اردیبهشت 31, 1403

نحوه سوار شدن به اتوبوس در ملبورن: 11 نکته مرحله 21

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

نحوه سوار شدن بر اتوبوس در ملبورن: 11 نکته مرحله 21

سوار شدن بر اتوبوس در ملبورن یک راه کارآمد و راحت برای پیمایش در سیستم حمل و نقل عمومی شهر است. چه توریست باشید و چه ساکن، درک نحوه سوار شدن به اتوبوس می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و سفر شما را راحت تر کند. در اینجا 11 مرحله و 21 نکته برای کمک به شما در جهت یابی موثر در سیستم اتوبوس ملبورن آورده شده است:

1. برای سفر خود برنامه ریزی کنیدقبل از حرکت، مهم است که سفر خود را با تعیین مسیر اتوبوسی که باید طی کنید، مقصد و زمان تخمینی سفر برنامه ریزی کنید. می توانید از برنامه ریزان سفر آنلاین یا برنامه های تلفن همراه مانند برنامه PTV (حمل و نقل عمومی ویکتوریا) برای یافتن مناسب ترین مسیر اتوبوس استفاده کنید.

2. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس را پیدا کنیدنزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به مکان فعلی خود یا جایی که قصد دارید سفر خود را شروع کنید را شناسایی کنید. ایستگاه‌های اتوبوس معمولاً با علائمی مشخص می‌شوند که شماره مسیرها و مقاصدی را که هر ایستگاه ارائه می‌کند، نشان می‌دهد.

3. جدول زمانی را بررسی کنیدحتما جدول زمانی مسیر اتوبوس انتخابی خود را بررسی کنید. جدول زمانی به صورت آنلاین در وب سایت PTV یا در ایستگاه های اصلی اتوبوس در دسترس است. به زمان حرکت و دفعات اتوبوس در آن مسیر خاص توجه کنید.

4. کرایه یا بلیط خود را آماده کنیدقبل از سوار شدن به اتوبوس مطمئن شوید که کرایه یا بلیط صحیح را دارید. در ملبورن می توانید از کارت myki استفاده کنید که یک کارت هوشمند قابل استفاده مجدد برای حمل و نقل عمومی است. می‌توانید کارت‌های myki را در فروشگاه‌های مختلف خرده‌فروشی، ایستگاه‌های قطار یا آنلاین خریداری و شارژ کنید.

5. به راننده اتوبوس علامت بدهیدهنگامی که به ایستگاه اتوبوس نزدیک می شوید، دست خود را بالا ببرید تا به راننده علامت بدهید که می خواهید سوار شوید. این تضمین می‌کند که راننده می‌داند کسی منتظر است و به او زمان کافی برای توقف ایمن می‌دهد.

6. سوار شدن به اتوبوسبعد از رسیدن اتوبوس، قبل از سوار شدن منتظر باشید تا مسافران پیاده شوند. از درب جلوی اتوبوس وارد شوید و کارت myki خود را با ضربه زدن بر روی کارتخوان واقع در نزدیکی راننده اعتبارسنجی کنید. اگر از بلیط کاغذی استفاده می کنید، آن را برای اعتبارسنجی به راننده ارائه دهید.

7. یک صندلی پیدا کنید یا نگه داریدبعد از سوار شدن، در صورت امکان یک صندلی در دسترس پیدا کنید. اگر همه صندلی‌ها اشغال شده‌اند، یکی از نرده‌ها یا دستگیره‌هایی را بگیرید که برای پایداری در طول سفر در نظر گرفته شده است.

8. در جریان باشیدبه اطلاعیه های خودکار یا نمایشگرهای الکترونیکی داخل اتوبوس که نشان دهنده توقف های آتی و سایر اطلاعات مهم است توجه کنید. این به شما کمک می کند تا از پیشرفت خود در طول مسیر مطلع شوید.

9. درخواست توقفاگر توقف مورد نظر شما نزدیک است، یکی از دکمه های توقف واقع در نزدیکی پنجره ها یا روی نرده ها را فشار دهید تا به راننده علامت دهد که می خواهید در توقف بعدی پیاده شوید. سپس راننده در ایستگاه اتوبوس تعیین شده بعدی توقف خواهد کرد.

10. پیاده شدن از اتوبوسپس از توقف کامل اتوبوس، بسته به موقعیت مکانی خود در اتوبوس، از درهای جلو یا عقب خارج شوید. اگر چمدان یا چمدان دارید، مطمئن شوید که آنها را قبل از حرکت بازیابی کنید.

11. محیط اطراف خود را بررسی کنیدبعد از پیاده شدن از اتوبوس، کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که تمام وسایل خود را همراه خود دارید و قبل از ادامه سفر از محیط اطراف خود آگاه باشید.

در اینجا 21 نکته اضافی برای افزایش تجربه اتوبوس سواری در ملبورن آورده شده است:

  1. با آداب متداول اتوبوس، مانند ارائه صندلی به افراد نیازمند، پایین نگه داشتن سطح سر و صدا، و خودداری از خوردن یا نوشیدن در داخل هواپیما، آشنا شوید.
  2. به زمان‌های اوج سفر که ممکن است اتوبوس‌ها شلوغ باشند، توجه داشته باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.
  3. استفاده از برنامه‌های ردیابی اتوبوس در زمان واقعی مانند برنامه PTV یا برنامه‌های شخص ثالث را در نظر بگیرید که به‌روزرسانی‌های مستقیم مکان‌های اتوبوس و زمان‌های تخمینی رسیدن را ارائه می‌دهند.
  4. همیشه یک کارت یا بلیط myki معتبر همراه داشته باشید زیرا بازرسان ممکن است در طول سفر شما به طور تصادفی بررسی کنند.
  5. اگر در مورد اتوبوسی که باید سوار شوید مطمئن نیستید، از راننده یا سایر مسافران کمک بخواهید.
  6. با حمل یک چتر یا پوشیدن لباس مناسب برای شرایط آب و هوایی آماده باشید، زیرا ممکن است مجبور شوید چند دقیقه در ایستگاه اتوبوس منتظر بمانید.
  7. از عجله سوار شدن به اتوبوس در حال حرکت اجتناب کنید، زیرا ممکن است ایمن نباشد و باعث تأخیر شود.
  8. اگر دوچرخه دارید، بررسی کنید که آیا مسیر اتوبوس امکان نصب قفسه های دوچرخه را دارد یا قوانین خاصی برای حمل دوچرخه در اتوبوس وجود دارد.
  9. کارت myki خود را از سایر کارت‌ها یا اشیایی که ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد کنند، مانند کارت‌های پرداخت بدون تماس یا تلفن‌های همراه جدا نگه دارید.
  10. هر گونه اختلال یا تغییر سرویس را که می‌توانید در وب‌سایت PTV یا از طریق کانال‌های خدمات مشتریان آن پیدا کنید، یادداشت کنید.
  11. هنگام سوار شدن به اتوبوس از محیط اطراف و وسایل شخصی خود آگاه باشید،به خصوص در دوره های شلوغ.
  12. اگر با کودکان سفر می‌کنید، با نشستن آنها و گرفتن دستانشان هنگام سوار شدن یا پیاده شدن از اتوبوس، ایمنی آنها را تضمین کنید.
  13. از مسدود کردن درها هنگام سوار شدن یا پیاده شدن خودداری کنید تا امکان ورود و خروج راحت سایر مسافران فراهم شود.
  14. اگر در مورد ایستگاه اتوبوس خاصی مطمئن نیستید، از مکان‌های دیدنی یا ساختمان‌های مجاور برای کمک به شناسایی آسان‌تر آن استفاده کنید.
  15. با بررسی وب‌سایت PTV یا اشتراک در اعلان‌های ایمیل آن‌ها، از تغییرات یا به‌روزرسانی‌های کرایه مطلع شوید.
  16. اگر انتخاب اولیه شما در دسترس نیست، از PTV Journey Planner برای کاوش در مسیرها یا شیوه های حمل و نقل جایگزین استفاده کنید.
  17. از ویژگی “به من اطلاع بده” برنامه PTV استفاده کنید، که وقتی به ایستگاه اتوبوس مورد نظر خود نزدیک می شوید به شما هشدار می دهد.
  18. اگر شرایط دسترسی دارید، به دنبال اتوبوس‌هایی باشید که طبقات پایین و نمادهای دسترسی به صندلی چرخدار در جلو پنجره نمایش داده شده است.
  19. با شماره مسیرهای اتوبوس و مقاصد متداول آشنا شوید تا پیمایش در سیستم را آسان‌تر کنید.
  20. به فضای شخصی سایر مسافران احترام بگذارید و از مکالمه با صدای بلند یا پخش موسیقی بدون هدفون خودداری کنید.
  21. اگر نگرانی یا بازخوردی در مورد سفر با اتوبوس خود دارید، می‌توانید با خدمات مشتریان PTV تماس بگیرید یا از طریق وب‌سایت آن‌ها بازخورد ارائه دهید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه:

  1. حمل و نقل عمومی ویکتوریا (PTV) – وب سایت رسمی حمل و نقل عمومی ویکتوریا اطلاعات جامعی در مورد سیستم حمل و نقل عمومی ملبورن، از جمله مسیرهای اتوبوس، جدول زمانی، و جزئیات کرایه ارائه می دهد. این منبع اصلی برای اطلاعات دقیق و به روز است.
  2. PTV Journey Planner – PTV Journey Planner یک ابزار آنلاین ارائه شده توسط حمل و نقل عمومی ویکتوریا است که به کاربران امکان می دهد سفرهای خود را با استفاده از روش های مختلف حمل و نقل از جمله اتوبوس برنامه ریزی کنند. اطلاعات دقیق مسیر، جدول زمانی و زمان تخمینی سفر را ارائه می دهد.
  3. برنامه PTV – برنامه PTV یک برنامه تلفن همراه است که توسط حمل و نقل عمومی ویکتوریا توسعه یافته است که اطلاعات بی‌درنگ در مورد مسیرهای اتوبوس، جدول زمانی و اختلالات سرویس ارائه می‌دهد. همچنین ویژگی هایی مانند ردیابی اتوبوس زنده و ابزارهای برنامه ریزی سفر را برای بهبود تجربه کاربر ارائه می دهد.

از این منابع معتبر برای جمع آوری اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد نحوه سوار شدن به اتوبوس در ملبورن استفاده شد.