خرداد 1, 1403

3 راه برای اینکه از کسی عصبانی نشوید حتی اگر واقعاً بخواهید

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

عنوان: 3 راه برای عصبانی نشدن از کسی حتی اگر واقعاً بخواهید

مقدمه

این طبیعی است که وقتی کسی به ما ظلم کرده یا رفتاری انجام داده که ما دوست نداریم، عصبانی یا ناراحت شویم. با این حال، واکنش در هنگام عصبانیت اغلب می‌تواند منجر به آسیب بیشتر از سود شود، به روابط ما آسیب برساند و باعث درگیری غیر ضروری شود. در اینجا سه ​​راه وجود دارد که به شما کمک می کند با وجود اینکه واقعاً می خواهید از دست کسی عصبانی نشوید و روابط سالمی داشته باشید.

  1. موقعیت را از دیدگاه شخص دیگر درک کنید

وقتی احساس عصبانیت می کنیم، به راحتی چشم انداز طرف مقابل را از دست می دهیم. ممکن است آنقدر بر احساسات و نیازهای خود متمرکز شویم که فراموش کنیم دیدگاه آنها را در نظر بگیریم. با این حال، وقت گذاشتن برای درک اینکه آنها از کجا می آیند می تواند به ما کمک کند تا مسائل را واضح تر ببینیم و به روشی متفکرانه و سازنده تر پاسخ دهیم.

برای انجام این کار، سعی کنید خود را به جای دیگران بگذارید و تصور کنید که او چه احساسی دارد. از آنها سوال بپرسید تا دیدگاه آنها را درک کنید و با دقت به پاسخ آنها گوش دهید. ممکن است متوجه شوید که یک سوء تفاهم یا عدم ارتباط وجود دارد که می توان از طریق گفتگوی باز و صادقانه آن را برطرف کرد.

  1. همدلی و گوش دادن فعال را تمرین کنید

همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است و یک مهارت ضروری برای حفظ روابط سالم است. وقتی نسبت به دیگران همدلی نشان می‌دهیم، بهتر می‌توانیم نیازهای آن‌ها را درک کنیم و به روشی حمایت‌کننده و دلسوزانه پاسخ دهیم.

گوش دادن فعال نیز مهم است، زیرا به ما امکان می دهد آنچه را که طرف مقابل می گوید بشنویم و به روشی مناسب و سازنده پاسخ دهیم. این شامل توجه به کلمات، زبان بدن و لحن صدای آنها و پاسخ دادن با علاقه و تعامل است.

  1. یک قدم به عقب بردارید و نفس بکشید

زمانی که احساس عصبانیت یا ناراحتی می کنیم، می تواند مفید باشد که یک قدم به عقب برداریم و قبل از پاسخ دادن نفس بکشیم. این می تواند به ما زمان دهد تا آرام شویم و به جای واکنش تکانشی، شفاف تر در مورد موقعیت فکر کنیم. همچنین می تواند به ما کمک کند از گفتن یا انجام کاری که ممکن است بعداً پشیمان شویم اجتناب کنیم.

با کشیدن نفس عمیق و شمردن تا ده قبل از پاسخ دادن، می‌توانیم به خود فرصت دهیم تا در مورد موقعیت فکر کرده و به روشی متفکرانه و سازنده‌تر پاسخ دهیم. این می تواند به جلوگیری از سوء تفاهم ها و درگیری ها و حفظ روابط سالم کمک کند.

عناوین مرجع معتبر

  1. «ارتباطات بدون خشونت: زبان زندگی» نوشته مارشال بی. روزنبرگ (2005)
  2. «اثر همدلی: پنج قدم برای قرار دادن خود در کفش دیگران» اثر هلن ریس (2017)
  3. “What to Say When You don’t know what to say: 100 چیزی که هرگز نباید به کسی بگویید” نوشته دنی روبین (2019)

نتیجه گیری

در پایان، عصبانی شدن یا ناراحت شدن یک واکنش طبیعی انسان به موقعیت هایی است که ما دوست نداریم. با این حال، واکنش در هنگام عصبانیت اغلب می‌تواند منجر به آسیب بیشتر از سود شود، به روابط ما آسیب برساند و باعث درگیری غیر ضروری شود. با درک موقعیت از دیدگاه طرف مقابل، تمرین همدلی و گوش دادن فعال، و یک قدم به عقب برداشتن و نفس کشیدن، می‌توانیم یاد بگیریم که با وجود اینکه واقعاً می‌خواهیم از دست کسی عصبانی نشویم و روابط سالمی داشته باشیم.