مقدمه
تکالیف یک سنت آموزشی دیرینه بوده است، اما در سال های اخیر، بحث های فزاینده ای در مورد مفید یا مضر بودن آن برای دانش آموزان مطرح شده است. در حالی که تکالیف می تواند فوایدی را به همراه داشته باشد، دلایل معتبری نیز وجود دارد که چرا باید آن را ممنوع کرد. در این تحلیل جامع، 12 دلیل برای ممنوعیت تکالیف درسی را بررسی خواهیم کرد.
1. حجم کار زیاد
یکی از بحث های اولیه علیه تکالیف، حجم کاری بیش از حدی است که بر دانش آموزان تحمیل می کند. بسیاری از دانشآموزان در حال حاضر برنامههای شلوغی با فعالیتهای فوق برنامه، مسئولیتهای خانوادگی و مشاغل پاره وقت دارند. اضافه کردن ساعت ها تکالیف در کنار این تعهدات می تواند منجر به استرس و فرسودگی شغلی شود.
2. کمبود وقت آزاد
تکالیف اغلب اوقات فراغت دانش آموزان را از دست می دهد و آنها را از شرکت در فعالیت هایی که به سلامت جسمی و روحی کمک می کند باز می دارد. بدون اوقات فراغت کافی، کودکان ممکن است فرصتی برای استراحت، بازی، دنبال کردن سرگرمی ها یا گذراندن زمان با کیفیت با خانواده و دوستان نداشته باشند.
3. تاثیر منفی بر سلامت روان
فشار برای انجام تکالیف می تواند به مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی کمک کند. دانشآموزان ممکن است سطوح بالایی از استرس را تجربه کنند و احساس کنند تحت فشار مداوم تکالیف مدرسه قرار گرفتهاند که منجر به کاهش رفاه کلی آنها میشود.
4. فرصت های محدود برای خلاقیتها
تکالیف به جای تقویت خلاقیت و مهارتهای تفکر انتقادی، بر روی کارهای تکراری و حفظ کردن تمرکز دارند. با ممنوع کردن تکالیف درسی، دانشآموزان زمان بیشتری برای کشف علایق خود و شرکت در فعالیتهایی خواهند داشت که تخیل و نوآوری را ارتقا میدهند.
5. نابرابری در بین دانش آموزان
همه دانش آموزان به منابع مورد نیاز برای انجام تکالیف مانند کامپیوتر یا دسترسی به اینترنت دسترسی برابر ندارند. این مزیتی ناعادلانه برای کسانی که خارج از مدرسه به این منابع دسترسی دارند ایجاد می کند و شکاف آموزشی بین دانش آموزان ممتاز و محروم را افزایش می دهد.
6. اختلال در زندگی خانوادگی
تکالیف خانه اغلب نیاز به مشارکت والدین دارد که می تواند روابط خانوادگی را تحت فشار قرار دهد و روال روزانه را مختل کند. والدین ممکن است برای کمک به فرزندان خود در انجام تکالیف مشکل داشته باشند، به ویژه اگر آنها تحصیلات محدودی داشته باشند یا به دلیل کار یا سایر تعهدات نتوانند زمان کافی را اختصاص دهند.
7. اثربخشی محدود
شواهد قطعی مبنی بر اینکه تکالیف به طور قابل توجهی عملکرد تحصیلی را در دانش آموزان جوان تر بهبود می بخشد، وجود ندارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که مزایای انجام تکالیف به ویژه برای کودکان دبستانی حداقل است یا وجود ندارد.
8. تقلبرا تشویق می کند
تکالیف می تواند به طور ناخواسته باعث تقلب در بین دانش آموزان شود. هنگامی که با تکالیف دشوار یا محدودیت های زمانی مواجه می شوند، برخی از دانش آموزان ممکن است به کپی برداری از همسالان خود متوسل شوند یا به دنبال کمک خارجی آنلاین باشند. این هدف از انجام تکالیف به عنوان یک ابزار ارزیابی را تضعیف می کند و باعث ترویج رفتار غیرصادقانه می شود.
9. کاهش انگیزه برای یادگیری
ماهیت تکراری تکالیف می تواند منجر به کاهش انگیزه دانش آموزان برای یادگیری شود. هنگامی که تکالیف یکنواخت می شوند و ارتباط آنها با برنامه های دنیای واقعی قطع می شود، دانش آموزان ممکن است علاقه خود را به موضوع از دست بدهند و یادگیری را به عنوان یک کار طاقت فرسا و نه فرصتی برای رشد شخصی بدانند.
10. خواب ناکافی
تکالیف بیش از حد می تواند به خواب ناکافی دانش آموزان کمک کند که اثرات منفی متعددی بر سلامت جسمی و روحی آنها دارد. کمبود خواب عملکرد شناختی، دامنه توجه، حفظ حافظه و عملکرد کلی تحصیلی را مختل می کند.
11. فشار بی مورد بر کودکان خردسال
به کودکان خردسال، بهویژه آنهایی که در کلاسهای ابتدایی هستند، باید زمان کافی برای بازی بدون ساختار و تعامل اجتماعی داشته باشند. تکالیف در این سنین می تواند فشار غیرضروری بر کودکان وارد کند و با محدود کردن فرصت های اکتشاف و خلاقیت، مانع رشد طبیعی آنها شود.
12. رویکردهای یادگیری جایگزین
پیشرفتها در فناوری آموزشی، فرصتهای جدیدی را برای رویکردهای یادگیری جایگزین که میتواند جایگزین تکالیف سنتی شود، باز کرده است. پلتفرمهای آنلاین، بازیهای تعاملی، و تکالیف پروژهمحور راههای جذابتر و شخصیسازیشدهتری را برای دانشآموزان ارائه میدهند تا بدون نیاز به تکالیف بیش از حد، یاد بگیرند.
3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:
- انجمن آموزش ملی (NEA): NEA یک سازمان معتبر است که نماینده معلمان و مربیان در سراسر ایالات متحده است. آنها بینشها و دیدگاههای مبتنی بر تحقیق را در مورد شیوههای آموزشی، از جمله بحث پیرامون، ارائه میکنندتکالیف دینگ.
- انجمن روانشناسی آمریکا (APA): APA یک سازمان حرفه ای مشهور است که تحقیقات و راهنمایی های علمی در زمینه روانشناسی ارائه می دهد. انتشارات آنها اغلب شامل مطالعاتی در مورد تأثیرات تکالیف بر رفاه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان است.
- National PTA (انجمن والدین معلمان): PTA ملی یک سازمان شناخته شده است که از آموزش و رفاه کودکان حمایت می کند. آنها منابع و اطلاعاتی را در مورد موضوعات آموزشی مختلف، از جمله سیاست های تکالیف و تأثیر آنها بر دانش آموزان و خانواده ها ارائه می دهند.
این منابع به دلیل اعتبار، اعتبار و تخصص خود در زمینه آموزش انتخاب شدند و درک جامعی از استدلال های پیرامون تکلیف خانه ارائه کردند.