اردیبهشت 9, 1403

چگونه نوجوانان را وادار به انجام کارها کنیم: 14 نکته گام 31

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

چگونه نوجوانان را وادار به انجام کارهای خانه کنیم: 14 مرحله و 31 نکته

وادار کردن نوجوانان به انجام کارهای خانه می تواند برای بسیاری از والدین یک کار چالش برانگیز باشد. با این حال، این بخش اساسی از رشد آنها است و به آنها مسئولیت، نظم و انضباط و اهمیت کمک به خانواده را می آموزد. در اینجا 14 مرحله با 31 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند نوجوانان را به انجام کارهایشان تشویق کنید:

1. انتظارات روشنی را تعیین کنیدبه طور واضح کارهایی را که باید انجام دهید تعریف کنید و انتظارات خود را به نوجوان خود منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها متوجه می شوند که از آنها چه انتظاری می رود و چرا آن مهم است.

2. یک برنامه کاری ایجاد کنیدیک برنامه کاری ایجاد کنید که مشخص کند چه زمانی هر کار باید تکمیل شود. این ساختار را فراهم می کند و به نوجوان شما کمک می کند تا یک روال را توسعه دهد.

3. ثابت قدم باشیدثبات برای وادار کردن نوجوانان به انجام کارهای خانه، کلیدی است. به برنامه کارهای سخت پایبند باشید و عواقب ناتمام کارها را به موقع اجرا کنید.

4. به عنوان مثالبه نوجوان خود نشان دهید که همه افراد خانواده با انجام مداوم کارهای خود در این امر سهیم هستند. اگر ببینند که شما مسئولیت را بر عهده می گیرید، به احتمال زیاد از این کار پیروی می کنند.

5. وظایف متناسب با سن خود را اختصاص دهید وظایفی را که برای سن و توانایی های نوجوان شما مناسب است اختصاص دهید. این تضمین می کند که آنها می توانند کارهای خانه را با موفقیت انجام دهند و اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند.

6. اجازه استقلال بدهیدبه نوجوان خود در نحوه انجام کارهای خود استقلال بدهید. اجازه دهید تا زمانی که نتیجه نهایی انتظارات شما را برآورده کند، ترتیب یا روش را تعیین کنند.

7. دستورالعمل‌های واضح ارائه کنیدهنگام تعیین تکلیف جدید، دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوه انجام آن ارائه دهید. وظایف پیچیده را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و در صورت لزوم نشان دهید.

8. ارائه پاداش و مشوقبرای ایجاد انگیزه در نوجوان خود، یک سیستم پاداش را پیاده سازی کنید. این می تواند شامل امتیازات، زمان اضافی صفحه نمایش یا کمک هزینه اندک برای انجام مداوم کارهای خانه باشد.

9. ستایش و قدردانی کنیداز تلاش‌های نوجوان خود قدردانی کنید و زمانی که او کارهای خود را به خوبی انجام داد، از او تمجید کنید. تقویت مثبت می تواند کمک زیادی به تشویق آنها به ادامه انجام وظایفشان کند.

10. منعطف باشیددر انجام کارها به روی مذاکره و انعطاف پذیر باشید. اگر نوجوان شما دلیل موجهی برای نیاز به تغییر وظایف یا تنظیم برنامه دارد، به درخواست او توجه کنید.

11. کارها را سرگرم کننده کنیدراه هایی را بیابید که کارها را برای نوجوان خود لذت بخش تر کنید. موسیقی پخش کنید، آن را به یک رقابت دوستانه تبدیل کنید، یا به آنها در انجام یک کار چالش برانگیز کمک کنید.

12. ابزارها و منابع مناسب را فراهم کنیداطمینان حاصل کنید که نوجوان شما به ابزارها و منابع لازم برای انجام مؤثر کارهای خود دسترسی دارد. این ممکن است شامل لوازم نظافت، ابزار سازمانی یا تجهیزات برای کارهای خارج از منزل باشد.

13. آموزش مهارت های زندگیکارهای فریم به عنوان فرصتی برای نوجوان شما برای یادگیری مهارت های زندگی ارزشمند. توضیح دهید که چگونه این مهارت ها در آینده برای آنها مفید خواهد بود، مانند مدیریت زمان، سازماندهی و خود انضباطی.

14. انتظارات را در طول زمان تنظیم کنیدهنگامی که نوجوان شما بزرگتر می شود و مسئولیت های بیشتری به دست می آورد، انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنید. به تدریج پیچیدگی کارهایشان را افزایش دهید تا سطح بلوغ آنها را منعکس کند.

در اینجا 31 نکته اضافی برای کمک بیشتر به شما آورده شده است:

  1. صبور باشید و درک کنید.
  2. از نق زدن یا یادآوری مداوم اجتناب کنید.
  3. کارهای بزرگتر را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید.
  4. به نوجوان خود اجازه دهید در صورت لزوم استراحت کند.
  5. برای بازخورد و پیشنهادات نوجوان خود آماده باشید.
  6. درباره اهمیت کار گروهی در خانواده بحث کنید.
  7. کارها را به طور منظم در میان اعضای خانواده بچرخانید.
  8. نوجوان خود را تشویق کنید که به کار خود افتخار کند.
  9. از انتقاد یا مدیریت خرد رویکرد آنها بپرهیزید مگر اینکه لازم باشد.
  10. پیامدهایی را برای انجام ندادن مداوم کارهای خانه تنظیم کنید.
  11. در صورت نیاز راهنمایی و پشتیبانی ارائه دهید.
  12. از ابزارها یا برنامه‌های فناوری برای پیگیری پیشرفت کارهای روزمره استفاده کنید.
  13. نوجوان خود را در ایجاد برنامه کاری مشارکت دهید.
  14. با ستایش و پاداش سازگار باشید.
  15. تأثیر کارهایشان را بر خانواده به اشتراک بگذارید.
  16. به نوجوان خود اجازه دهید تا کار دلخواه خود را از بین لیستی از گزینه ها انتخاب کند.
  17. کارها را بخشی از یک برنامه روزانه قرار دهید.
  18. اجرای یک نمودار یا چک لیست کارهای روزمره را در نظر بگیرید.
  19. توقعات واقع بینانه را بر اساس برنامه و تعهدات نوجوان خود تنظیم کنید.
  20. در مورد کارهای چالش برانگیز یا وقت گیر گهگاه پیشنهاد کمک کنید.
  21. شما را تشویق کنیدیک نوجوان در صورت نیاز درخواست کمک کند.
  22. از استفاده از کارهای خانه به عنوان تنبیه خودداری کنید.
  23. در صورت لزوم در مورد چگونگی بهبود مهارت های آنها راهنمایی ارائه دهید.
  24. درباره اهمیت پاکیزگی و سازماندهی در زندگی شخصی آنها بحث کنید.
  25. با انجام سریع و مؤثر کارهای خود یک مثال خوب بگذارید.
  26. با اختصاص دادن کارهای مشترک برای خواهر و برادرها که با هم انجام شوند، کار گروهی را تشویق کنید.
  27. درباره مزایای انجام کارهای خانه به طور منظم گفتگو کنید.
  28. به نوجوان خود اجازه دهید از طریق انجام مداوم کارهای روزمره امتیازاتی کسب کند.
  29. نقاط عطف یا دستاوردها را در اجرای کارهای سخت جشن بگیرید.
  30. از تلاش‌های آن‌ها، حتی برای کارهای کوچک، قدردانی کنید.
  31. خطوط ارتباط را باز نگه دارید و هر گونه نگرانی یا چالش را برطرف کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. کلینیک مایو: کلینیک مایو یک موسسه پزشکی و تحقیقاتی معتبر است که مشاوره تخصصی در مورد جنبه‌های مختلف فرزندپروری، از جمله راهکارهایی برای وادار کردن نوجوانان به انجام کارهای خانه ارائه می‌کند.
  2. آکادمی اطفال آمریکا (AAP): AAP راهنمایی مبتنی بر شواهد در مورد رشد کودک و شیوه‌های فرزندپروری ارائه می‌کند که می‌تواند برای تشویق نوجوانان به انجام کارهای خانه استفاده شود.
  3. روانشناسی امروز: روانشناسی امروز یک منبع قابل اعتماد برای بینش های روانشناختی و نکات عملی در مورد انگیزه دادن به نوجوانان، از جمله راهبردهایی برای واداشتن آنها به انجام کارهای خانه است.

لطفاً توجه داشته باشید که منابع معتبر مورد استفاده ممکن است بسته به اطلاعات خاص ارائه شده در سؤال و در دسترس بودن تحقیقات به روز در این زمینه متفاوت باشد.