اردیبهشت 14, 1403

چگونه لکه های دئودورانت را از لباس ها پاک کنیم: 11 راه

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

پاسخ:

لکه‌های دئودورانت روی لباس‌ها می‌تواند ناخوشایند و به سختی پاک شود. با این حال، چندین روش موثر وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر این لکه ها امتحان کنید. در اینجا 11 روش برای از بین بردن لکه های دئودورانت از روی لباس آورده شده است:

1. قبل از درمان با صابون ظرفشویی:مقدار کمی از صابون ظرف را مستقیماً روی لکه بمالید و به آرامی آن را بمالید. بگذارید چند دقیقه قبل از شستشو طبق معمول بماند.

2. از سرکه سفید استفاده کنید:مقدار مساوی سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید، سپس ناحیه لکه دار را به مدت 30 دقیقه خیس کنید. با آب سرد بشویید و طبق معمول بشویید.

3. آب لیمو را بمالید: آب لیموی تازه را روی لکه بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید و طبق معمول بشویید.

4. جوش شیرین را امتحان کنید:با مخلوط کردن جوش شیرین با آب خمیر درست کنید و روی لکه بمالید. به آرامی محل را با یک برس یا پارچه نرم بشویید، سپس طبق معمول بشویید و بشویید.

5. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید:پراکسید هیدروژن را روی لکه آغشته کنید، بگذارید چند دقیقه بماند، سپس قبل از شستشو با آب سرد بشویید.

6. الکل مالش دهید:پنبه یا پارچه ای را با الکل مرطوب کنید و به آرامی لکه را پاک کنید. با آب سرد بشویید و طبق معمول بشویید.

7. خمیر آسپرین را امتحان کنید:دو قرص آسپرین را له کنید و با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس بشویید و طبق معمول بشویید.

8. از نمک و آب استفاده کنید:نمک و آب را مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود، سپس آن را روی لکه بمالید. قبل از شستشو با آب سرد و شستن، اجازه دهید 30 دقیقه بماند.

9. نرم کننده گوشت:با مخلوط کردن نرم کننده گوشت با آب خمیر درست کنید و روی لکه بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس آبکشی کنید و طبق معمول بشویید.

10. لکه بر پایه آنزیمی را امتحان کنید:لکه بر پایه آنزیمی برای از بین بردن لکه های پروتئینی مانند دئودورانت طراحی شده اند. دستورالعمل های روی محصول را دنبال کنید و طبق معمول شستشو دهید.

11. از لکه‌برهای تجاری استفاده کنید:لکه‌برهای تجاری مختلفی وجود دارند که به طور خاص برای از بین بردن لکه‌های دئودورانت طراحی شده‌اند. دستورالعمل های روی محصول را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.

هنگام استفاده از هر یک از این روش ها، همیشه ایده خوبی است که ابتدا آنها را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از پارچه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آسیب یا تغییر رنگی ایجاد نمی کند.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. خانه داری خوب – خانه داری خوب یک منبع قابل اعتماد برای نکات خانگی و توصیه های نظافتی است. آنها اطلاعات قابل اعتمادی در مورد روش های مختلف تمیز کردن، از جمله از بین بردن لکه های دئودورانت از لباس ارائه می دهند.
  2. Real Simple – Real Simple یک مجله معتبر سبک زندگی است که طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله سازماندهی خانه و نکات تمیز کردن را پوشش می دهد. آنها توصیه های تخصصی در مورد از بین بردن لکه ها، از جمله لکه های دئودورانت ارائه می دهند.
  3. صنوبر – صنوبر منبع جامعی برای نکات و توصیه های عملی در مورد بهسازی، تمیز کردن و سازماندهی خانه است. آنها دستورالعمل های دقیقی در مورد از بین بردن انواع لکه ها، از جمله لکه های دئودورانت از لباس ارائه می دهند.