش مصنوعی ایجاد شده است و باید قبل از انجام هرگونه اقدامی بر اساس آن، با اسناد رسمی به روز یا منابع مورد اعتماد تأیید شود.