خرداد 1, 1403

نحوه گرفتن اسکرین شات در یوتیوب بدون کنترل: 4 روش

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

پاسخ:

گرفتن اسکرین شات در YouTube بدون کنترل می تواند در موقعیت های مختلف مفید باشد، مانند گرفتن یک صحنه خاص از یک ویدیو یا ذخیره یک تصویر برای مرجع. در حالی که رابط یوتیوب شامل کنترل‌هایی است که ممکن است دید را مسدود کند، روش‌های مختلفی برای گرفتن اسکرین‌شات بدون این کنترل‌ها وجود دارد. در زیر چهار راه برای انجام این کار وجود دارد:

1. استفاده از برنامه‌های افزودنی مرورگر: چندین برنامه افزودنی مرورگر موجود است که به کاربران امکان می‌دهد از صفحات وب، از جمله ویدیوهای YouTube، بدون هیچ گونه کنترل قابل مشاهده عکس‌برداری کنند. این افزونه ها معمولاً ویژگی های اضافی مانند ویرایش تصویر و حاشیه نویسی را ارائه می دهند. برخی از پسوندهای محبوب برای این منظور عبارتند از:

  • Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder: این برنامه افزودنی برای Chrome و Firefox در دسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های صفحه گرفته و ویدیوهای صفحه را مستقیماً از YouTube ضبط کنند.
  • عکس از صفحه نمایش عالی: این برنامه افزودنی برای Chrome، فایرفاکس و سافاری موجود است، این برنامه افزودنی به کاربران امکان می‌دهد از صفحه‌نمایش تمام صفحه یا مناطق انتخابی یک صفحه وب، از جمله ویدیوهای YouTube، عکس بگیرند.

برای استفاده از این برنامه‌های افزودنی، کافی است آن‌ها را در مرورگر خود نصب کنید و دستورالعمل‌های ارائه شده را دنبال کنید تا از ویدیوی YouTube بدون هیچ گونه کنترل قابل مشاهده اسکرین شات بگیرید.

2. استفاده از ابزارهای داخلی سیستم عامل: هم ویندوز و هم macOS ابزارهای داخلی ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد بدون هیچ گونه کنترل قابل مشاهده ای از صفحه نمایش عکس بگیرند. این ابزارها امکان تصویربرداری از کل صفحه یا ناحیه خاصی از آن را فراهم می کنند. در اینجا نحوه استفاده از آنها آمده است:

Windows:

  • دکمه Print Screen (PrtScn) را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا کل صفحه را ثبت کنید.
  • یک برنامه ویرایش تصویر مانند Paint یا Photoshop را باز کنید.
  • با فشار دادن Ctrl + V، اسکرین شات گرفته شده را در برنامه جایگذاری کنید.
  • تصویر را در صورت نیاز برش دهید تا هر گونه کنترل ناخواسته حذف شود.

macOS:

  • Shift + Command + 4 را به طور همزمان فشار دهید.
  • مکان‌نمای شما به یک خط کش تبدیل می‌شود. برای انتخاب ناحیه ای که می خواهید عکس بگیرید، کلیک کنید و بکشید.
  • دکمه ماوس را رها کنید تا اسکرین شات بگیرید.
  • عکس از صفحه به عنوان یک فایل در دسکتاپ شما ذخیره می شود. برای حذف هر گونه کنترل قابل مشاهده، آن را با استفاده از یک برنامه ویرایش تصویر باز کنید.

3. استفاده از نرم افزار ضبط صفحه:روش دیگری برای گرفتن اسکرین شات بدون کنترل در یوتیوب، استفاده از نرم افزار ضبط صفحه است. این برنامه ها به کاربران اجازه می دهند صفحه نمایش خود را ضبط کنند و سپس فریم های جداگانه را از فیلم ضبط شده به عنوان اسکرین شات استخراج کنند. برخی از گزینه های محبوب نرم افزار ضبط صفحه عبارتند از:

  • Camtasia: نرم‌افزار ضبط صفحه‌نمایش با ویژگی‌های فراوان که برای Windows و macOS موجود است.
  • OBS Studio: نرم افزار ضبط صفحه نمایش رایگان و منبع باز سازگار با چندین پلتفرم.

برای استفاده از این روش، ویدیوی یوتیوب را با استفاده از نرم افزار ضبط صفحه ضبط کنید و سپس فریم(های) مورد نظر را به عنوان اسکرین شات استخراج کنید. این امکان کنترل دقیق بر روی تصاویر گرفته شده را فراهم می کند.

4. گرفتن اسکرین شات از دستگاه های تلفن همراه: اگر در حال تماشای ویدیوهای YouTube در دستگاه تلفن همراه هستید، می توانید با استفاده از عملکرد داخلی اسکرین شات دستگاه خود، بدون هیچ گونه کنترل قابل مشاهده، اسکرین شات بگیرید. فرآیند بین سیستم عامل های مختلف کمی متفاوت است:

iOS (iPhone/iPad):

  • دکمه صفحه اصلی و دکمه خواب/بیداری (یا دکمه کناری در مدل های جدیدتر) را به طور همزمان فشار دهید.
  • صفحه نمایش برای مدت کوتاهی چشمک می زند که نشان می دهد یک عکس از صفحه گرفته شده است.
  • برنامه Photos را باز کنید و عکس صفحه را در Camera Roll خود پیدا کنید.

Android:

  • دکمه روشن/خاموش و دکمه کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید.
  • صفحه نمایش برای مدت کوتاهی چشمک می زند که نشان می دهد یک عکس از صفحه گرفته شده است.
  • از گالری یا برنامه عکس‌های دستگاهتان به عکس صفحه دسترسی پیدا کنید.

با پیروی از این روش‌ها، می‌توانید به راحتی از ویدیوهای یوتیوب اسکرین شات بگیرید بدون اینکه هیچ کنترل قابل مشاهده‌ای مانع مشاهده شود.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. پشتیبانی Google: اسناد رسمی پشتیبانی Google اطلاعات دقیقی را در مورد موضوعات مختلف مرتبط با YouTube، از جمله گرفتن اسکرین شات و حل مشکلات رایج ارائه می دهد.
  2. فروشگاه وب Chrome: فروشگاه وب رسمی برای برنامه‌های افزودنی Chrome طیف گسترده‌ای از برنامه‌های افزودنی مرورگر را ارائه می‌دهد،از جمله مواردی که به طور خاص برای گرفتن اسکرین شات در YouTube طراحی شده اند.
  3. پشتیبانی Apple و اسناد Android: اسناد پشتیبانی رسمی ارائه شده توسط Apple و Android راهنمایی هایی را برای گرفتن اسکرین شات در سیستم عامل های تلفن همراه مربوطه ارائه می دهد.

لطفاً توجه داشته باشید که URL های خاص یا منابع مورد استفاده ممکن است بسته به آخرین اطلاعات موجود در زمان پاسخ به این سؤال متفاوت باشد.